„Lovag” változatai közötti eltérés

Innen: Tribalwars Wiki HU
Jump to navigation
 
(3 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
'''A játék egyik fontos eleme a lovag. A lovag feladata, hogy a készségeivel segítse urát a csatákban.'''


== A Lovag-rendszer ==
A Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra!


*A Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több.
*A lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt.
*A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.
*A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve.
*''' Szobor''': A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték.  
*''' Szobor''': A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték.  
* '''Lovagod kiképzésének lépései:''' falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után megnyitod a felületet, és ott kiképzed a lovagod.
* '''Lovagod kiképzésének lépései:''' falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után megnyitod a felületet, és ott kiképzed a lovagod.
* '''Lovag névváltoztatása:''' a Szobornál teheted meg, ahányszor csak akarod.
* '''Lovag névváltoztatása:''' a Szobornál teheted meg, ahányszor csak akarod.
== A Lovag-rendszer ==
<p>A Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra! </p>
<p> A Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több. Ezek a lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt. A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.</p>
<p>A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve. </p>


== A Lovag ==
== A Lovag ==


<p>Minden játékos egy Lovaggal kezdi a játékot. Ahogy a birodalom növekszik, úgy kapnak a játékosok egyre több Lovagot, maximálisan 10-et. Tehát a faluszámtól függ a Lovagok száma. </p>
Minden játékos egy Lovaggal kezdi a játékot. Ahogy a birodalom növekszik, úgy kapnak a játékosok egyre több Lovagot, maximálisan 10-et. Tehát a faluszámtól függ a Lovagok száma.


{|  
{|  
57. sor: 55. sor:
|}
|}


<p>Minden Lovag fejlesztése a képesség-pontok gyűjtésén és felhasználásán alapul. A képességek fa-rendszerben érhetők el, a képesség könyvek felhasználásával. </p>
Minden Lovag fejlesztése a képesség-pontok gyűjtésén és felhasználásán alapul. A képességek fa-rendszerben érhetők el, a képesség könyvek felhasználásával.


[[Fájl:Készségkönyv.png | center]]
[[Fájl:Készségkönyv.png | center]]
63. sor: 61. sor:
== A Lovag szintjének növelése ==
== A Lovag szintjének növelése ==


<p> Lovagod többféle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod. </p>
Lovagod többféle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod.


* A lovag maximális szintje 30.  
* A lovag maximális szintje 30.  
* Minden alkalommal, amikor a lovag egy új szintet ér el, kap egy készségkönyvet, aminek segítségével a lovag tovább fejleszthető.  
* Minden alkalommal, amikor a lovag egy új szintet ér el, kap egy készségkönyvet, aminek segítségével a lovag tovább fejleszthető.  
* Fontos: minden lovag összesen 30 készségkönyvet kap, tehát gondoljátok meg, hogy mire használjátok fel!
* Fontos: minden lovag összesen 30 készségkönyvet kap, tehát gondoljátok meg, hogy mire használjátok fel!
*Az áttekintésben van egy mutató, amelyen látszik, mennyi XP szükséges a lovagodnak elérni a következő szintet.




<p>Az áttekintésben van egy mutató, amelyen látszik, mennyi XP szükséges a lovagodnak elérni a következő szintet.
'''A lovag a következő módokon gyűjthet tapasztalatot:'''
A lovag a következő módokon gyűjthet tapasztalatot: </p>


 
{|
<ul>
|- bgcolor="#4F3E08"
<li>'''Támadás'''</li>
! colspan="2" | Tapasztalat gyűjtése
<p>A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a támadó csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással. </p>
|-
 
| align=center width="30%"|'''Megnevezés'''
 
|align=center width="70%"|'''Leírás'''
<li>'''Védekezés'''</li>
|-
<p>A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a védekező csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.</p>
| align=center width="30%"|'''Támadás'''
 
|align=center width="70%"|A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a támadó csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
 
|-
<li>'''Másik játékos támogatása'''</li>
| align=center width="30%"|'''Védekezés'''
<p>
|align=center width="70%"|A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a védekező csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
|-
| align=center width="30%"|'''Másik játékos támogatása'''
|align=center width="70%"|
* A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját.  
* A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját.  
* Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ.  
* Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ.  
90. sor: 91. sor:
* A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadás kivédésével.
* A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadás kivédésével.
* A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.  
* A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.  
</p>
|-
 
