„Lovag képességek” változatai közötti eltérés

Innen: Tribalwars Wiki HU
Jump to navigation
Nincs szerkesztési összefoglaló
 
(10 közbenső módosítás, amit 2 másik szerkesztő végzett, nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
'''SZERKESZTÉS ALATT'''
'''A játék egyik fontos eleme a lovag. A lovag feladata, hogy a készségeivel segítse urát a csatákban.'''


== A megújított Lovag-rendszer ==


<p>A megújított Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra! </p>
*''' Szobor''': A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték.
* '''Lovagod kiképzésének lépései:''' falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után megnyitod a felületet, és ott kiképzed a lovagod.
* '''Lovag névváltoztatása:''' a Szobornál teheted meg, ahányszor csak akarod.


<p> A megújult Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több. Ezek a lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt. A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.</p>
== A Lovag-rendszer ==
 
<p>A Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra! </p>
 
<p> A Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több. Ezek a lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt. A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.</p>


<p>A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve. </p>
<p>A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve. </p>
58. sor: 63. sor:
== A Lovag szintjének növelése ==
== A Lovag szintjének növelése ==


<p> Lovagod több féle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod. </p>
<p> Lovagod többféle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod. </p>


* A lovag maximális szintje 30.  
* A lovag maximális szintje 30.  
79. sor: 84. sor:


<li>'''Másik játékos támogatása'''</li>
<li>'''Másik játékos támogatása'''</li>
<p>* A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját.  
<p>
* A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját.  
* Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ.  
* Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ.  
* A tapasztalat jóváírása naponta történik meg, amikor a lovagod csatázik, és amikor a támogatás mértéke változik.  
* A tapasztalat jóváírása naponta történik meg, amikor a lovagod csatázik, és amikor a támogatás mértéke változik.  
156. sor: 162. sor:
<td>[[Fájl:faltorolovag.png]]
<td>[[Fájl:faltorolovag.png]]
'''Rombolás'''</td>
'''Rombolás'''</td>
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő katapultok ereje megnövekedik, és nagyobb rombolást okoz az épületekben.</td>
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő kos ereje megnövekedik a fal ellen.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Döngölés'''</td>
<td>[[Fájl:katapultlovag.png]]
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő kos ereje megnövekedik a fal ellen.</td>
'''Döngölés'''</td>
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő katapultok ereje megnövekedik, és nagyobb rombolást okoz az épületekben.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
</tr>
175. sor: 182. sor:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Motiváció'''</td>
<td>[[Fájl:nyersanyaglovag.png]]
'''Motiváció'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést.</td>
<td>A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést.</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Építészet'''</td>
<td>[[Fájl:epitkezeslovag.png]]
'''Építészet'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket.</td>
<td>A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket.</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Oktatás'''</td>
<td>[[Fájl:kepzeslovag.png]]
'''Oktatás'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul.</td>
<td>A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul.</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Meggyőzés'''</td>
<td>[[Fájl:nemeslovag.png]]
'''Meggyőzés'''</td>
<td>Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.)</td>
<td>Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.)</td>
<td>Szint 1: +2<br />Szint 2: +4<br />Szint 3: +6<br />Szint 4: +10</td>
<td>Szint 1: +2<br />Szint 2: +4<br />Szint 3: +6<br />Szint 4: +10</td>
</tr>
</tr>
</table>
</table>
* '''FONTOS:''' A termelés/építkezés/seregképzés gyorsítás csak akkor van hatással a falura, ha a lovag otthon tartózkodik. Ha farmolni/támadni/támogatni megy, akkor a képzési/építési idő és a nyersanyag termelés azonnal visszaáll a bónusz nélküli értékekre! (Amint a lovag hazaér, újra lerövidülnek az idők)


===Védekezés===
===Védekezés===
205. sor: 218. sor:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Kardvívás'''</td>
<td>[[Fájl:kardoslovag.png]]
'''Kardvívás'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő.</td>
<td>A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Falanx'''</td>
<td>[[Fájl:landzsaslovag.png]]
'''Falanx'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő.</td>
<td>A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Megerősítés'''</td>
<td>[[Fájl:epuletlovag.png]]
'''Megerősítés'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben.</td>
<td>A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben.</td>
<td>Szint 1: 10%<br />Szint 2: 20%<br />Szint 3: 30%<br />Szint 4: 50%</td>
<td>Szint 1: 10%<br />Szint 2: 20%<br />Szint 3: 30%<br />Szint 4: 50%</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Forró olaj'''</td>
<td>[[Fájl:olajlovag.png]]
'''Forró olaj'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő. </td>
<td>A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő. </td>
<td>Szint 1: 10%<br />Szint 2: 20%<br />Szint 3: 30%<br />Szint 4: 50%</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
</tr>
</tr>
</table>
</table>
237. sor: 254. sor:


[[Fájl:Paladin skill tree.png]]
[[Fájl:Paladin skill tree.png]]
== Készségkönyv újrahasznosítása==
Az újrahasznosítás azt jelenti, hogy a képesség könyv, amely a leltáradban található, számodra nem megfelelő valamilyen okból kifolyólag. Ilyenkor prémium pontért el tudod cserélni egy azonos szintű, vagy egy magasabb szintű könyvre. A magasabb szintű könyv több prémium pontba kerül, a kapott könyvek véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra, azt a játékos nem tudja befolyásolni.


