Kovács és kutatási rendszerek

Innen: Tribalwars Wiki HU
A lap korábbi változatát látod, amilyen - TyRioN BlacK - (vitalap | szerkesztései) 2014. április 21., 15:34-kor történt szerkesztése után volt.
Jump to navigation

Kovácsműhely

A kovácsműhelyben tudod kifejleszteni és erősíteni a fegyvereid és így az egységeid. A fegyverkovács fejlesztésével a kutatási idő csökken.

Követelmények:

Épület6.png

Elérhető: Az összes világon

Maximális szint:

20



Szint Pontok Költség Népesség Építési idő

(alapért.)

Hatás
Fejlesztés az 1-es szintre 19
  • Fa 220
  • Agyag 180
  • Vas 240
Népesség 20 Fájl:Clock.png 1:40:00 A kutatási idő 9.09%-al csökken.
Fejlesztés a 2-es szintre 23 (+4)
  • Fa 277
  • Agyag 229
  • Vas 302
Népesség 23 (+3) Fájl:Clock.png 2:00:00 A kutatási idő 17.36%-al csökken.
Fejlesztés a 3-as szintre 27 (+5)
  • Fa 349
  • Agyag 293
  • Vas 381
Népesség 27 (+4) Fájl:Clock.png 2:24:00 A kutatási idő 27.87%-al csökken.
Fejlesztés a 4-es szintre 33 (+5)
  • Fa 440
  • Agyag 373
  • Vas 480
Népesség 32 (+5) Fájl:Clock.png 2:52:48 A kutatási idő 31.7%-al csökken.
Fejlesztés az 5-ös szintre 39 (+7)
  • Fa 555
  • Agyag 476
  • Vas 605
Népesség 37 (+5) Fájl:Clock.png 3:27:22 A kutatási idő 37.91%-al csökken.
Fejlesztés a 6-os szintre 47 (+8)
  • Fa 699
  • Agyag 606
  • Vas 762
Népesség 44 (+6) Fájl:Clock.png 4:08:50 A kutatási idő 43.55%-al csökken.
Fejlesztés a 7-es szintre 57 (+9)
  • Fa 880
  • Agyag 773
  • Vas 960
Népesség 51 (+7) Fájl:Clock.png 4:58:36 A kutatási idő 48.68%-al csökken.
Fejlesztés a 8-as szintre 68 (+11)
  • Fa 1109
  • Agyag 986
  • Vas 1210
Népesség 60 (+9) Fájl:Clock.png 5:58:19 A kutatási idő 53.35%-al csökken.
Fejlesztés a 9-es szintre 82 (+14)
  • Fa 1398
  • Agyag 1257
  • Vas 1525
Népesség 70 (+10) Fájl:Clock.png 7:09:59 A kutatási idő 57.59%-al csökken.
Fejlesztés a 10-es szintre 98 (+16)
  • Fa 1761
  • Agyag 1603
  • Vas 1921
Népesség 82 (+12) Fájl:Clock.png 8:35:59 A kutatási idő 61.45%-al csökken.
Fejlesztés a 11-es szintre 118 (+20)
  • Fa 2219
  • Agyag 2043
  • Vas 2421
Népesség 96 (+14) Fájl:Clock.png 10:19:10 A kutatási idő 64.95%-al csökken.
Fejlesztés a 12-es szintre 141 (+24)
  • Fa 2796
  • Agyag 2605
  • Vas 3050
Népesség 112 (+16) Fájl:Clock.png 12:23:01 A kutatási idő 68.14%-al csökken.
Fejlesztés a 13-as szintre 169 (+28)
  • Fa 3523
  • Agyag 3322
  • Vas 3843
Népesség 132 (+19) Fájl:Clock.png 14:51:37 A kutatási idő 71.03%-al csökken.
Fejlesztés a 14-es szintre 203 (+34)
  • Fa 4439
  • Agyag 4236
  • Vas 4842
Népesség 154 (+22) Fájl:Clock.png 17:49:56 A kutatási idő 73.67%-al csökken.
Fejlesztés a 15-ös szintre 244 (+41)
  • Fa 5593
  • Agyag 5400
  • Vas 6101
Népesség 180 (+26) Fájl:Clock.png 21:23:55 A kutatási idő 76.06%-al csökken.
Fejlesztés a 16-os szintre 293 (+49)
  • Fa 7047
  • Agyag 6885
  • Vas 7687
Népesség 211 (+31) Fájl:Clock.png 25:40:42 A kutatási idő 79.24%-al csökken.
Fejlesztés a 17-es szintre 351 (+59)
  • Fa 8879
  • Agyag 8779
  • Vas 9686
Népesség 247 (+36) Fájl:Clock.png 30:48:51 A kutatási idő 80.22%-al csökken.
Fejlesztés a 18-as szintre 422 (+70)
  • Fa 11187
  • Agyag 11192
  • Vas 12204
Népesség 289 (+42) Fájl:Clock.png 36:58:37 A kutatási idő 82.01%-al csökken.
Fejlesztés a 19-es szintre 506 (+84)
  • Fa 14096
  • Agyag 14271
  • Vas 15377
Népesség 338 (+49) Fájl:Clock.png 44:22:20 A kutatási idő 83.65%-al csökken.
Fejlesztés a 20-as szintre 607 (+101)
  • Fa 17761
  • Agyag 18196
  • Vas 19375
Népesség 395 (+57) Fájl:Clock.png 53:14:48 A kutatási idő 85.14%-al csökken.