| align=center width="30%"|'''Faluépítés'''
 
|align=center width="70%"|
<li>'''Faluépítés'''</li>
* Egy lovag képes felügyelni a saját falvakban az építkezéseket.  
* Egy lovag képes felügyelni a saját falvakban az építkezéseket.  
* Akkor gyűjt tapasztalatot, ha a faluban tartózkodik az adott építés megkezdésekor és ott marad annak végéig.  
* Akkor gyűjt tapasztalatot, ha a faluban tartózkodik az adott építés megkezdésekor és ott marad annak végéig.  
100. sor: 100. sor:
* Nem jár tapasztalati pont bontásért.
* Nem jár tapasztalati pont bontásért.
* A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.  
* A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.  
 
|-
 
| align=center width="30%"|'''Gyakorlás XP-ért'''
<li>'''Gyakorlás XP-ért'''</li>
|align=center width="70%"|A lovagot speciális tréninggel is lehet képezni.  
<p>A lovagot speciális tréninggel is lehet képezni.  
* Amíg gyakorol, a lovag nem tud csatázni, és nem ad bónuszokat.  
* Amíg gyakorol, a lovag nem tud csatázni, és nem ad bónuszokat.  
* A gyakorlás nyersanyagba kerül, amit ha megszakítasz, nem kapod mind vissza, csak a nyersanyag 90%-át.
* A gyakorlás nyersanyagba kerül, amit ha megszakítasz, nem kapod mind vissza, csak a nyersanyag 90%-át.
* Ha a gyakorlási idő alatt a falut elfoglalják ahol tartózkodik, a lovag meghal, és a gyakorlásért járó bónuszokat nem fogja megkapni. </p>
* Ha a gyakorlási idő alatt a falut elfoglalják ahol tartózkodik, a lovag meghal, és a gyakorlásért járó bónuszokat nem fogja megkapni.  
|-
|
|}


</ul>


== Képességek, a Képesség-fa ==
== Képességek, a Képesség-fa ==
<p>Amikor a lovag elér egy bizonyos tapasztalati pont mennyiséget, szintet ugrik. Minden ilyen alkalommal kap egy képesség könyvet. A képesség könyv segít a lovagban a képesség-fán előre jutni. Ezek a könyvek a három fő képességen alapulnak: Falu, Védekezés, Támadás. Minden lovag maximum a 30. szintig képes fejlődni, tehát egyik sem lesz egy készség mestere - így válassz okosan a képességek kiosztásakor! </p>
* Amikor a lovag elér egy bizonyos tapasztalati pont mennyiséget, szintet ugrik.  
 
* Minden ilyen alkalommal kap egy képesség könyvet. A képesség könyv segít a lovagban a képesség-fán előre jutni.
<p>A lovag 12 különböző képességet tud megtanulni, és mindegyiket 4 szinten (összesen 48 szint). A képességeket három részre osztottuk, és mindegyik rész 4 szintes. Ahhoz, hogy a következő képesség szint elérhető legyen, a lovagnak teljesítenie kell a következő szinteket: </p>
* Egy villogó ikon fogja jelezni, ha a kiválasztott lovag teljesítette a könyv felhasználásához szükséges feltételeket.
* Amikor a lovag eléri a következő szintet, a készségkönyv bekerül a leltárba, ahol fel lehet használni.
* Amikor a lovag teljesíti a feltételeket, a leltárban található készségkönyv felhasználható közvetlenül a Lovag Áttekintés felületen.
* Tehát a lovagnak teljesítenie kell a szükséges követelményeket ahhoz, hogy tanuljon és fejlődjön, még akkor is, ha van egy könyve!
*Ezek a könyvek a három fő képességen alapulnak: Falu, Védekezés, Támadás. *Minden lovag maximum a 30. szintig képes fejlődni, tehát egyik sem lesz egy készség mestere - így válassz okosan a képességek kiosztásakor!  


