„Speed” változatai közötti eltérés
236. sor: | 236. sor: | ||
Az ilyen típusú körökben a katapultoké a főszerep. A játékosok egymás faluit igyekeznek lerombolni. | Az ilyen típusú körökben a katapultoké a főszerep. A játékosok egymás faluit igyekeznek lerombolni. | ||
'''A kör végén a legtöbb pontszámú faluval vagy LET, LE ponttal rendelkező játékos | '''A kör végén a legtöbb pontszámú faluval vagy LET, LE ponttal rendelkező játékos/klán nyer.''' | ||
<p style="text-align:right">[[#Top | ▲ Vissza az oldal tetejére.]]</p> | <p style="text-align:right">[[#Top | ▲ Vissza az oldal tetejére.]]</p> | ||
[[#p-Vil.C3.A1gok | ▲ Vissza a világokhoz.]] <br> | [[#p-Vil.C3.A1gok | ▲ Vissza a világokhoz.]] <br> | ||
[[Kezdőlap | ◄ Vissza a kezdőlapra.]] | [[Kezdőlap | ◄ Vissza a kezdőlapra.]] |
A lap 2015. április 24., 13:14-kori változata
Mi a Speed?
A Speed az eredeti játék gyorsított verziója, melynek sebessége sokkal nagyobb mint a normál világok sebessége. A Speed szerver nem egy folyamatosan futó szerver, hanem egymást váltogató speed körök sorozata, melyek bizonyos időtartamúak, néhány órától pár napig tarthatnak.
Ha véget ér egy Speed kör, akkor a szerver bezárul (mindenkit kidob a játék), és nem lehetséges az újracsatlakozás, egészen addig amíg a következő kör kezdetét nem veszi, de ekkor már az új kör beállításai élnek, és a régi elért eredmények elvesznek.
Általános információk
Játékmenet
A Speed körök beállításait a kezdőlap tetején látható Speed feliratra kattintva tudod megnézni. A beállítások tartalmaznak minden fontos információt. Ezek közül a leglényegesebb a játék időtartama (a kör vége az adott perc végét jelenti, nem a kezdetét!!), leírása és a győzelem feltétele. Ez lehet a legnagyobb pontszám elérése, legtöbb falu birtoklása, legtöbb legyőzött ellenfelek pontja stb.
Fontos ,hogy tisztában legyél az adott kör győzelmi feltételével,mert a stratégiádat ehhez kell alakítanod ha nyerni szeretnél.
Körök sebessége
A körök sokkal gyorsabbak mint a normál szerverek, ez a gyakorlatban annyit jelent ,hogy például az építési idő csak pár másodpercet vesz igénybe.
- A körök maximális sebessége: 400
A nagy sebesség miatt a beérkező támadásokra nagyon nehéz hatékony reagálni. (előfordulhat, hogy csak utólag veszed észre, hogy megtámadtak)
Csatlakozás
- Csatlakozni a Jelenlegi körök menüpont alatt lehetséges, illetve a kezdőoldalon bejelentkezésnél a "Mindegyik világ megjelenítése" menüpont alatt Speed világot kiválasztva.
- Mindaddig ingyenes a belépés, míg a játékos-korlát be nem telik, ekkor már csak aktivált prémium fiókkal lehetséges a csatlakozás.
Játékos-korlát
A normál szerverektől eltérően, ahol korlátlan számú játékos csatlakozhat, a speed szerveren van játékos-korlát. Ez azt jelenti, hogy ha beteltek a helyek, akkor csak prémium fiókkal rendelkező játékosok csatlakozhatnak.
Általában minden körnek 100 a játékos-korlátja (különleges esetekben ez nagyobb is lehet, amit az adott kör leírásánál külön jelzünk).
Stratégia
Legfontosabb dolog az idő, ha teheted, már a kör kezdete előtt tervezd meg stratégiádat.
