„Faltörő kos” változatai közötti eltérés

Innen: Tribalwars Wiki HU
Jump to navigation
Nincs szerkesztési összefoglaló
Nincs szerkesztési összefoglaló
56. sor: 56. sor:
| align="center" | 20 [[Fájl:def_archer.png|Védelem íjászok ellen]]
| align="center" | 20 [[Fájl:def_archer.png|Védelem íjászok ellen]]
|}
|}
''A sebesség ([[Fájl:speed.png|Sebesség]]) egyes egységsebességű világokon érvényes!''
''A sebesség ([[Fájl:speed.png|Sebesség]]) egyes egységsebességű világokon érvényes!''<br /><br /><br />
 
A kosok működéséről bővebben itt olvashatsz: [[A kosok használata]]


== Fejlesztés ==
== Fejlesztés ==
233. sor: 235. sor:
| align="center" | 20
| align="center" | 20
|}
|}
==Faltörő kosok használata==
A kosokat úgy tervezték, hogy támadásuk során a falat támadják, ne az egységeket. A támadás során a kosok csökkentik a fal védekezési bónuszát, valamint csökkentik a fal szintjét.<br /><br />
{|
|- bgcolor="#4F3E08"
! Egység
! [[Fájl:holz.png|Fa]]
! [[Fájl:lehm.png|Agyag]]
! [[Fájl:eisen.png|Vas]]
! [[Fájl:Face.png|Népesség]]
! [[Fájl:att.png|Támadó érték]]
! [[Fájl:def.png|Védekező érték]]
! [[Fájl:def_cav.png|Védelem lovasság ellen]]
! [[Fájl:def_archer.png|Védelem íjászok ellen]]
! [[Fájl:speed.png|Sebesség]]
! [[Fájl:booty.png|Zsákmány]]
|-
| [[Fájl:unit_ram.png|Faltörő Kos. Követelmény az egység kifejlesztéséhez: Műhely (1. szint)]] [[Faltörő kos]]
| align="center" | 300
| align="center" | 200
| align="center" | 200
| align="center" | 5
| align="center" | 2
| align="center" | 20
| align="center" | 50
| align="center" | 20
| align="center" | 30
| align="center" | 0
|}
A kos célja, hogy a legnagyobb mértékben csökkentse az ellenség falujának a fal szintjét.
Ha egy sereg nélküli ellenségedet támadod meg, akkor egy minimális sereg elég lesz ahhoz, hogy a falat teljesen lebontsd. Ebben az esetben a kosok a katapultáláshoz hasonló műveletet hajtanak végre, úgy hogy sorozatos támadásokat tudnak indítani 66 kossal, ahelyett, hogy egy nagyot indítanának 219 kossal, annak érdekében, hogy a falat 20-as szintről teljesen a 0-ra lebontsák..<br /><br />
Ha csekély sereggel rendelkező ellenségedet támadod, és el tudod képzelni azt, hogy rövid időn belül ledől a fal, akkor ne használj túl sok kost, mert lesz, amit értelmetlenül elveszthetsz..<br /><br />
Ha megtámadsz egy olyan falut, amiben sereg van és nem sikerül megtisztítanod egy támadással, emlékezz arra, hogy a cél az, hogy a falakat a lehető legkisebb szintre bontsd le. Próbáld meg mérlegelni a bent lévő sereget, mert a bónusz a bent levő sereg erejétől és a fal lebontásának mértékétől függ..<br /><br />
{|
|align="center" |[[Fájl:Rams_n10.jpg]]
|}
A kosok száma eltávolítja a fal bónuszát, ami nem lehet alacsonyabb, mint a fele.<br /><br />
Látható, illetve a táblázatból egyértelműen kitűnik, hogy 10-es falszintnél legalább 213 kosra van szükség a romboláshoz. Nem lehetséges, hogy a felénél többet egyszerre csökkentsen..<br /><br />
===  A támadás után a fal megsérült. ===
{|
|align="center" |[[Fájl:Rams_f11.png]]
|}
Ha megnyerte a csatát. <br /><br />
{|
|align="center" |[[Fájl:Rams_f10.png]]
|}
Ha elvesztette a csatát. <br /><br />
== Áttekintés a kosok működéséről ==
Képzési idő (másodpercekben) = 3200/[világ sebessége] * 1.06^(-[műhely szint])<br /><br/>
=== Fal bónusz ===
A kosok rombolják a falat, és csökkentik a bónuszt, amelyet a fal ad harc közben a seregeknek.<br /><br/>
Ha a csata kezdetén a falad 20-as szintű, akkor megduplázza a seregek védelmi erejét. (2.07 – 207% bónuszt ad)<br /><br/>
Ez a bónusz a következő egyenletből számítható ki (az ellenfélnek 0 kosa van jelen esetben)<br /><br/><br />
'''bónusz = 1.037^[fal szintje]'''<br /><br/><br />
Ez a bónusz csökken, amennyiben az ellenfél kosokkal is támad.<br /><br/>
Akkor, ha a [fal szint] csökken a fenti képlet nem használható.  Az a szint, amellyel a fal lerombolódott, nem a szimuláció végső állása. Hívjuk ezt a szintet bónusz-falnak.<br /><br/><br />
'''max = [támadó kosok] * [támadó érték egy egyes szintű kosnál] * [támadó vallásosság]/(8*1.09^[fal szint])'''<br /><br/><br/>
Információ a vallásossághoz: ha a seregek vallásosak, akkor az érték 1, ha nem akkor 0.5.
Ha a világon nincs templom, az érték szintén 1.<br /><br/>
Információ a kosok támadó értékéhez: alap esetben lehet 2 (buzogány nélkül) vagy 4 (buzogánnyal)<br /><br/><br/>
'''bónusz-fal = [fal szintje]-kör[max]'''<br /><br/><br/>
most már felírhatjuk az első formula értékét a kosokkal is:<br /><br/><br/>
'''bónusz = 1.037^[bónusz-fal]'''<br/><br/><br/>
'''Példa:'''<br /><br/>
támadó: 1000 bárdos, 100 kos || védő: 500 lándzsás, 15-ös fal<br /><br/>
mind a kettő vallásos<br /><br/>
max = 100 * 2 * 1/(8 * 1.09^15) = 6.863451033<br />
bónusz-fal = 15-7 = 8<br />
bónusz = 1.037^8 = 1.33730372<br />
''Fontos megjegyezni, hogy a bónusz-fal nem lehet kisebb a kezdeti szint felénél vagy a negyedénél, ha van buzogány. Ekkor:''<br /><br/><br/>
'''min = kör(1/2(vagy 1/4) * [fal szintje])'''<br /><br/><br/>
illetve<br /><br/>
ha bónusz-fal < min akkor bónusz-fal=min<br /><br/>
'''Példa:'''<br /><br/>
támadó: 1000 bárdos, 100 kos || védő: 500 lándzsás, 15ös fal<br /><br/>
mind a kettő vallásos, van a lovagnál buzogány<br /><br/>
max = 300 * 4 * 1/(8 * 1,09^19) = 29.17345048<br />
bónusz-fal = 19-29 = -10<br />
min = kör(1/4*19) = 5<br />
bónusz-fal < min , vagyis --> bónusz-fal = 5<br />
bónusz = 1.037^5 = 1.19920597<br />
=== Fal szint csökkenése ===
Nézzük, hány szinttel csökken a fal a csata végén abban az esetben, ha a védő nyer vagy veszít:<br /><br/><br/>
==== Ha a támadó nyer ====
'''Lerombolt szint = [fal szintje] – kör(max * (2 - szerencse))'''<br /><br/><br/>
Ahol szerencse = legyőzött támadó egységek / összes támadó egység Íjászos világban,
Szerencse = (támadó pont/védő pont)^1.5 íjász nélküli világokon<br /><br/>
==== Ha a védő nyer ====
'''Lerombolt-szint = [fal szintje] – kör(max * szerencse)'''<br /><br/><br/>
Ahol szerencse = legyőzött védő egységek / összes védő egység íjászos világon, <br /><br/>
Szerencse = (támadó pont / védő pont)^1.5 íjász nélküli világon<br /><br/>