A lovag 12 különböző képességet tud megtanulni, és mindegyiket 4 szinten (összesen 48 szint). A képességeket három részre osztottuk, és mindegyik rész 4 szintes. Ahhoz, hogy a következő képesség szint elérhető legyen, a lovagnak teljesítenie kell a következő szinteket:


{|  
{|  
138. sor: 145. sor:
|}
|}


'''Készség-fa:'''


===Támadó===
[[Fájl:Lovag-fa.png | center]]


<table>
== Képességek típusai ==
<tr style="background-color: #7A0000; color: #FFFFFF">
<th style="width: 20%;">Képesség</th>
<th style="width: 60%;">Leírás</th>
<th style="width: 20%;">Bónusz</th>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:bardoslovag.png]]
'''Feltöltődés'''</td>
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő bárdos ereje megnövekedik.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:konnyulolovag.png]]
'''Lovaglás'''</td>
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő könnyűlovas ereje megnövekedik.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:faltorolovag.png]]
'''Rombolás'''</td>
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő katapultok ereje megnövekedik, és nagyobb rombolást okoz az épületekben.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:katapultlovag.png]]
'''Döngölés'''</td>
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő kos ereje megnövekedik a fal ellen.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
</table>
 
===Falu===
 
<table>
<tr style="background-color: #006400; color: #FFFFFF">
<th style="width: 20%;">Képesség</th>
<th style="width: 60%;">Leírás</th>
<th style="width: 20%;">Bónusz</th>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:nyersanyaglovag.png]]
'''Motiváció'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést.</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:epitkezeslovag.png]]
'''Építészet'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket.</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:kepzeslovag.png]]
'''Oktatás'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul.</td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:nemeslovag.png]]
'''Meggyőzés'''</td>
<td>Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.)</td>
<td>Szint 1: +2<br />Szint 2: +4<br />Szint 3: +6<br />Szint 4: +10</td>
</tr>
</table>
 
* '''FONTOS:''' A termelés/építkezés/seregképzés gyorsítás csak akkor van hatással a falura, ha a lovag otthon tartózkodik. Ha farmolni/támadni/támogatni megy, akkor a képzési/építési idő és a nyersanyag termelés azonnal visszaáll a bónusz nélküli értékekre! (Amint a lovag hazaér, újra lerövidülnek az idők)
 
===Védekezés===
 
<table>
<tr style="background-color: #000096; color: #FFFFFF">
<th style="width: 20%;">Képesség</th>
<th style="width: 60%;">Leírás</th>
<th style="width: 20%;">Bónusz</th>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:kardoslovag.png]]
'''Kardvívás'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:landzsaslovag.png]]
'''Falanx'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő.</td>
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:epuletlovag.png]]
'''Megerősítés'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben.</td>
<td>Szint 1: 10%<br />Szint 2: 20%<br />Szint 3: 30%<br />Szint 4: 50%</td>
</tr>
<tr>
<td>[[Fájl:olajlovag.png]]
'''Forró olaj'''</td>
<td>A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő. </td>
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td>
</tr>
</table>
 
<p>
* Amikor a lovag eléri a következő szintet, a készségkönyv bekerül a leltárba, ahol fel lehet használni.
* Tehát a lovagnak teljesítenie kell a szükséges követelményeket ahhoz, hogy tanuljon és fejlődjön, még akkor is, ha van egy könyve!
* Amikor a lovag teljesíti a feltételeket, a leltárban található készségkönyv felhasználható közvetlenül a Lovag Áttekintés felületen.
* a készségkönyveket kétféleképp lehet használni: a képességfán kattintva a megfelelő sorban, VAGY a leltárban ki kell választani a megfelelő könyvet, amit fel szeretnél használni.
* Egy villogó ikon fogja jelezni, ha a kiválasztott lovag teljesítette a könyv felhasználásához szükséges feltételeket.
</p>




