„Lovag” változatai közötti eltérés

Innen: Tribalwars Wiki HU
Jump to navigation
a (Visszaállítottam a lap korábbi változatát: Moderátor (vita) szerkesztéséről - TyRioN BlacK - szerkesztésére)
 
(5 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
__NOTOC__


A játék egyik fontos eleme a lovag. Minden játékos egy világon egy lovaggal rendelkezhet. A lovag feladata, hogy a fegyvereivel - melyek megnövelik a harci egységek erejét - segítse urát a csatákban.
== A Lovag-rendszer ==


A Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra!


* '''Lovagod kiképzésének lépései:''' falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után bemész a fegyverterembe, és ott kiképzed a lovagod.
*A Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több.  
* '''Lovag újraképzése:''' Ha Lovagod meghal egy csatában, akkor ismét kinevezhetsz egy újabb lovagot, szintén a fegyverteremben.
*A lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt.  
* '''Lovag névváltoztatása:''' a fegyverteremben teheted meg, ahányszor csak akarod.
*A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.
* '''Lovag fegyverszerzése:''' Ahhoz, hogy Lovagod egy új fegyvert találjon, tapasztalatot kell szereznie. Amikor a tapasztalat eléri a 100%-ot, akkor lovagod kap egy új fegyvert. A lovagod magától is gyűjti a tapasztalatot (napi 3%), de ha aktívan harcolsz vele, és csapatokat győzöl le, akkor hamarabb talál tárgyat.
*A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve.
* '''Lovag fegyvereinek helye:''' Lovagod már megtalált fegyvereit a Fegyverteremben tudod megnézni, és ott is tudod lecserélni őket.
*''' Szobor''': A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték.
* '''Lovagok erősítésben:''' Lehet több lovagot tenni védekezésbe, hiszen több helyről küldhetnek Lovagot. Ez esetben minden fegyver kifejti hatását. Ha a Lovagoknál egy fegyverből több van, az is csak egynek számít, tehát egy fegyver hatását nem lehet megtöbbszörözni.
* '''Lovagod kiképzésének lépései:''' falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után megnyitod a felületet, és ott kiképzed a lovagod.
* '''Lovag áthelyezése:''' A Lovagot úgy tudod áthelyezni,hogy bemész abba a faluba ahova szeretnéd,hogy a lovag kerüljön.Ott rákattintasz a szoborra és rákattintasz erre:» A lovag ebben a faluban állomásozzon.
* '''Lovag névváltoztatása:''' a Szobornál teheted meg, ahányszor csak akarod.
* '''Lovaggal küldött egységek sebessége:''' Támadásnál az egységeid nem veszik fel a lovag sebességét (támadásnál mindig a leglassabb egység sebességével megy az egész csapat). Erősítés küldésekor viszont igen, ezt érdemes is kihasználni.
'''* Szobor:''' A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték.  


== A Lovag ==


Minden játékos egy Lovaggal kezdi a játékot. Ahogy a birodalom növekszik, úgy kapnak a játékosok egyre több Lovagot, maximálisan 10-et. Tehát a faluszámtól függ a Lovagok száma.


==Lovag fegyverei:==
{|
|- bgcolor="#4F3E08"
! colspan="2" | Lovagok száma birtokolt faluszám szerint
|-
| align=center width="50%"|'''Falvak száma'''
|align=center width="50%"|'''Elérhető lovagok száma'''
|-
| align=center width="50%"|1
|align=center width="50%"|1
|-
| align=center width="50%"|3
|align=center width="50%"|2
|-
| align=center width="50%"|5
|align=center width="50%"|3
|-
| align=center width="50%"|10
|align=center width="50%"|4
|-
| align=center width="50%"|20
|align=center width="50%"|5
|-
| align=center width="50%"|35
|align=center width="50%"|6
|-
| align=center width="50%"|50
|align=center width="50%"|7
|-
| align=center width="50%"|65
|align=center width="50%"|8
|-
| align=center width="50%"|80
|align=center width="50%"|9
|-
| align=center width="50%"|100
|align=center width="50%"|10
|
|}


Minden Lovag fejlesztése a képesség-pontok gyűjtésén és felhasználásán alapul. A képességek fa-rendszerben érhetők el, a képesség könyvek felhasználásával.