Fejlesztési/kutatási rendszerek típusai

Három különböző fejlesztési/kutatási mód állítható be a Klánháború világain. Hogy melyik érhető el az adott világon, a világok ismertetőjében jelezzük, itt és most az a cél, hogy bemutassuk őket. A fejlesztési vagy más néven kutatási rendszereket a játékosok a kovácsműhelyen keresztül használhatják. Mindhárom fajtának vannak előnyei és hátrányai, ezeket mutatjuk be.

Három fejlesztési/kutatási rendszer van:

  • 1. Egyszerű fejlesztési/kutatási rendszer
  • 2. 3 szintes fejlesztési/kutatási rendszer
  • 3. 10 szintes (klasszikus) fejlesztési/kutatási rendszer

A fejlesztési/kutatási rendszerek a következőképp működnek: Minden faluban van kovács, ahol az adott értékeket be lehet állítani, és az egységeket a kiválasztott szintre lehet kiképezni. A falu kutatási szintje támadáskor az onnan indított, és egyben az ott képzett katonákra, illetve védekezésnél a faluban állomásozó, támogatásban lévő egységekre is hatással van - azaz: védekezéskor annak a falunak a fejlesztési szintje lesz hatással a védekező és támogató egységekre ahol éppen tartózkodnak.


1. Egyszerű fejlesztési/kutatási rendszer

Az egyszerű fejlesztési rendszer esetén az egységet a faluban csak ki kell fejleszteni az előfeltételek alapján, és utána már csak gyártani, használni. A kifejlesztett egységek ekkor azonnal a maximális támadó és védekező tudással rendelkeznek.

Előnyök és hátrányok

Ezzel a rendszerrel minden egység kifejleszthető a maximális szintre, minden faluban. Ez azt eredményezi, hogy nagyon könnyen lehet a faluk funkcióit megváltoztatni, így egy falu lehet védekező, támadó, vagy vegyes használatú is, különösebb tervezés vagy előkészület nélkül.

A szimulátor is nagyon könnyen kezelhető, ha a játékos tudja, milyen egységei vannak ellenfele falujában; egyszerűen csak beüti a mennyiségeket, és máris kész a csata kimenetelére vonatkozó szimuláció. Nincs arra szükség, hogy az ember azon gondolkodjon, az egységek vajon milyen fejlesztési szinten állnak.

A kutatási költségek relatív alacsonyak, lehetővé téve azt, hogy minden faluban minden egység kiképezhető legyen.


2. 3 szintes fejlesztési/kutatási rendszer

Az egységeket először ki kell fejleszteni a faluban. Az ezt követő fejlesztési szintek az egység harci erejét növelik. Minden falu 15 fejlesztési szintet birtokol, ezeket lehet elosztani az egységek között. Ezt a rendszert nevezik még 4 lépcsős fejlesztési szintnek is (0, 1, 2, 3).

Ez a rendszer rákényszeríti a játékosokat arra, hogy kialakítsák saját stratégiájukat, a falvakat specializálják valamely feladatra.