{|
|- bgcolor="#4F3E08"
! colspan="3" | Lovagok képességszint fejlődése
|-
|- bgcolor="#4F3E08"
! colspan="3" | '''Támadó'''
|-
| align=center width="25%"|'''Képesség'''
|align=center width="50%"|'''Leírás'''
|align=center width="25%"|'''Bónusz'''
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:bardoslovag.png]]
'''Feltöltődés'''
|align=center width="50%"|A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő bárdos ereje megnövekedik.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:konnyulolovag.png]]
'''Lovaglás'''
|align=center width="50%"|A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő könnyűlovas ereje megnövekedik.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:faltorolovag.png]]
'''Rombolás'''
|align=center width="50%"|A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő katapultok ereje megnövekedik, és nagyobb rombolást okoz az épületekben.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:Katapultlovag.png]]
'''Döngölés'''
|align=center width="50%"|A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő kos ereje megnövekedik a fal ellen.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
|- bgcolor="#006400"
! colspan="3" | '''Falu'''
|-
| align=center width="25%"|'''Képesség'''
|align=center width="50%"|'''Leírás'''
|align=center width="25%"|'''Bónusz'''
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:Nyersanyaglovag.png]]
'''Motiváció'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 3%
*Szint 2: 6%
*Szint 3: 9%
*Szint 4: 15%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:epitkezeslovag.png]]
'''Építészet'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 3%
*Szint 2: 6%
*Szint 3: 9%
*Szint 4: 15%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:kepzeslovag.png]]
'''Oktatás'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 3%
*Szint 2: 6%
*Szint 3: 9%
*Szint 4: 15%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:nemeslovag.png]]
'''Meggyőzés'''
|align=center width="50%"|Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.)
| align=center width="25%"|
*Szint 1: +2
*Szint 2: +4
*Szint 3: +6
*Szint 4: +10
|-
|colspan="3" | '''FONTOS:''' A termelés/építkezés/seregképzés gyorsítás csak akkor van hatással a falura, ha a lovag otthon tartózkodik. Ha farmolni/támadni/támogatni megy, akkor a képzési/építési idő és a nyersanyag termelés azonnal visszaáll a bónusz nélküli értékekre! (Amint a lovag hazaér, újra lerövidülnek az idők)
|-
|- bgcolor="000096"
! colspan="3" | '''Védekezés'''
|-
| align=center width="25%"|'''Képesség'''
|align=center width="50%"|'''Leírás'''
|align=center width="25%"|'''Bónusz'''
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:kardoslovag.png]]
'''Kardvívás'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:landzsaslovag.png]]
'''Falanx'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 5%
*Szint 2: 10%
*Szint 3: 15%
*Szint 4: 30%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:epuletlovag.png]]
'''Megerősítés'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 10%
*Szint 2: 20%
*Szint 3: 30%
*Szint 4: 50%
|-
| align=center width="25%"|[[Fájl:olajlovag.png]]
'''Forró olaj'''
|align=center width="50%"|A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő.
| align=center width="25%"|
*Szint 1: 3%
*Szint 2: 6%
*Szint 3: 9%
*Szint 4: 15%
|-
|
|}


[[Fájl:Paladin skill tree.png]]


== Készségkönyv újrahasznosítása==
== Készségkönyv újrahasznosítása==
265. sor: 301. sor:
== Áthelyezés ==
== Áthelyezés ==


<p>A lovag áthelyezhető egy másik faluba, ha van benne szobor, és elég a tanyahely a lovag számára. Az áthelyezés időbe telik. Az áthelyezés után a lovag bónuszai már az új faluban hatnak. </p>
A lovag áthelyezhető egy másik faluba, ha van benne szobor, és elég a tanyahely a lovag számára. Az áthelyezés időbe telik. Az áthelyezés után a lovag bónuszai már az új faluban hatnak.


== Felélesztés ==
== Felélesztés ==

A lap jelenlegi, 2017. június 20., 14:05-kori változata

A Lovag-rendszer

A Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra!

  • A Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több.
  • A lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt.
  • A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.
  • A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve.
  • Szobor: A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték.
  • Lovagod kiképzésének lépései: falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után megnyitod a felületet, és ott kiképzed a lovagod.
  • Lovag névváltoztatása: a Szobornál teheted meg, ahányszor csak akarod.

A Lovag

Minden játékos egy Lovaggal kezdi a játékot. Ahogy a birodalom növekszik, úgy kapnak a játékosok egyre több Lovagot, maximálisan 10-et. Tehát a faluszámtól függ a Lovagok száma.

