„Lovag képességek” változatai közötti eltérés
(→Támadó) |
Nincs szerkesztési összefoglaló |
||
(9 közbenső módosítás, amit 2 másik szerkesztő végzett, nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
''' | '''A játék egyik fontos eleme a lovag. A lovag feladata, hogy a készségeivel segítse urát a csatákban.''' | ||
*''' Szobor''': A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték. | |||
* '''Lovagod kiképzésének lépései:''' falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után megnyitod a felületet, és ott kiképzed a lovagod. | |||
* '''Lovag névváltoztatása:''' a Szobornál teheted meg, ahányszor csak akarod. | |||
<p> A | == A Lovag-rendszer == | ||
<p>A Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra! </p> | |||
<p> A Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több. Ezek a lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt. A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.</p> | |||
<p>A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve. </p> | <p>A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve. </p> | ||
58. sor: | 63. sor: | ||
== A Lovag szintjének növelése == | == A Lovag szintjének növelése == | ||
<p> Lovagod | <p> Lovagod többféle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod. </p> | ||
* A lovag maximális szintje 30. | * A lovag maximális szintje 30. | ||
79. sor: | 84. sor: | ||
<li>'''Másik játékos támogatása'''</li> | <li>'''Másik játékos támogatása'''</li> | ||
<p>* A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját. | <p> | ||
* A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját. | |||
* Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ. | * Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ. | ||
* A tapasztalat jóváírása naponta történik meg, amikor a lovagod csatázik, és amikor a támogatás mértéke változik. | * A tapasztalat jóváírása naponta történik meg, amikor a lovagod csatázik, és amikor a támogatás mértéke változik. | ||
156. sor: | 162. sor: | ||
<td>[[Fájl:faltorolovag.png]] | <td>[[Fájl:faltorolovag.png]] | ||
'''Rombolás'''</td> | '''Rombolás'''</td> | ||
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő | <td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő kos ereje megnövekedik a fal ellen.</td> | ||
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td> | <td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
162. sor: | 168. sor: | ||
<td>[[Fájl:katapultlovag.png]] | <td>[[Fájl:katapultlovag.png]] | ||
'''Döngölés'''</td> | '''Döngölés'''</td> | ||
<td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő | <td>A lovaggal történő támadás során a kíséretében lévő katapultok ereje megnövekedik, és nagyobb rombolást okoz az épületekben.</td> | ||
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td> | <td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
176. sor: | 182. sor: | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td>'''Motiváció'''</td> | <td>[[Fájl:nyersanyaglovag.png]] | ||
'''Motiváció'''</td> | |||
<td>A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést.</td> | <td>A lovag állomásozó falujában fejleszti a termelést.</td> | ||
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td> | <td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td>'''Építészet'''</td> | <td>[[Fájl:epitkezeslovag.png]] | ||
'''Építészet'''</td> | |||
<td>A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket.</td> | <td>A lovag állomásozó falujában gyorsítja az építkezéseket.</td> | ||
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td> | <td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td>'''Oktatás'''</td> | <td>[[Fájl:kepzeslovag.png]] | ||
'''Oktatás'''</td> | |||
<td>A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul.</td> | <td>A lovag állomásozó falujában az egységképzés gyorsul.</td> | ||
<td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td> | <td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td>'''Meggyőzés'''</td> | <td>[[Fájl:nemeslovag.png]] | ||
'''Meggyőzés'''</td> | |||
<td>Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.)</td> | <td>Fejleszti a nemes támadásának hatékonyságát abból a faluból, ahol a lovag állomásozik. (A lovagnak a támadó faluban kell lennie amikor a támadás beérkezik, nem a támadó seregben.)</td> | ||
<td>Szint 1: +2<br />Szint 2: +4<br />Szint 3: +6<br />Szint 4: +10</td> | <td>Szint 1: +2<br />Szint 2: +4<br />Szint 3: +6<br />Szint 4: +10</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
</table> | </table> | ||