'''Így néz ki a fegyverterem ha már minden fegyvert megtalált a lovagotok:'''
[[Fájl:Készségkönyv.png | center]]
[[Fájl:paladincb0.png]]


== A Lovag szintjének növelése ==


===Guan You alabárdja===
Lovagod többféle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod.
:::*A [[Lándzsás|lándzsások]] 30% támadó, és 20% védő értéket kapnak<br>
<br>
<center>[[file:Ridderitem_speer.jpg|200px]] [[file:Inventory_spear.jpg]]</center><br>
<br>


===Paracelsus hosszúkardja===
* A lovag maximális szintje 30.
:::*A [[Kardforgató|kardforgatók]] 40% támadási, és 30% védelmi értéket kapnak<br>
* Minden alkalommal, amikor a lovag egy új szintet ér el, kap egy készségkönyvet, aminek segítségével a lovag tovább fejleszthető.
<br>
* Fontos: minden lovag összesen 30 készségkönyvet kap, tehát gondoljátok meg, hogy mire használjátok fel!
<center>[[file:Ridderitem_zwaard.jpg|200px]] [[file:Inventory_sword.jpg]]</center><br>
*Az áttekintésben van egy mutató, amelyen látszik, mennyi XP szükséges a lovagodnak elérni a következő szintet.  
<br>


===Thorgard harci fejszéje===
:::*A [[Bárdos|bárdosok]] 40% támadó, és 30% védő értéket kapnak<br>
<br>
<center>[[file:Ridderitem_bijl.jpg|200px]] [[file:Inventory_axe.jpg]]</center><br>
<br>


====Nimrod íja====
'''A lovag a következő módokon gyűjthet tapasztalatot:'''
:::*Az [[Íjász|Íjászok]] 30% támadó, és 20% védő értéket kapnak<br>
<br>
<center>[[file:Ridderitem_boog.jpg|200px]] [[file:Inventory_archer.jpg]]</center><br>
<br>


====Kalid távcsöve====
{|
:::*A [[Kém|kémek]] a kémlelt városhoz tartozó összes egységet látják, akkor is, ha éppen nem tartózkodnak a városban<br>
|- bgcolor="#4F3E08"
<br>
! colspan="2" | Tapasztalat gyűjtése
<center>[[file:Ridderitem_verkenner.jpg|200px]] [[file:Inventory_spy.jpg]]</center><br>
|-
<br>
| align=center width="30%"|'''Megnevezés'''
|align=center width="70%"|'''Leírás'''
|-
| align=center width="30%"|'''Támadás'''
|align=center width="70%"|A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a támadó csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
|-
| align=center width="30%"|'''Védekezés'''
|align=center width="70%"|A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a védekező csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
|-
| align=center width="30%"|'''Másik játékos támogatása'''
|align=center width="70%"|
* A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját.
* Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ.
* A tapasztalat jóváírása naponta történik meg, amikor a lovagod csatázik, és amikor a támogatás mértéke változik.
* A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadás kivédésével.
* A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.
|-
| align=center width="30%"|'''Faluépítés'''
|align=center width="70%"|
* Egy lovag képes felügyelni a saját falvakban az építkezéseket.
* Akkor gyűjt tapasztalatot, ha a faluban tartózkodik az adott építés megkezdésekor és ott marad annak végéig.
* A kapott tapasztalati pont a felépített épület értékétől függ.
* A kapott tapasztalati érték nem változik akkor, ha az épület prémium pontért gyorsítva került megépítésre.
* Nem jár tapasztalati pont bontásért.
* A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.
|-
| align=center width="30%"|'''Gyakorlás XP-ért'''
|align=center width="70%"|A lovagot speciális tréninggel is lehet képezni.
* Amíg gyakorol, a lovag nem tud csatázni, és nem ad bónuszokat.
* A gyakorlás nyersanyagba kerül, amit ha megszakítasz, nem kapod mind vissza, csak a nyersanyag 90%-át.
* Ha a gyakorlási idő alatt a falut elfoglalják ahol tartózkodik, a lovag meghal, és a gyakorlásért járó bónuszokat nem fogja megkapni.
|-
|  
|}


====Mieszko lándzása====
:::*A [[Könnyűlovas|könyűlovasok]] 30% támadó, és 20% védő értéket kapnak.
<br>
<center>[[file:Ridderitem_lc.jpg|200px]] [[file:Inventory_light.jpg]]</center><br>
<br>