- Nem érdemes profilod, klánprofilod, illetve klánfórumod csinosításával foglalkoznod. Egyrészt azért, mert a kör csak egy pár óráig tart, másrészt pedig ez értékes időt vesz el a játéktól.
- A normál játékban megszokott és bevált stratégiák nem biztos hogy működni fognak a speeden.
Nyeremények
A Speed körökért Prémium pont formájában jutalom jár, ha teljesíted a győzelmi feltételt. Mindig megvan adva mit kell teljesíteni, és hogy mekkora jutalom jár érte.
A nyereményeket rendszeresen utaljuk, hét elején. A maximális időtartam átlagosan 10 nap, körszámtól függően.
Mi történik, ha döntetlen alakul ki?
Mind klánkörök, mind játékoskörök esetén ha döntetlen alakul ki:
Faluszámra megy a kör: Először a pontszámot nézzük, aztán a LE, LET, LEV pontok alapján megyünk sorban, és szűkítjük a kört.
Pontszámra megy a kör: Először a faluszámot nézzük, aztán a LE, LET, LEV pontok alapján megyünk sorban, és szűkítjük a kört.
Minden egyéb esetben: döntetlen esetén, a játékosok és a klánok között a LE (ha szükséges: LET, LEV) pontok szerint fogjuk kialakítani a végső sorrendet, és csak az így nyertes játékos kap jutalmat.
Falukialakítás
A Speed körök rendszerint emelet épületszintekkel indulnak. Ezeknek 5 fajtája létezik.
- N1-es falukialakítás - 110 pontos kezdés
- N2-ős falukialakítás - 727 pontos kezdés
- N3-as falukialakítás - 2138 pontos kezdés
- N4-es falukialakítás - 7272 pontos kezdés
- N5-ös falukialakítás - 171.804 pontos kezdés
* Csak azokon a körökön melyen aktív a vallás.
Sajátosságok
Tanyaszabály, Farmlimit
A tanyaszabály (farmlimit) a játék egy speciális beállítása, amely a támadó játékost részesíti előnyben.
A tanyaszabály azt jelenti, hogy mennyi egységet tud ellátni a tanya, hogy maximális erővel védekezzenek.
Például, ha a farmlimit 150, akkor szintenként a tanya 150 egységet tud ellátni, ez 30. szinten 4500 egység (150*30)
- Képlet: (FARMLIMIT * TANYA SZINT) / CSAPATOK A FALUBAN
Ha egynél nagyobb szám jön ki, akkor a csapatok a teljes erejükkel védekeznek, ha pedig a szám egynél kisebb, akkor a csapatok védekezőereje ezzel a hányadossal csökken.
Például, ha a farmlimit 100, 20-as tanyánk van, és 5000 egységünk a faluban: (100 * 20) / 5000 = 0.4 ---> azt jelenti hogy a csapatok 40%-os védekező erővel védekeznek, a 100% helyett
Sárkányvár / Hegyek ura körök
Beteszünk egy vagy több falut, Sárkányvár/Hegyek ura néven, megerősített védelemmel. Ez a falu magasabb épületszintekkel rendelkezik, így a termelés, kiképzés, illetve építés is sokkal gyorsabb mint egy normál faluban. El kell foglalni, majd pedig az lesz a győztes, akinél a kör végén van a falu.
A két típusú kör közötti különbségek:
- A Sárkányvárban vannak védőegységek
- A Sárkányvár akár vissza is támadhatja a támadóit
- A Hegyek ura falvak emelt szintűek, de üresek, és nem támadnak
Katakör
A játékban mindenkinek csak egy faluja lehet, nemes ugyan van de foglalni nem lehet, ezért felesleges is kiképezni. Az ilyen típusú körökben a katapultoké a főszerep. A játékosok egymás faluit igyekeznek lerombolni.
A kör végén a legtöbb pontszámú faluval vagy LET, LE ponttal rendelkező játékos/klán nyer.