Morál
A morál a kezdők védelmét jelenti, amelyet a támadó és a védekező játékos pontjaiból lehet kiszámolni.
Normális esetben kezdéskor a morál 100%, ez az arány azonban változik akkor, ha egy sokkal alacsonyabb pontszámú játékost támad egy nagyobb pontszámú játékos, ilyenkor a támadó játékos morálja csökken pl. 40 %-ra. 30% alá azonban nem csökken.
Ez azt jelenti, hogy a csapatai csak 40%-os erővel harcolnak, míg a védekező csapatok ereje 100% marad.
Fordított esetben azonban, ha kis játékosként támadsz meg egy nagyobb játékost, akkor sem nő a morál 100% fölé, pl. 130%-ra.
A morált a szimulátorban a morálszámoló segítségével tudod kiszámolni, ehhez csak a saját és az ellenfeled összpontszámát kell megadnod. Amennyiben rendelkezel prémium fiókkal, akkor az „előreugró ablak beállításai” között tudod beállítani, hogy a térképen a falu fölé kattintva automatikusan megjelenjen, hogy az ellenfeleddel szemben milyen morállal harcolsz.
Kétféle morál számítási mód kerülhet beállításra a játékban:
* Pontalapú bónusz A pont alapú bónusz kiszámításának módja: 3*[Védekező pontjai]/[támadó pontjai] + 0.3 A kapott eredményt százalékban kell értelmezni és a képletből látszik, hogy a minimum morál ez esetben 30%.
- Idő és pontalapú bónusz
1. lépés: morál = 3*[Védekező pontjai]/[támadó pontjai] + 0.25 2. lépés: Ha a morál kisebb mint 50%, akkor csináld meg a harmadik lépést, ha több, akkor megvan a végső eredmény. 3. lépés: add hozzá a következő eredményt az első lépéshez kapotthoz [védő által játszott napok száma]/500 4. lépés: Ha az eredmény nagyobb, mint 50%, akkor megvan a végső eredményed, ha nem, akkor 50% lesz a morál.