====Nimród harci íja====
== Képességek, a Képesség-fa ==
* Amikor a lovag elér egy bizonyos tapasztalati pont mennyiséget, szintet ugrik.
* Minden ilyen alkalommal kap egy képesség könyvet. A képesség könyv segít a lovagban a képesség-fán előre jutni.
* Egy villogó ikon fogja jelezni, ha a kiválasztott lovag teljesítette a könyv felhasználásához szükséges feltételeket.
* Amikor a lovag eléri a következő szintet, a készségkönyv bekerül a leltárba, ahol fel lehet használni.
* Amikor a lovag teljesíti a feltételeket, a leltárban található készségkönyv felhasználható közvetlenül a Lovag Áttekintés felületen.
* Tehát a lovagnak teljesítenie kell a szükséges követelményeket ahhoz, hogy tanuljon és fejlődjön, még akkor is, ha van egy könyve!
*Ezek a könyvek a három fő képességen alapulnak: Falu, Védekezés, Támadás. *Minden lovag maximum a 30. szintig képes fejlődni, tehát egyik sem lesz egy készség mestere - így válassz okosan a képességek kiosztásakor!


:::*A [[Lovas íjász|lovas íjászok]] 30% támadó, és 20% védő egységet kapnak<br>
A lovag 12 különböző képességet tud megtanulni, és mindegyiket 4 szinten (összesen 48 szint). A képességeket három részre osztottuk, és mindegyik rész 4 szintes. Ahhoz, hogy a következő képesség szint elérhető legyen, a lovagnak teljesítenie kell a következő szinteket:
<br>
<center>[[file:Ridderitem_bboog.jpg|200px]] [[file:Inventory_marcher.jpg]]</center><br>
<br>


====Baptiste lobogója====
{|
:::*A [[Nehézlovas|nehéz lovasok]] 30% támadó, és 20% védő értéket kapnak.<br>
|- bgcolor="#4F3E08"
<br>
! colspan="2" | Lovagok képességszint fejlődése
<center>[[file:Ridderitem_zc.jpg|200px]] [[file:Inventory_heavy.jpg]]</center>
|-
<br>
| align=center width="50%"|'''Képesség szint'''
|align=center width="50%"|''' Feltétel'''
|-
| align=center width="50%"|Képesség szint: 1
|align=center width="50%"|A lovagnak el kell érnie az 1-es szintet
|-
| align=center width="50%"|Képesség szint: 2
|align=center width="50%"|A lovagnak el kell érnie az 8-as szintet
|-
| align=center width="50%"|Képesség szint: 3
|align=center width="50%"|A lovagnak el kell érnie az 16-os szintet
|-
| align=center width="50%"|Képesség szint: 4
|align=center width="50%"|A lovagnak el kell érnie az 24-es szintet
|-
|
|}


====Carol buzogánya====
'''Készség-fa:'''
:::*A [[Faltörő kos|faltörő kosok]] 100% támadó értéket kapnak
:::*A [[Fal|falban]] több kárt okoz, ha katapultokkal együtt támad<br>
<br>
<center>[[file:Ridderitem_ram.jpg|200px]] [[file:Inventory_ram.jpg]]</center><br>
<br>


====Aletheia fáklyája====
[[Fájl:Lovag-fa.png | center]]
:::*A [[Katapult|katapultok]] 100% támadó bónuszt kapnak
:::*A [[Katapult|katapultok]] tízszeres védő értéket kapnak.<br>


<center>[[file:Ridderitem_katapult.jpg|200px]][[file:Inventory_catapult.jpg]]</center><br>
== Képességek típusai ==
<br>