Lovagok száma birtokolt faluszám szerint
Falvak száma Elérhető lovagok száma
1 1
3 2
5 3
10 4
20 5
35 6
50 7
65 8
80 9
100 10

Minden Lovag fejlesztése a képesség-pontok gyűjtésén és felhasználásán alapul. A képességek fa-rendszerben érhetők el, a képesség könyvek felhasználásával.

Készségkönyv.png

A Lovag szintjének növelése

Lovagod többféle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod.

  • A lovag maximális szintje 30.
  • Minden alkalommal, amikor a lovag egy új szintet ér el, kap egy készségkönyvet, aminek segítségével a lovag tovább fejleszthető.
  • Fontos: minden lovag összesen 30 készségkönyvet kap, tehát gondoljátok meg, hogy mire használjátok fel!
  • Az áttekintésben van egy mutató, amelyen látszik, mennyi XP szükséges a lovagodnak elérni a következő szintet.


A lovag a következő módokon gyűjthet tapasztalatot:

Tapasztalat gyűjtése
Megnevezés Leírás
Támadás A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a támadó csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
Védekezés A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a védekező csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
Másik játékos támogatása
  • A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját.
  • Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ.
  • A tapasztalat jóváírása naponta történik meg, amikor a lovagod csatázik, és amikor a támogatás mértéke változik.
  • A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadás kivédésével.
  • A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.
Faluépítés
  • Egy lovag képes felügyelni a saját falvakban az építkezéseket.
  • Akkor gyűjt tapasztalatot, ha a faluban tartózkodik az adott építés megkezdésekor és ott marad annak végéig.
  • A kapott tapasztalati pont a felépített épület értékétől függ.
  • A kapott tapasztalati érték nem változik akkor, ha az épület prémium pontért gyorsítva került megépítésre.
  • Nem jár tapasztalati pont bontásért.
  • A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.
Gyakorlás XP-ért A lovagot speciális tréninggel is lehet képezni.
  • Amíg gyakorol, a lovag nem tud csatázni, és nem ad bónuszokat.
  • A gyakorlás nyersanyagba kerül, amit ha megszakítasz, nem kapod mind vissza, csak a nyersanyag 90%-át.
  • Ha a gyakorlási idő alatt a falut elfoglalják ahol tartózkodik, a lovag meghal, és a gyakorlásért járó bónuszokat nem fogja megkapni.


Képességek, a Képesség-fa

  • Amikor a lovag elér egy bizonyos tapasztalati pont mennyiséget, szintet ugrik.
  • Minden ilyen alkalommal kap egy képesség könyvet. A képesség könyv segít a lovagban a képesség-fán előre jutni.
  • Egy villogó ikon fogja jelezni, ha a kiválasztott lovag teljesítette a könyv felhasználásához szükséges feltételeket.
  • Amikor a lovag eléri a következő szintet, a készségkönyv bekerül a leltárba, ahol fel lehet használni.
  • Amikor a lovag teljesíti a feltételeket, a leltárban található készségkönyv felhasználható közvetlenül a Lovag Áttekintés felületen.
  • Tehát a lovagnak teljesítenie kell a szükséges követelményeket ahhoz, hogy tanuljon és fejlődjön, még akkor is, ha van egy könyve!
  • Ezek a könyvek a három fő képességen alapulnak: Falu, Védekezés, Támadás. *Minden lovag maximum a 30. szintig képes fejlődni, tehát egyik sem lesz egy készség mestere - így válassz okosan a képességek kiosztásakor!


A lovag 12 különböző képességet tud megtanulni, és mindegyiket 4 szinten (összesen 48 szint). A képességeket három részre osztottuk, és mindegyik rész 4 szintes. Ahhoz, hogy a következő képesség szint elérhető legyen, a lovagnak teljesítenie kell a következő szinteket:

Lovagok képességszint fejlődése
Képesség szint Feltétel
Képesség szint: 1 A lovagnak el kell érnie az 1-es szintet
Képesség szint: 2 A lovagnak el kell érnie az 8-as szintet
Képesség szint: 3 A lovagnak el kell érnie az 16-os szintet
Képesség szint: 4 A lovagnak el kell érnie az 24-es szintet

Készség-fa:

