Kovács és kutatási rendszerek
Kovácsműhely
A kovácsműhelyben tudod kifejleszteni és erősíteni a fegyvereid és így az egységeid. A fegyverkovács fejlesztésével a kutatási idő csökken. Követelmények:
|
Elérhető: Az összes világon
Maximális szint:20 |
Szint | Pontok | Költség | Népesség | Építési idő
(alapért.) | Hatás |
---|---|---|---|---|---|
Fejlesztés az 1-es szintre | 19 | 20 | Fájl:Clock.png 1:40:00 | A kutatási idő 9.09%-al csökken. | |
Fejlesztés a 2-es szintre | 23 (+4) | 23 (+3) | Fájl:Clock.png 2:00:00 | A kutatási idő 17.36%-al csökken. | |
Fejlesztés a 3-as szintre | 27 (+5) | 27 (+4) | Fájl:Clock.png 2:24:00 | A kutatási idő 27.87%-al csökken. | |
Fejlesztés a 4-es szintre | 33 (+5) | 32 (+5) | Fájl:Clock.png 2:52:48 | A kutatási idő 31.7%-al csökken. | |
Fejlesztés az 5-ös szintre | 39 (+7) | 37 (+5) | Fájl:Clock.png 3:27:22 | A kutatási idő 37.91%-al csökken. | |
Fejlesztés a 6-os szintre | 47 (+8) | 44 (+6) | Fájl:Clock.png 4:08:50 | A kutatási idő 43.55%-al csökken. | |
Fejlesztés a 7-es szintre | 57 (+9) | 51 (+7) | Fájl:Clock.png 4:58:36 | A kutatási idő 48.68%-al csökken. | |
Fejlesztés a 8-as szintre | 68 (+11) | 60 (+9) | Fájl:Clock.png 5:58:19 | A kutatási idő 53.35%-al csökken. | |
Fejlesztés a 9-es szintre | 82 (+14) | 70 (+10) | Fájl:Clock.png 7:09:59 | A kutatási idő 57.59%-al csökken. | |
Fejlesztés a 10-es szintre | 98 (+16) | 82 (+12) | Fájl:Clock.png 8:35:59 | A kutatási idő 61.45%-al csökken. | |
Fejlesztés a 11-es szintre | 118 (+20) | 96 (+14) | Fájl:Clock.png 10:19:10 | A kutatási idő 64.95%-al csökken. | |
Fejlesztés a 12-es szintre | 141 (+24) | 112 (+16) | Fájl:Clock.png 12:23:01 | A kutatási idő 68.14%-al csökken. | |
Fejlesztés a 13-as szintre | 169 (+28) | 132 (+19) | Fájl:Clock.png 14:51:37 | A kutatási idő 71.03%-al csökken. | |
Fejlesztés a 14-es szintre | 203 (+34) | 154 (+22) | Fájl:Clock.png 17:49:56 | A kutatási idő 73.67%-al csökken. | |
Fejlesztés a 15-ös szintre | 244 (+41) | 180 (+26) | Fájl:Clock.png 21:23:55 | A kutatási idő 76.06%-al csökken. | |
Fejlesztés a 16-os szintre | 293 (+49) | 211 (+31) | Fájl:Clock.png 25:40:42 | A kutatási idő 79.24%-al csökken. | |
Fejlesztés a 17-es szintre | 351 (+59) | 247 (+36) | Fájl:Clock.png 30:48:51 | A kutatási idő 80.22%-al csökken. | |
Fejlesztés a 18-as szintre | 422 (+70) | 289 (+42) | Fájl:Clock.png 36:58:37 | A kutatási idő 82.01%-al csökken. | |
Fejlesztés a 19-es szintre | 506 (+84) | 338 (+49) | Fájl:Clock.png 44:22:20 | A kutatási idő 83.65%-al csökken. | |
Fejlesztés a 20-as szintre | 607 (+101) | 395 (+57) | Fájl:Clock.png 53:14:48 | A kutatási idő 85.14%-al csökken. |
Fejlesztési/kutatási rendszerek típusai
Három különböző fejlesztési/kutatási mód állítható be a Klánháború világain. Hogy melyik érhető el az adott világon, a világok ismertetőjében jelezzük, itt és most az a cél, hogy bemutassuk őket. A fejlesztési vagy más néven kutatási rendszereket a játékosok a kovácsműhelyen keresztül használhatják. Mindhárom fajtának vannak előnyei és hátrányai, ezeket mutatjuk be.
Három fejlesztési/kutatási rendszer van:
- 1. Egyszerű fejlesztési/kutatási rendszer
- 2. 3 szintes fejlesztési/kutatási rendszer
- 3. 10 szintes (klasszikus) fejlesztési/kutatási rendszer
A fejlesztési/kutatási rendszerek a következőképp működnek: Minden faluban van kovács, ahol az adott értékeket be lehet állítani, és az egységeket a kiválasztott szintre lehet kiképezni. A falu kutatási szintje támadáskor az onnan indított, és egyben az ott képzett katonákra, illetve védekezésnél a faluban állomásozó, támogatásban lévő egységekre is hatással van - azaz: védekezéskor annak a falunak a fejlesztési szintje lesz hatással a védekező és támogató egységekre ahol éppen tartózkodnak.
1. Egyszerű fejlesztési/kutatási rendszer
Az egyszerű fejlesztési rendszer esetén az egységet a faluban csak ki kell fejleszteni az előfeltételek alapján, és utána már csak gyártani, használni. A kifejlesztett egységek ekkor azonnal a maximális támadó és védekező tudással rendelkeznek.