====Vasco jogara====
 
:::*A [[Nemes|nemes]] a hűséget minimum 30%-kal csökkenti foglaláskor<br>
{|
<br>
|- bgcolor="#4F3E08"
<center>[[file:Ridderitem_edelman.jpg|200px]] [[file:Inventory_snob.jpg]]</center><br>
! colspan="3" | Lovagok képességszint fejlődése
|-
|- bgcolor="#4F3E08"
! colspan="3" | '''Támadó'''
|-
| align=center width="25%"|'''Képesség'''
|align=center width="50%"|'''Leírás'''
|align=center width="25%"|'''Bónusz'''
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:bardoslovag.png]]
'''Feltöltődés'''
|align=center width="50%"|A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő bárdos ereje megnövekedik.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:konnyulolovag.png]]
'''Lovaglás'''
|align=center width="50%"|A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő könnyűlovas ereje megnövekedik.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:faltorolovag.png]]
'''Rombolás'''
|align=center width="50%"|A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő katapultok ereje megnövekedik, és nagyobb rombolást okoz az épületekben.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:Katapultlovag.png]]
'''Döngölés'''
|align=center width="50%"|A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő kos ereje megnövekedik a fal ellen.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
|- bgcolor="#006400"
! colspan="3" | '''Falu'''
|-
| align=center width="25%"|'''Képesség'''
|align=center width="50%"|'''Leírás'''
|align=center width="25%"|'''Bónusz'''
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:Nyersanyaglovag.png]]
'''Motiváció'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 3%
*Szint 2: 6%
*Szint 3: 9%
*Szint 4: 15%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:epitkezeslovag.png]]
'''Építészet'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 3%
*Szint 2: 6%
*Szint 3: 9%
*Szint 4: 15%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:kepzeslovag.png]]
'''Oktatás'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 3%
*Szint 2: 6%
*Szint 3: 9%
*Szint 4: 15%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:nemeslovag.png]]
'''Meggyőzés'''
|align=center width="50%"|Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.)
| align=center width="25%"|
*Szint 1: +2
*Szint 2: +4
*Szint 3: +6
*Szint 4: +10
|-
|colspan="3" | '''FONTOS:''' A termelés/építkezés/seregképzés gyorsítás csak akkor van hatással a falura, ha a lovag otthon tartózkodik. Ha farmolni/támadni/támogatni megy, akkor a képzési/építési idő és a nyersanyag termelés azonnal visszaáll a bónusz nélküli értékekre! (Amint a lovag hazaér, újra lerövidülnek az idők)
|-
|- bgcolor="000096"
! colspan="3" | '''Védekezés'''
|-
| align=center width="25%"|'''Képesség'''
|align=center width="50%"|'''Leírás'''
|align=center width="25%"|'''Bónusz'''
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:kardoslovag.png]]
'''Kardvívás'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:landzsaslovag.png]]
'''Falanx'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:epuletlovag.png]]
'''Megerősítés'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 10%
*Szint 2: 20%
*Szint 3: 30%
*Szint 4: 50%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:olajlovag.png]]
'''Forró olaj'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 3%
*Szint 2: 6%
*Szint 3: 9%
*Szint 4: 15%
|-
|
|}
 
 
== Készségkönyv újrahasznosítása==
 
Az újrahasznosítás azt jelenti, hogy a képesség könyv, amely a leltáradban található, számodra nem megfelelő valamilyen okból kifolyólag. Ilyenkor prémium pontért el tudod cserélni egy azonos szintű, vagy egy magasabb szintű könyvre. A magasabb szintű könyv több prémium pontba kerül, a kapott könyvek véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra, azt a játékos nem tudja befolyásolni.
 
== Átképzés ==
 
<p>Át tudod képezni a lovagod. Ekkor minden felhasznált készségkönyv és képesség-pont visszakerül, és újra fel tudod őket használni. Mivel ez prémium pontba kerül, ezért érdemes megfontolni a stratégiát már a játék elején! </p>
 
== Áthelyezés ==
 
A lovag áthelyezhető egy másik faluba, ha van benne szobor, és elég a tanyahely a lovag számára. Az áthelyezés időbe telik. Az áthelyezés után a lovag bónuszai már az új faluban hatnak.
 
== Felélesztés ==
 
* Ha a lovag meghal egy csatában, bármely faluban, a szobornál feléleszthető. Rá kell kattintani az engedélyezésre egy új ablakban (megerősítés), hogy hol legyen az "új" otthona a lovagnak.
* A felélesztés 6 órába telik, 1-es sebességű világon. Ez az idő prémium pontért megfelezhető. Amikor a lovag meghal, minden tudása elvész, vigyázz rá!
 
== FONTOS információk ==
 
* Ha egy faluban több, azonos képességű lovag állomásozik, a képességeik nem adódnak össze, hanem a legmagasabb bónusz fog csak hatni.
* A falu elfoglalásakor, újrakezdéskor a lovag képességei megmaradnak, csak egy új szobor kell, ahol feléleszthető.
* A szobor lerombolása nincs hatással a lovag fejlesztésére. A szobor nélkül nem kelthető életre a lovag, így javasoljuk, hogy erre figyeljetek oda!

A lap jelenlegi, 2017. június 20., 14:05-kori változata

A Lovag-rendszer

A Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra!