== Átképzés ==
== Átképzés ==

A lap jelenlegi, 2020. január 14., 19:47-kori változata

A játék egyik fontos eleme a lovag. A lovag feladata, hogy a készségeivel segítse urát a csatákban.


  • Szobor: A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték.
  • Lovagod kiképzésének lépései: falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után megnyitod a felületet, és ott kiképzed a lovagod.
  • Lovag névváltoztatása: a Szobornál teheted meg, ahányszor csak akarod.

A Lovag-rendszer

A Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra!

A Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több. Ezek a lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt. A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.

A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve.

A Lovag

Minden játékos egy Lovaggal kezdi a játékot. Ahogy a birodalom növekszik, úgy kapnak a játékosok egyre több Lovagot, maximálisan 10-et. Tehát a faluszámtól függ a Lovagok száma.

Lovagok száma birtokolt faluszám szerint
Falvak száma Elérhető lovagok száma
1 1
3 2
5 3
10 4
20 5
35 6
50 7
65 8
80 9
100 10

Minden Lovag fejlesztése a képesség-pontok gyűjtésén és felhasználásán alapul. A képességek fa-rendszerben érhetők el, a képesség könyvek felhasználásával.

Fájl:Paladin skill book.png

A Lovag szintjének növelése

Lovagod többféle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod.

  • A lovag maximális szintje 30.
  • Minden alkalommal, amikor a lovag egy új szintet ér el, kap egy készségkönyvet, aminek segítségével a lovag tovább fejleszthető.
  • Fontos: minden lovag összesen 30 készségkönyvet kap, tehát gondoljátok meg, hogy mire használjátok fel!


Az áttekintésben van egy mutató, amelyen látszik, mennyi XP szükséges a lovagodnak elérni a következő szintet. A lovag a következő módokon gyűjthet tapasztalatot:


  • Támadás
  • A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a támadó csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.


  • Védekezés
  • A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a védekező csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.


  • Másik játékos támogatása
    • A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját.
    • Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ.
    • A tapasztalat jóváírása naponta történik meg, amikor a lovagod csatázik, és amikor a támogatás mértéke változik.
    • A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadás kivédésével.
    • A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.


  • Faluépítés
    • Egy lovag képes felügyelni a saját falvakban az építkezéseket.
    • Akkor gyűjt tapasztalatot, ha a faluban tartózkodik az adott építés megkezdésekor és ott marad annak végéig.
    • A kapott tapasztalati pont a felépített épület értékétől függ.
    • A kapott tapasztalati érték nem változik akkor, ha az épület prémium pontért gyorsítva került megépítésre.
    • Nem jár tapasztalati pont bontásért.
    • A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.
  • Gyakorlás XP-ért
  • A lovagot speciális tréninggel is lehet képezni.

    • Amíg gyakorol, a lovag nem tud csatázni, és nem ad bónuszokat.
    • A gyakorlás nyersanyagba kerül, amit ha megszakítasz, nem kapod mind vissza, csak a nyersanyag 90%-át.
    • Ha a gyakorlási idő alatt a falut elfoglalják ahol tartózkodik, a lovag meghal, és a gyakorlásért járó bónuszokat nem fogja megkapni.

Képességek, a Képesség-fa

Amikor a lovag elér egy bizonyos tapasztalati pont mennyiséget, szintet ugrik. Minden ilyen alkalommal kap egy képesség könyvet. A képesség könyv segít a lovagban a képesség-fán előre jutni. Ezek a könyvek a három fő képességen alapulnak: Falu, Védekezés, Támadás. Minden lovag maximum a 30. szintig képes fejlődni, tehát egyik sem lesz egy készség mestere - így válassz okosan a képességek kiosztásakor!

A lovag 12 különböző képességet tud megtanulni, és mindegyiket 4 szinten (összesen 48 szint). A képességeket három részre osztottuk, és mindegyik rész 4 szintes. Ahhoz, hogy a következő képesség szint elérhető legyen, a lovagnak teljesítenie kell a következő szinteket:


Lovagok képességszint fejlődése
Képesség szint Feltétel
Képesség szint: 1 A lovagnak el kell érnie az 1-es szintet
Képesség szint: 2 A lovagnak el kell érnie az 8-as szintet
Képesség szint: 3 A lovagnak el kell érnie az 16-os szintet
Képesség szint: 4 A lovagnak el kell érnie az 24-es szintet


