„Erőd” változatai közötti eltérés
(Új oldal, tartalma: „link=|left|200x146px|Stronghold ArtworkAz '''Erődök''' 2019 márciuásában lettek bevezetve a Klánháborúban. Erődöt csak klán…”) |
Nincs szerkesztési összefoglaló |
||
11. sor: | 11. sor: | ||
Ha az előírt nyersanyagok nem érkeznek meg időben az Erődbe, akkor az épület eltűnik a térképről és a már bent lévő és elküldött nyersanyag elveszik. | Ha az előírt nyersanyagok nem érkeznek meg időben az Erődbe, akkor az épület eltűnik a térképről és a már bent lévő és elküldött nyersanyag elveszik. | ||
Az időlimit, amely alatt be kell érnie az erőd építéséhez szükséges nyersanyagoknak 72 óra (3 nap) - 1-es sebességű világokban. Tehát 2-es sebességű világokon ez 36 órát (1 nap 12 óra) jelent. | Az időlimit, amely alatt be kell érnie az erőd építéséhez szükséges nyersanyagoknak 72 óra (3 nap) - 1-es sebességű világokban. Tehát 2-es sebességű világokon ez 36 órát (1 nap 12 óra) jelent. | ||
Ha az építkezés alatt támadás indul az Erődre, akkor az a támadás automatikusan "meglátogatás" lesz, | Ha az építkezés alatt támadás indul az Erődre, akkor az a támadás automatikusan "meglátogatás" lesz, kárt nem okoz, majd a látogató egységek visszatérnek abba a faluba, ahonnan elindult korábban a támadás. | ||
= Erőd fejlesztése = | = Erőd fejlesztése = | ||
187. sor: | 187. sor: | ||
* Egy Erőd nem meghódítható, csak elpusztítható. Ha az erőd eléri a 0. szintet, akkor az építést újra kell kezdeni. Ám, ha a renováláshoz szükséges nyersanyagot nem nyújtja be időben a klán, akkor az erőd törlődik a térképről. | * Egy Erőd nem meghódítható, csak elpusztítható. Ha az erőd eléri a 0. szintet, akkor az építést újra kell kezdeni. Ám, ha a renováláshoz szükséges nyersanyagot nem nyújtja be időben a klán, akkor az erőd törlődik a térképről. | ||
* Az Erőd egy új, Valor (Vitézség)-nek nevezett rendszert használ. | * Az Erőd egy új, Valor (Vitézség)-nek nevezett rendszert használ. | ||
== Valor (Vitézség) == | == Valor (Vitézség) == |
A lap jelenlegi, 2019. április 15., 14:53-kori változata
Az Erődök 2019 márciuásában lettek bevezetve a Klánháborúban. Erődöt csak klán építhet fel, ám pont ezért jár számos előnnyel a használata. A legfontosabb jellemzője talán az, hogy nagy támadásokat is intézhetünk az erőddel más játékos ellen.
Sajnos az erőd felépítése nagyon sok nyersanyagba kerül, amit a klán tagjainak rövid időn belül ki kell fizetnie, máskülönben az erőd eltűnik. Minden klán játékosai küldhetnek nyersanyagot az erődbe, hozzájárulhatnak annak fejlődéséhez, ám a fejlesztéseket csak a klánvezérek és az alvezérek végezhetik el. Egy erőd megtámadása, illetve megsemmisítése jutalmakkal halmozza el a győztes klán tagjait.
Erőd építése
A klánvezér kiválaszthatja a klán opcióknál az Erődöt, hogy azt felállítsa a térképen egy üres mezőre. Az építés megkezdéséhez koordinátákat kell megadni, ám fontos, hogy olyan helyre kezdjük el megépíteni az erődünket, ahol az elején a legtöbb nyersanyaggal tudjuk ellátni. Amint a koordinátákat beírtuk, az építkezés azonnal megkezdődik a térképen és elindul a visszaszámlálás. Az építési fázisban az erőd még nem rendelkezik semmilyen funkcióval, csupán időlimittel, amely alatt a klán tagjainak a kiszabott nyersanyagot össze kell szedni. Fontos, hogy a nyersanyagot eltudjuk küldeni az erődbe, hogy ezzel segítsük a megépítését és fejlesztését, de az erődből a nyersanyagot visszaküldeni már nem lehet.
Ha az előírt nyersanyagok nem érkeznek meg időben az Erődbe, akkor az épület eltűnik a térképről és a már bent lévő és elküldött nyersanyag elveszik. Az időlimit, amely alatt be kell érnie az erőd építéséhez szükséges nyersanyagoknak 72 óra (3 nap) - 1-es sebességű világokban. Tehát 2-es sebességű világokon ez 36 órát (1 nap 12 óra) jelent. Ha az építkezés alatt támadás indul az Erődre, akkor az a támadás automatikusan "meglátogatás" lesz, kárt nem okoz, majd a látogató egységek visszatérnek abba a faluba, ahonnan elindult korábban a támadás.