  • A Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több.
  • A lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt.
  • A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.
  • A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve.
  • Szobor: A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték.
  • Lovagod kiképzésének lépései: falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után megnyitod a felületet, és ott kiképzed a lovagod.
  • Lovag névváltoztatása: a Szobornál teheted meg, ahányszor csak akarod.

A Lovag

Minden játékos egy Lovaggal kezdi a játékot. Ahogy a birodalom növekszik, úgy kapnak a játékosok egyre több Lovagot, maximálisan 10-et. Tehát a faluszámtól függ a Lovagok száma.

Lovagok száma birtokolt faluszám szerint
Falvak száma Elérhető lovagok száma
1 1
3 2
5 3
10 4
20 5
35 6
50 7
65 8
80 9
100 10

Minden Lovag fejlesztése a képesség-pontok gyűjtésén és felhasználásán alapul. A képességek fa-rendszerben érhetők el, a képesség könyvek felhasználásával.

Készségkönyv.png

A Lovag szintjének növelése

Lovagod többféle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod.

  • A lovag maximális szintje 30.
  • Minden alkalommal, amikor a lovag egy új szintet ér el, kap egy készségkönyvet, aminek segítségével a lovag tovább fejleszthető.
  • Fontos: minden lovag összesen 30 készségkönyvet kap, tehát gondoljátok meg, hogy mire használjátok fel!
  • Az áttekintésben van egy mutató, amelyen látszik, mennyi XP szükséges a lovagodnak elérni a következő szintet.


A lovag a következő módokon gyűjthet tapasztalatot:

Tapasztalat gyűjtése
Megnevezés Leírás
Támadás A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a támadó csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
Védekezés A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a védekező csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
Másik játékos támogatása
  • A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját.
  • Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ.
  • A tapasztalat jóváírása naponta történik meg, amikor a lovagod csatázik, és amikor a támogatás mértéke változik.
  • A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadás kivédésével.
  • A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.
Faluépítés
  • Egy lovag képes felügyelni a saját falvakban az építkezéseket.
  • Akkor gyűjt tapasztalatot, ha a faluban tartózkodik az adott építés megkezdésekor és ott marad annak végéig.
  • A kapott tapasztalati pont a felépített épület értékétől függ.
  • A kapott tapasztalati érték nem változik akkor, ha az épület prémium pontért gyorsítva került megépítésre.
  • Nem jár tapasztalati pont bontásért.
  • A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.
Gyakorlás XP-ért A lovagot speciális tréninggel is lehet képezni.
  • Amíg gyakorol, a lovag nem tud csatázni, és nem ad bónuszokat.
  • A gyakorlás nyersanyagba kerül, amit ha megszakítasz, nem kapod mind vissza, csak a nyersanyag 90%-át.
  • Ha a gyakorlási idő alatt a falut elfoglalják ahol tartózkodik, a lovag meghal, és a gyakorlásért járó bónuszokat nem fogja megkapni.


Képességek, a Képesség-fa

  • Amikor a lovag elér egy bizonyos tapasztalati pont mennyiséget, szintet ugrik.
  • Minden ilyen alkalommal kap egy képesség könyvet. A képesség könyv segít a lovagban a képesség-fán előre jutni.
  • Egy villogó ikon fogja jelezni, ha a kiválasztott lovag teljesítette a könyv felhasználásához szükséges feltételeket.
  • Amikor a lovag eléri a következő szintet, a készségkönyv bekerül a leltárba, ahol fel lehet használni.
  • Amikor a lovag teljesíti a feltételeket, a leltárban található készségkönyv felhasználható közvetlenül a Lovag Áttekintés felületen.
  • Tehát a lovagnak teljesítenie kell a szükséges követelményeket ahhoz, hogy tanuljon és fejlődjön, még akkor is, ha van egy könyve!
  • Ezek a könyvek a három fő képességen alapulnak: Falu, Védekezés, Támadás. *Minden lovag maximum a 30. szintig képes fejlődni, tehát egyik sem lesz egy készség mestere - így válassz okosan a képességek kiosztásakor!