A lap 2013. szeptember 26., 18:08-kori változata

Faltörő kos
Eredeti kép: Faltörő kos
Nagy kép: Faltörő kos
Új kép: Faltörő kos
Költség:
  • 300 Fa
  • 200 Agyag
  • 200 Vas
  • 5 Népesség
Szükséges
épület:
Fejlesztési
költség:
Az egység fejlesztése
kötelező

A faltörő kos egy támadó egység, melyet a műhelyben képezhetsz.

Ezt a megtámadott falu falainak lerombolására használják, ezzel csökkentve a falu alap védekező erejét.

A lovagodat felszerelve Carol buzogányával, növelheted a faltörő kosaid támadó erejét 100%-kal, illetve a harc első fázisában a fal jobban sérül.


Tulajdonságai

Faltörő kos tulajdonságai
Költségek egységenként Egyéb tulajdonság Harci tulajdonság
300 Fa 200 Agyag 200 Vas 5 Szükséges tanyahely 30 Sebesség 0 Zsákmány 2 Támadó érték 20 Védekező érték 50 Védelem lovasság ellen 20 Védelem íjászok ellen

A sebesség (Sebesség) egyes egységsebességű világokon érvényes!


A kosok működéséről bővebben itt olvashatsz: A kosok használata

Fejlesztés

Fejlesztési költségek
1.200 Fa 1.600 Agyag 800 Vas

Kutatás

Klasszikus kutatási rendszer

Szint Kutatási költség Támadó érték Védekező érték Védelem lovasság ellen Védelem íjászok ellen
1 560 Fa 800 Agyag 192 Vas 2 20 50 20
2 896 Fa 1.280 Agyag 307 Vas 2 21 52 21
3 1.434 Fa 2.048 Agyag 492 Vas 2 22 55 22
4 2.294 Fa 3.277 Agyag 786 Vas 2 23 57 23
5 3.670 Fa 5.243 Agyag 1.258 Vas 2 24 60 24
6 5.872 Fa 8.389 Agyag 2.013 Vas 3 25 63 25
7 9.395 Fa 13.422 Agyag 3.221 Vas 3 26 66 26
8 15.032 Fa 21.475 Agyag 5.154 Vas 3 27 69 27
9 24.052 Fa 34.360 Agyag 8.246 Vas 3 26 66 26
10 38.483 Fa 54.976 Agyag 13.194 Vas 3 30 75 30

3-as kutatási rendszer

Szint Kutatási költség Támadó érték Védekező érték Védelem lovasság ellen Védelem íjászok ellen
1 1.200 Fa 1.600 Agyag 800 Vas 2 20 50 20
2 4.800 Fa 6.400 Agyag 3.200 Vas 3 25 63 25
3 19.200 Fa 25.600 Agyag 12.800 Vas 3 28 70 2

Egyszerű kutatási rendszer

Szint Kutatási költség Támadó érték Védekező érték Védelem lovasság ellen Védelem íjászok ellen
1 1.200 Fa 1.600 Agyag 800 Vas 2 20 50 20