Lovag-fa.png

Képességek típusai

Lovagok képességszint fejlődése
Támadó
Képesség Leírás Bónusz
Bardoslovag.png

Feltöltődés

A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő bárdos ereje megnövekedik.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30
Konnyulolovag.png

Lovaglás

A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő könnyűlovas ereje megnövekedik.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Faltorolovag.png

Rombolás

A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő katapultok ereje megnövekedik, és nagyobb rombolást okoz az épületekben.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Katapultlovag.png

Döngölés

A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő kos ereje megnövekedik a fal ellen.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Falu
Képesség Leírás Bónusz
Nyersanyaglovag.png

Motiváció

A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést.
  • Szint 1: 3%
  • Szint 2: 6%
  • Szint 3: 9%
  • Szint 4: 15%
Epitkezeslovag.png

Építészet

A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket.
  • Szint 1: 3%
  • Szint 2: 6%
  • Szint 3: 9%
  • Szint 4: 15%
Kepzeslovag.png

Oktatás

A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul.
  • Szint 1: 3%
  • Szint 2: 6%
  • Szint 3: 9%
  • Szint 4: 15%
Nemeslovag.png

Meggyőzés

Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.)
  • Szint 1: +2
  • Szint 2: +4
  • Szint 3: +6
  • Szint 4: +10
FONTOS: A termelés/építkezés/seregképzés gyorsítás csak akkor van hatással a falura, ha a lovag otthon tartózkodik. Ha farmolni/támadni/támogatni megy, akkor a képzési/építési idő és a nyersanyag termelés azonnal visszaáll a bónusz nélküli értékekre! (Amint a lovag hazaér, újra lerövidülnek az idők)
Védekezés
Képesség Leírás Bónusz
Kardoslovag.png

Kardvívás

A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Landzsaslovag.png

Falanx

A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő.
  • Szint 1: 5%
  • Szint 2: 10%
  • Szint 3: 15%
  • Szint 4: 30%
Epuletlovag.png

Megerősítés

A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben.
  • Szint 1: 10%
  • Szint 2: 20%
  • Szint 3: 30%
  • Szint 4: 50%
Olajlovag.png

Forró olaj

A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő.
  • Szint 1: 3%
  • Szint 2: 6%
  • Szint 3: 9%
  • Szint 4: 15%


Készségkönyv újrahasznosítása

Az újrahasznosítás azt jelenti, hogy a képesség könyv, amely a leltáradban található, számodra nem megfelelő valamilyen okból kifolyólag. Ilyenkor prémium pontért el tudod cserélni egy azonos szintű, vagy egy magasabb szintű könyvre. A magasabb szintű könyv több prémium pontba kerül, a kapott könyvek véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra, azt a játékos nem tudja befolyásolni.

Átképzés

Át tudod képezni a lovagod. Ekkor minden felhasznált készségkönyv és képesség-pont visszakerül, és újra fel tudod őket használni. Mivel ez prémium pontba kerül, ezért érdemes megfontolni a stratégiát már a játék elején!

Áthelyezés

A lovag áthelyezhető egy másik faluba, ha van benne szobor, és elég a tanyahely a lovag számára. Az áthelyezés időbe telik. Az áthelyezés után a lovag bónuszai már az új faluban hatnak.

Felélesztés

  • Ha a lovag meghal egy csatában, bármely faluban, a szobornál feléleszthető. Rá kell kattintani az engedélyezésre egy új ablakban (megerősítés), hogy hol legyen az "új" otthona a lovagnak.
  • A felélesztés 6 órába telik, 1-es sebességű világon. Ez az idő prémium pontért megfelezhető. Amikor a lovag meghal, minden tudása elvész, vigyázz rá!

FONTOS információk

  • Ha egy faluban több, azonos képességű lovag állomásozik, a képességeik nem adódnak össze, hanem a legmagasabb bónusz fog csak hatni.
  • A falu elfoglalásakor, újrakezdéskor a lovag képességei megmaradnak, csak egy új szobor kell, ahol feléleszthető.
  • A szobor lerombolása nincs hatással a lovag fejlesztésére. A szobor nélkül nem kelthető életre a lovag, így javasoljuk, hogy erre figyeljetek oda!