Előnyök és hátrányok
Ezzel a rendszerrel minden egység kifejleszthető a maximális szintre, minden faluban. Ez azt eredményezi, hogy nagyon könnyen lehet a faluk funkcióit megváltoztatni, így egy falu lehet védekező, támadó, vagy vegyes használatú is, különösebb tervezés vagy előkészület nélkül.
A szimulátor is nagyon könnyen kezelhető, ha a játékos tudja, milyen egységei vannak ellenfele falujában; egyszerűen csak beüti a mennyiségeket, és máris kész a csata kimenetelére vonatkozó szimuláció. Nincs arra szükség, hogy az ember azon gondolkodjon, az egységek vajon milyen fejlesztési szinten állnak.
A kutatási költségek relatív alacsonyak, lehetővé téve azt, hogy minden faluban minden egység kiképezhető legyen.
2. 3 szintes fejlesztési/kutatási rendszer
Az egységeket először ki kell fejleszteni a faluban. Az ezt követő fejlesztési szintek az egység harci erejét növelik. Minden falu 15 fejlesztési szintet birtokol, ezeket lehet elosztani az egységek között. Ezt a rendszert nevezik még 4 lépcsős fejlesztési szintnek is (0, 1, 2, 3).
Ez a rendszer rákényszeríti a játékosokat arra, hogy kialakítsák saját stratégiájukat, a falvakat specializálják valamely feladatra.
Előnyök és hátrányok
Ez a rendszer nagyobb stratégiai érzéket és odafigyelést igényel, mint az egyszerű és a 10 szintes kutatási rendszer, hiszen a játékosnak döntenie kell, milyen célra kívánja használni a faluját.
Ez magával vonja azt is, hogy a kiválasztott falukban más-más szintre kell képezni a különböző egységeket, és el kell tudni dönteni, melyiket fejlesztik és melyiket nem.
A legműködőképesebb stratégia az ilyen világokon, ha a falvakat védő és támadó kategóriába sorolják a játékosok, mert akkor lehetőségük van arra, hogy a védő és támadó egységeiket maximálisra fejlesszék minden falujukban.
Ez megnehezíti a váltást a falukban, mert ha a faluban minden ki van fejlesztve, és valami mást szeretnénk fejleszteni, ahhoz egy régebben kifejlesztett egységet kell visszafejleszteni. A fejlesztési költségeket a rendszer nem téríti vissza, ha az egységet visszafejlesztjük, hogy egy másik egységet tudjunk fejleszteni.
Ez a megoldás nagyobb bizonytalanságot rejt a szimulátor használatakor, mert pontos eredményhez pontosan kell tudni, hogy melyik egység hányas szintre lett kifejlesztve. Minden fejlesztési szint egyre növekvő védelmi és támadó erőt jelent az egységek számára.
További érdekesség, hogy ehhez a fejlesztési rendszerhez kétféle kémlelési beállítás is tartozik.
Az egyszerű beállítás szerint (V3) a kém a fejlesztési szintjétől függetlenül lát falun belüli egységeket, nyersanyagokat, az épületek információit, falun kívüli egységeket.
A másik beállítás szerint (V13) a kém a fejlesztési szintjétől függően lát falun belüli egységeket, nyersanyagokat, az épületek információit, falun kívüli egységeket.
A kifejlesztett kém a következőképpen tud kémlelni:
- 0: Falun belüli egységek
- 1: Falun belüli egységek, nyersanyagok
- 2: Falun belüli egységek, nyersanyagok, épületek információi
- 3: Falun belüli egységek, nyersanyagok, épületek információi, falun kívüli egységek
Hogy mit nevezünk sikeres kémlelésnek?
A nyersanyagok kikémleléséhez legalább a küldött kémek 50%-nak kell túlélnie a támadást és hazajutni.
Az épületszintek kikémleléséhez legalább a küldött kémek 70%-nak kell túlélnie a támadást és hazajutni.
A külső egységek kikémleléséhez legalább a küldött kémek 90%-nak kell túlélnie a támadást és hazajutni, VAGY a kémlelésben a lovagnak részt kell vennie úgy, hogy Kalid távtcsöve vele van.
3. 10 szintes (klasszikus) fejlesztési/kutatási rendszer
A klasszikus kutatási rendszerben minden egység maximum 10-es szintig képezhető ki. Ugyanúgy, ahogy az egyszerű fejlesztésnél, itt sincs limit arra vonatkozóan, hogy hány egységet lehessen a maximum szintig kifejleszteni.
A kutatási költségek szintenként növekednek, de ezzel párhuzamosan az egységek védekező és támadó ereje is nő.
Előnyök és hátrányok
Ez a kutatási rendszer lehetővé teszi, hogy a játékos az egységeit maximális szintre fejlessze ki. Ez ugyan hasonlít az egyszerű fejlesztési rendszerre, azonban a költségek lényegesen magasabbak.
A stratégia itt is nagyobb szerepet kap, mint az egyszerű kutatási rendszerben, hiszen a játékosnak el kell tudni döntenie, mikor éri meg a magas költségeket az egységek fejlesztésére fordítani.
Ha a játékos úgy dönt, megváltoztatja a falu szerepét, és ehhez más egységeket kell kifejlesztenie, ezt könnyen megteheti, hiszen nem kell a már kifejlesztetteket visszafejleszteni, mert minden egység fejleszthető.
A szimulátor használatának ennél a kutatási rendszernél van a legnagyobb rizikója, hiszen itt a legnehezebb kitalálni, melyik egység milyen szinten állhat a fejlesztési sorban. Ez a rendszer teljesen szükségtelenné teszi a specializálódott falvakat, hiszen a rendszer engedi a könnyű és gyors váltást.