Erőd fejlesztése
Miután az erőd elérte az 1-es szintet, már használhatóvá válik. Ám ahhoz, hogy az erőd még erősebbé váljon, fejleszteni kell, egészen a maximális, 10. szintig. Ezen fejlesztések viszont új és többnél több nyersanyagot igényelnek azzal a különbséggel, hogy már nem időintervallumhoz kötött a fejlesztés (mint az első szintnél). Miután a fejlesztés befejeződött, az erődön belüli épületek is nagyobb szintűvé válnak.
Ám ez visszafele is érvényes. Ha az erőd veszít a szintjéből (8-ról 7-re csökken) , akkor csökkennek a benne lévő épületek szintjei is. Az erőd fejlesztgetése, építési költsége függ a klán tulajdonában lévő falvak számától.
Az erdőben található épületek függnek az Erőd szintjétől. Csak a főhadiszállást és a falat lehet rombolni, a többi épület nem sebezhető. Az Erődök mindig rendelkeznek Első templommal, még akkor is ha a vallás inaktív az adott világon. Viszont ez a templom nem rendelkezik hatósugárral, és csak saját magának ad vallásosságot.
Erőd előnyei
Erődök az alábbi tartós előnnyel rendelkeznek:
- Jelentősen több népesség, mint a normál falvaknál.
- Nagyobb raktár kapacitással rendelkeznek, mint a normál falvak, de ha a világ beállításai engedélyezik, akkor ki is lehet fosztani.
- 100%-al megnövekszik a toborzási sebesség a normál falvakhoz viszonyítva.
- Az erődítmény bővítése 10%-al növeli a klán képességek hatékonyságát. Ez maximum 100%-ig lehetséges.
Ellenséges erőd szintjének csökkenése további jutalmakkal látja el a klánt
- Minden erőd szint csökkenés után, ingyenes érméket kapnak a klán tagjai. Az érmék mennyisége az ellenséges klán falvainak számától és a megtámadott erőd szintjétől függ.
- További 100%-al megnövekszik a toborzási sebesség a normál falvakhoz viszonyítva akkor, ha az erődről egy vagy több szintet leverünk.
Aranyérmék kiszámítása
A következő képlet adja meg, hogy a győztes klán hány érmét kap:
ÖsszesAranyérmeJutalom = EllenségesFalvakSzáma * ErődSzint / 10
ÖsszesAranyérmeJutalom a klán által nyert összes aranyérme.
JátékosAranyérmeJutalom = KEREKÍT( ÖsszesAranyérmeJutalom * SajátFalvakSzáma / KlánFalvakSzáma)
JátékosAranyérmeJutalom az a szám amennyit egy adott játékos nyerni fog, a saját és klán falvai függvényében.
Ennek eredményeképp, lehetséges olyan eset amikor nem fogsz egyetlen aranyérmét sem kapni az Erőd legyőzésekor.
Erőd megtámadása
Egy Erőd megtámadása többnyire egy normál falu megtámadásához hasonlít, de három fontos különbség van a kettő között:
- Egy Erőd ostroma alatt csak a falakat és a főhadiszállást lehet csak megrongálni ostromfegyverekkel.
- Egy Erőd nem meghódítható, csak elpusztítható. Ha az erőd eléri a 0. szintet, akkor az építést újra kell kezdeni. Ám, ha a renováláshoz szükséges nyersanyagot nem nyújtja be időben a klán, akkor az erőd törlődik a térképről.
- Az Erőd egy új, Valor (Vitézség)-nek nevezett rendszert használ.
Valor (Vitézség)
Támadások során vagy egy erőd fejlesztésnél használhatjuk, még akkor is, ha a világkonfiguráció nem engedélyezi ezt a beállítást. A Vitéz(valor)pont-számítása befolyásolja az erőd támadóerejét. Ez a pont akkor kerül számításra, ha az erődből egy parancsot küldünk ki. A Vitéz(Valor) pontokat és annak kiszámítását a klán tagok pontjai alapján dönti el a rendszer.
A klán elhagyása és/vagy abba való csatlakozás nem befolyásolja ezeket a pontokat. A Vitéz (valor) pontok hatása minimum 20%-os, de maximum 150%-os lehet.
Falak javítása
Az Erődökben a fal ugyan azt a funkciót tölti be, mint egy normál faluban. Ám, csak a vezérek, alvezérek javíthatnak az erődben, de építeni nem építhetnek. A falak szintje függ, az erőd aktuális szintjétől és csak az erőd maximum szintjéig lehet őket javítani, fejleszteni.
Az Erőd szintjének csökkentése
A főhadiszállás ostromlását követően az Erőd szintje csökken. Az Erőd szintje egyenesen arányos a főhadiszállás szintjével. Tehát, ha az erődünk 8-as szintű, a főhadiszállásunk benne 24-es, akkor egy támadást követően, ha a főhadiszállásunk megrongálódik 24-ről 23-ra, akkor az erődünk szintje is 8-ról 7-re csökkenni fog majd. A főhadiszállást támadásonként 3 szinttel csökkenthetjük, de a támadások során csak 1 szinttel csökken majd az erődünk szintje.