A lovag 12 különböző képességet tud megtanulni, és mindegyiket 4 szinten (összesen 48 szint). A képességeket három részre osztottuk, és mindegyik rész 4 szintes. Ahhoz, hogy a következő képesség szint elérhető legyen, a lovagnak teljesítenie kell a következő szinteket:

Lovagok képességszint fejlődése
Képesség szint Feltétel
Képesség szint: 1 A lovagnak el kell érnie az 1-es szintet
Képesség szint: 2 A lovagnak el kell érnie az 8-as szintet
Képesség szint: 3 A lovagnak el kell érnie az 16-os szintet
Képesség szint: 4 A lovagnak el kell érnie az 24-es szintet

Készség-fa:

Lovag-fa.png

Képességek típusai

Lovagok képességszint fejlődése
Támadó
Képesség Leírás Bónusz
Bardoslovag.png

Feltöltődés

A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő bárdos ereje megnövekedik.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30
Konnyulolovag.png

Lovaglás

A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő könnyűlovas ereje megnövekedik.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Faltorolovag.png

Rombolás

A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő katapultok ereje megnövekedik, és nagyobb rombolást okoz az épületekben.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Katapultlovag.png

Döngölés

A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő kos ereje megnövekedik a fal ellen.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Falu
Képesség Leírás Bónusz
Nyersanyaglovag.png

Motiváció

A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést.
  • Szint 1: 3%
  • Szint 2: 6%
  • Szint 3: 9%
  • Szint 4: 15%
Epitkezeslovag.png

Építészet

A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket.
  • Szint 1: 3%
  • Szint 2: 6%
  • Szint 3: 9%
  • Szint 4: 15%
Kepzeslovag.png

Oktatás

A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul.
  • Szint 1: 3%
  • Szint 2: 6%
  • Szint 3: 9%
  • Szint 4: 15%
Nemeslovag.png

Meggyőzés

Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.)
  • Szint 1: +2
  • Szint 2: +4
  • Szint 3: +6
  • Szint 4: +10
FONTOS: A termelés/építkezés/seregképzés gyorsítás csak akkor van hatással a falura, ha a lovag otthon tartózkodik. Ha farmolni/támadni/támogatni megy, akkor a képzési/építési idő és a nyersanyag termelés azonnal visszaáll a bónusz nélküli értékekre! (Amint a lovag hazaér, újra lerövidülnek az idők)
Védekezés
Képesség Leírás Bónusz
Kardoslovag.png

Kardvívás

A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Landzsaslovag.png

Falanx

A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Epuletlovag.png

Megerősítés

A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben.
  • Szint 1: 10%
  • Szint 2: 20%
  • Szint 3: 30%
  • Szint 4: 50%
Olajlovag.png

Forró olaj

A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő.
  • Szint 1: 3%
  • Szint 2: 6%
  • Szint 3: 9%
  • Szint 4: 15%


Készségkönyv újrahasznosítása

Az újrahasznosítás azt jelenti, hogy a képesség könyv, amely a leltáradban található, számodra nem megfelelő valamilyen okból kifolyólag. Ilyenkor prémium pontért el tudod cserélni egy azonos szintű, vagy egy magasabb szintű könyvre. A magasabb szintű könyv több prémium pontba kerül, a kapott könyvek véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra, azt a játékos nem tudja befolyásolni.

Átképzés

Át tudod képezni a lovagod. Ekkor minden felhasznált készségkönyv és képesség-pont visszakerül, és újra fel tudod őket használni. Mivel ez prémium pontba kerül, ezért érdemes megfontolni a stratégiát már a játék elején!

Áthelyezés

A lovag áthelyezhető egy másik faluba, ha van benne szobor, és elég a tanyahely a lovag számára. Az áthelyezés időbe telik. Az áthelyezés után a lovag bónuszai már az új faluban hatnak.

Felélesztés

  • Ha a lovag meghal egy csatában, bármely faluban, a szobornál feléleszthető. Rá kell kattintani az engedélyezésre egy új ablakban (megerősítés), hogy hol legyen az "új" otthona a lovagnak.
  • A felélesztés 6 órába telik, 1-es sebességű világon. Ez az idő prémium pontért megfelezhető. Amikor a lovag meghal, minden tudása elvész, vigyázz rá!

FONTOS információk

  • Ha egy faluban több, azonos képességű lovag állomásozik, a képességeik nem adódnak össze, hanem a legmagasabb bónusz fog csak hatni.
  • A falu elfoglalásakor, újrakezdéskor a lovag képességei megmaradnak, csak egy új szobor kell, ahol feléleszthető.
  • A szobor lerombolása nincs hatással a lovag fejlesztésére. A szobor nélkül nem kelthető életre a lovag, így javasoljuk, hogy erre figyeljetek oda!