Támadó

Képesség Leírás Bónusz
Bardoslovag.png Feltöltődés A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő bárdos ereje megnövekedik. Szint 1: 5%
Szint 2: 10%
Szint 3: 15%
Szint 4: 30%
Konnyulolovag.png Lovaglás A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő könnyűlovas ereje megnövekedik. Szint 1: 5%
Szint 2: 10%
Szint 3: 15%
Szint 4: 30%
Faltorolovag.png Rombolás A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő kos ereje megnövekedik a fal ellen. Szint 1: 5%
Szint 2: 10%
Szint 3: 15%
Szint 4: 30%
Katapultlovag.png Döngölés A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő katapultok ereje megnövekedik, és nagyobb rombolást okoz az épületekben. Szint 1: 5%
Szint 2: 10%
Szint 3: 15%
Szint 4: 30%

Falu

Képesség Leírás Bónusz
Nyersanyaglovag.png Motiváció A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést. Szint 1: 3%
Szint 2: 6%
Szint 3: 9%
Szint 4: 15%
Epitkezeslovag.png Építészet A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket. Szint 1: 3%
Szint 2: 6%
Szint 3: 9%
Szint 4: 15%
Kepzeslovag.png Oktatás A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul. Szint 1: 3%
Szint 2: 6%
Szint 3: 9%
Szint 4: 15%
Nemeslovag.png Meggyőzés Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.) Szint 1: +2
Szint 2: +4
Szint 3: +6
Szint 4: +10
  • FONTOS: A termelés/építkezés/seregképzés gyorsítás csak akkor van hatással a falura, ha a lovag otthon tartózkodik. Ha farmolni/támadni/támogatni megy, akkor a képzési/építési idő és a nyersanyag termelés azonnal visszaáll a bónusz nélküli értékekre! (Amint a lovag hazaér, újra lerövidülnek az idők)

Védekezés

Képesség Leírás Bónusz
Kardoslovag.png Kardvívás A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő. Szint 1: 5%
Szint 2: 10%
Szint 3: 15%
Szint 4: 30%
Landzsaslovag.png Falanx A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő. Szint 1: 5%
Szint 2: 10%
Szint 3: 15%
Szint 4: 30%
Epuletlovag.png Megerősítés A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben. Szint 1: 10%
Szint 2: 20%
Szint 3: 30%
Szint 4: 50%
Olajlovag.png Forró olaj A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő. Szint 1: 3%
Szint 2: 6%
Szint 3: 9%
Szint 4: 15%

  • Amikor a lovag eléri a következő szintet, a készségkönyv bekerül a leltárba, ahol fel lehet használni.
  • Tehát a lovagnak teljesítenie kell a szükséges követelményeket ahhoz, hogy tanuljon és fejlődjön, még akkor is, ha van egy könyve!
  • Amikor a lovag teljesíti a feltételeket, a leltárban található készségkönyv felhasználható közvetlenül a Lovag Áttekintés felületen.
  • a készségkönyveket kétféleképp lehet használni: a képességfán kattintva a megfelelő sorban, VAGY a leltárban ki kell választani a megfelelő könyvet, amit fel szeretnél használni.
  • Egy villogó ikon fogja jelezni, ha a kiválasztott lovag teljesítette a könyv felhasználásához szükséges feltételeket.


Fájl:Paladin skill tree.png

Készségkönyv újrahasznosítása

Az újrahasznosítás azt jelenti, hogy a képesség könyv, amely a leltáradban található, számodra nem megfelelő valamilyen okból kifolyólag. Ilyenkor prémium pontért el tudod cserélni egy azonos szintű, vagy egy magasabb szintű könyvre. A magasabb szintű könyv több prémium pontba kerül, a kapott könyvek véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra, azt a játékos nem tudja befolyásolni.

Átképzés

Át tudod képezni a lovagod. Ekkor minden felhasznált készségkönyv és képesség-pont visszakerül, és újra fel tudod őket használni. Mivel ez prémium pontba kerül, ezért érdemes megfontolni a stratégiát már a játék elején!

Áthelyezés

A lovag áthelyezhető egy másik faluba, ha van benne szobor, és elég a tanyahely a lovag számára. Az áthelyezés időbe telik. Az áthelyezés után a lovag bónuszai már az új faluban hatnak.

Felélesztés

  • Ha a lovag meghal egy csatában, bármely faluban, a szobornál feléleszthető. Rá kell kattintani az engedélyezésre egy új ablakban (megerősítés), hogy hol legyen az "új" otthona a lovagnak.
  • A felélesztés 6 órába telik, 1-es sebességű világon. Ez az idő prémium pontért megfelezhető. Amikor a lovag meghal, minden tudása elvész, vigyázz rá!

FONTOS információk

  • Ha egy faluban több, azonos képességű lovag állomásozik, a képességeik nem adódnak össze, hanem a legmagasabb bónusz fog csak hatni.
  • A falu elfoglalásakor, újrakezdéskor a lovag képességei megmaradnak, csak egy új szobor kell, ahol feléleszthető.
  • A szobor lerombolása nincs hatással a lovag fejlesztésére. A szobor nélkül nem kelthető életre a lovag, így javasoljuk, hogy erre figyeljetek oda!