Előnyök és hátrányok

Ez a rendszer nagyobb stratégiai érzéket és odafigyelést igényel, mint az egyszerű és a 10 szintes kutatási rendszer, hiszen a játékosnak döntenie kell, milyen célra kívánja használni a faluját.

Ez magával vonja azt is, hogy a kiválasztott falukban más-más szintre kell képezni a különböző egységeket, és el kell tudni dönteni, melyiket fejlesztik és melyiket nem.

A legműködőképesebb stratégia az ilyen világokon, ha a falvakat védő és támadó kategóriába sorolják a játékosok, mert akkor lehetőségük van arra, hogy a védő és támadó egységeiket maximálisra fejlesszék minden falujukban.

Ez megnehezíti a váltást a falukban, mert ha a faluban minden ki van fejlesztve, és valami mást szeretnénk fejleszteni, ahhoz egy régebben kifejlesztett egységet kell visszafejleszteni. A fejlesztési költségeket a rendszer nem téríti vissza, ha az egységet visszafejlesztjük, hogy egy másik egységet tudjunk fejleszteni.

Ez a megoldás nagyobb bizonytalanságot rejt a szimulátor használatakor, mert pontos eredményhez pontosan kell tudni, hogy melyik egység hányas szintre lett kifejlesztve. Minden fejlesztési szint egyre növekvő védelmi és támadó erőt jelent az egységek számára.


További érdekesség, hogy ehhez a fejlesztési rendszerhez kétféle kémlelési beállítás is tartozik.


Az egyszerű beállítás szerint (V3) a kém a fejlesztési szintjétől függetlenül lát falun belüli egységeket, nyersanyagokat, az épületek információit, falun kívüli egységeket.


A másik beállítás szerint (V13) a kém a fejlesztési szintjétől függően lát falun belüli egységeket, nyersanyagokat, az épületek információit, falun kívüli egységeket.

A kifejlesztett kém a következőképpen tud kémlelni:

  • 0: Falun belüli egységek
  • 1: Falun belüli egységek, nyersanyagok
  • 2: Falun belüli egységek, nyersanyagok, épületek információi
  • 3: Falun belüli egységek, nyersanyagok, épületek információi, falun kívüli egységek

Hogy mit nevezünk sikeres kémlelésnek?

A nyersanyagok kikémleléséhez legalább a küldött kémek 50%-nak kell túlélnie a támadást és hazajutni.

Az épületszintek kikémleléséhez legalább a küldött kémek 70%-nak kell túlélnie a támadást és hazajutni.

A külső egységek kikémleléséhez legalább a küldött kémek 90%-nak kell túlélnie a támadást és hazajutni, VAGY a kémlelésben a lovagnak részt kell vennie úgy, hogy Kalid távtcsöve vele van.


3. 10 szintes (klasszikus) fejlesztési/kutatási rendszer

A klasszikus kutatási rendszerben minden egység maximum 10-es szintig képezhető ki. Ugyanúgy, ahogy az egyszerű fejlesztésnél, itt sincs limit arra vonatkozóan, hogy hány egységet lehessen a maximum szintig kifejleszteni.

A kutatási költségek szintenként növekednek, de ezzel párhuzamosan az egységek védekező és támadó ereje is nő.

Előnyök és hátrányok

Ez a kutatási rendszer lehetővé teszi, hogy a játékos az egységeit maximális szintre fejlessze ki csapatait. Ez ugyan hasonlít az egyszerű fejlesztési rendszerre, azonban a költségek lényegesen magasabbak.

A stratégia itt is nagyobb szerepet kap, mint az egyszerű kutatási rendszerben, hiszen a játékosnak el kell tudni döntenie, mikor éri meg a magas költségeket az egységek fejlesztésére fordítani.

Ha a játékos úgy dönt, megváltoztatja a falu szerepét, és ehhez más egységeket kell kifejlesztenie, ezt könnyen megteheti, hiszen nem kell a már kifejlesztetteket visszafejleszteni, mert minden egység fejleszthető.

A szimulátor használatának ennél a kutatási rendszernél van a legnagyobb rizikója, hiszen itt a legnehezebb kitalálni, melyik egység milyen szinten állhat a fejlesztési sorban. Ez a rendszer teljesen szükségtelenné teszi a specializálódott falvakat, hiszen a rendszer engedi a könnyű és gyors váltást.