A kosok használata, képletek

Innen: Tribalwars Wiki HU
A lap korábbi változatát látod, amilyen Beeron (vitalap | szerkesztései) 2013. szeptember 26., 18:19-kor történt szerkesztése után volt.
Jump to navigation

Faltörő kosok használata

A kosokat úgy tervezték, hogy támadásuk során a falat támadják, ne az egységeket. A támadás során a kosok csökkentik a fal védekezési bónuszát, valamint csökkentik a fal szintjét.

Egység Fa Agyag Vas Népesség Támadó érték Védekező érték Védelem lovasság ellen Védelem íjászok ellen Sebesség Zsákmány
Faltörő Kos. Követelmény az egység kifejlesztéséhez: Műhely (1. szint) Faltörő kos 300 200 200 5 2 20 50 20 30 0

A kos célja, hogy a legnagyobb mértékben csökkentse az ellenség falujának a fal szintjét. Ha egy sereg nélküli ellenségedet támadod meg, akkor egy minimális sereg elég lesz ahhoz, hogy a falat teljesen lebontsd. Ebben az esetben a kosok a katapultáláshoz hasonló műveletet hajtanak végre, úgy hogy sorozatos támadásokat tudnak indítani 66 kossal, ahelyett, hogy egy nagyot indítanának 219 kossal, annak érdekében, hogy a falat 20-as szintről teljesen a 0-ra lebontsák..

Ha csekély sereggel rendelkező ellenségedet támadod, és el tudod képzelni azt, hogy rövid időn belül ledől a fal, akkor ne használj túl sok kost, mert lesz, amit értelmetlenül elveszthetsz..

Ha megtámadsz egy olyan falut, amiben sereg van és nem sikerül megtisztítanod egy támadással, emlékezz arra, hogy a cél az, hogy a falakat a lehető legkisebb szintre bontsd le. Próbáld meg mérlegelni a bent lévő sereget, mert a bónusz a bent levő sereg erejétől és a fal lebontásának mértékétől függ..

Rams n10.jpg

A kosok száma eltávolítja a fal bónuszát, ami nem lehet alacsonyabb, mint a fele.

Látható, illetve a táblázatból egyértelműen kitűnik, hogy 10-es falszintnél legalább 213 kosra van szükség a romboláshoz. Nem lehetséges, hogy a felénél többet egyszerre csökkentsen..

A támadás után a fal megsérült.

Rams f10.png

Ha megnyerte a csatát.

Rams f11.png

Ha elvesztette a csatát.


Áttekintés a kosok működéséről

Képzési idő (másodpercekben) = 3200/[világ sebessége] * 1.06^(-[műhely szint])

Fal bónusz

A kosok rombolják a falat, és csökkentik a bónuszt, amelyet a fal ad harc közben a seregeknek.

Ha a csata kezdetén a falad 20-as szintű, akkor megduplázza a seregek védelmi erejét. (2.07 – 207% bónuszt ad)

Ez a bónusz a következő egyenletből számítható ki (az ellenfélnek 0 kosa van jelen esetben)


bónusz = 1.037^[fal szintje]


Ez a bónusz csökken, amennyiben az ellenfél kosokkal is támad.

Akkor, ha a [fal szint] csökken a fenti képlet nem használható. Az a szint, amellyel a fal lerombolódott, nem a szimuláció végső állása. Hívjuk ezt a szintet bónusz-falnak.


max = [támadó kosok] * [támadó érték egy egyes szintű kosnál] * [támadó vallásosság]/(8*1.09^[fal szint])


Információ a vallásossághoz: ha a seregek vallásosak, akkor az érték 1, ha nem akkor 0.5. Ha a világon nincs templom, az érték szintén 1.

Információ a kosok támadó értékéhez: alap esetben lehet 2 (buzogány nélkül) vagy 4 (buzogánnyal)


bónusz-fal = [fal szintje]-kör[max]


most már felírhatjuk az első formula értékét a kosokkal is:


bónusz = 1.037^[bónusz-fal]


Példa:

támadó: 1000 bárdos, 100 kos || védő: 500 lándzsás, 15-ös fal

mind a kettő vallásos

max = 100 * 2 * 1/(8 * 1.09^15) = 6.863451033
bónusz-fal = 15-7 = 8
bónusz = 1.037^8 = 1.33730372

Fontos megjegyezni, hogy a bónusz-fal nem lehet kisebb a kezdeti szint felénél vagy a negyedénél, ha van buzogány. Ekkor:


min = kör(1/2(vagy 1/4) * [fal szintje])


illetve

ha bónusz-fal < min akkor bónusz-fal=min

Példa:

támadó: 1000 bárdos, 100 kos || védő: 500 lándzsás, 15ös fal

mind a kettő vallásos, van a lovagnál buzogány

max = 300 * 4 * 1/(8 * 1,09^19) = 29.17345048
bónusz-fal = 19-29 = -10
min = kör(1/4*19) = 5
bónusz-fal < min , vagyis --> bónusz-fal = 5
bónusz = 1.037^5 = 1.19920597

Fal szint csökkenése

Nézzük, hány szinttel csökken a fal a csata végén abban az esetben, ha a védő nyer vagy veszít:


Ha a támadó nyer

Lerombolt szint = [fal szintje] – kör(max * (2 - szerencse))


Ahol szerencse = legyőzött támadó egységek / összes támadó egység Íjászos világban, Szerencse = (támadó pont/védő pont)^1.5 íjász nélküli világokon

Ha a védő nyer

Lerombolt-szint = [fal szintje] – kör(max * szerencse)


Ahol szerencse = legyőzött védő egységek / összes védő egység íjászos világon,

Szerencse = (támadó pont / védő pont)^1.5 íjász nélküli világon