* '''FONTOS:''' A termelés/építkezés/seregképzés gyorsítás csak akkor van hatással a falura, ha a lovag otthon tartózkodik. Ha farmolni/támadni/támogatni megy, akkor a képzési/építési idő és a nyersanyag termelés azonnal visszaáll a bónusz nélküli értékekre! (Amint a lovag hazaér, újra lerövidülnek az idők) | |||
===Védekezés=== | ===Védekezés=== | ||
206. sor: | 218. sor: | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td>'''Kardvívás'''</td> | <td>[[Fájl:kardoslovag.png]] | ||
'''Kardvívás'''</td> | |||
<td>A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő.</td> | <td>A lovag állomásozó falujában a kardosok védekező ereje megnő.</td> | ||
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td> | <td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td>'''Falanx'''</td> | <td>[[Fájl:landzsaslovag.png]] | ||
'''Falanx'''</td> | |||
<td>A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő.</td> | <td>A lovag állomásozó falujában a lándzsások védekező ereje megnő.</td> | ||
<td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td> | <td>Szint 1: 5%<br />Szint 2: 10%<br />Szint 3: 15%<br />Szint 4: 30%</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td>'''Megerősítés'''</td> | <td>[[Fájl:epuletlovag.png]] | ||
'''Megerősítés'''</td> | |||
<td>A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben.</td> | <td>A lovag állomásozó falujában az épületek kevésbé érzékenyek az ostromfegyverekkel szemben.</td> | ||
<td>Szint 1: 10%<br />Szint 2: 20%<br />Szint 3: 30%<br />Szint 4: 50%</td> | <td>Szint 1: 10%<br />Szint 2: 20%<br />Szint 3: 30%<br />Szint 4: 50%</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td>'''Forró olaj'''</td> | <td>[[Fájl:olajlovag.png]] | ||
'''Forró olaj'''</td> | |||
<td>A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő. </td> | <td>A lovag állomásozó falujában a Fal védekező ereje megnő. </td> | ||
<td>Szint 1: | <td>Szint 1: 3%<br />Szint 2: 6%<br />Szint 3: 9%<br />Szint 4: 15%</td> | ||
</tr> | </tr> | ||
</table> | </table> | ||
238. sor: | 254. sor: | ||
[[Fájl:Paladin skill tree.png]] | [[Fájl:Paladin skill tree.png]] | ||
== Készségkönyv újrahasznosítása== | |||
Az újrahasznosítás azt jelenti, hogy a képesség könyv, amely a leltáradban található, számodra nem megfelelő valamilyen okból kifolyólag. Ilyenkor prémium pontért el tudod cserélni egy azonos szintű, vagy egy magasabb szintű könyvre. A magasabb szintű könyv több prémium pontba kerül, a kapott könyvek véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra, azt a játékos nem tudja befolyásolni. | |||
== Átképzés == | == Átképzés == |
A lap jelenlegi, 2020. január 14., 19:47-kori változata
A játék egyik fontos eleme a lovag. A lovag feladata, hogy a készségeivel segítse urát a csatákban.
- Szobor: A szobor felépítése szükséges ahhoz, hogy a lovagod Fegyvertermébe bejuss. Amelyik faluban van szobor, ott közvetlenül tudod irányítani a lovagod. Amennyiben egy faludban a szobrot ledöntik, akkor a közvetlen irányítás és kiképzési lehetőség elvész (a lovag halála esetén). A felfegyverzett lovag akkor is tud a faluban harcolni, és a fegyverének a bónusza akkor is hat, ha a szobrot ledöntötték.
- Lovagod kiképzésének lépései: falvadban szobrot építesz. A szobor megépítése után megnyitod a felületet, és ott kiképzed a lovagod.
- Lovag névváltoztatása: a Szobornál teheted meg, ahányszor csak akarod.
A Lovag-rendszer
A Lovag-rendszer még több lehetőséget tartogat számunkra!
A Lovag-rendszer előnye, hogy egy játékosnak nem csak egy kiképzett lovagja lehet, hanem több. Ezek a lovagok fejleszthetők, specializálhatók egyes feladatokra, így a játékos döntése szerint segítik őt a csatákban és a falvakban egyaránt. A lovagok képzése nagy előnyhöz juttathatja a játékosokat, a cél egy jó stratégia kidolgozása, hogy a lovagok képességei minél inkább kihasználhatók legyenek.
A Lovag rendszerben a tapasztalati pontokat XP-nek nevezzük rövidítve.
A Lovag
Minden játékos egy Lovaggal kezdi a játékot. Ahogy a birodalom növekszik, úgy kapnak a játékosok egyre több Lovagot, maximálisan 10-et. Tehát a faluszámtól függ a Lovagok száma.
Lovagok száma birtokolt faluszám szerint | ||
---|---|---|
Falvak száma | Elérhető lovagok száma | |
1 | 1 | |
3 | 2 | |
5 | 3 | |
10 | 4 | |
20 | 5 | |
35 | 6 | |
50 | 7 | |
65 | 8 | |
80 | 9 | |
100 | 10 |
Minden Lovag fejlesztése a képesség-pontok gyűjtésén és felhasználásán alapul. A képességek fa-rendszerben érhetők el, a képesség könyvek felhasználásával.
A Lovag szintjének növelése
Lovagod többféle módon lehet fejleszteni, ahogy azt alább is láthatod.
- A lovag maximális szintje 30.
- Minden alkalommal, amikor a lovag egy új szintet ér el, kap egy készségkönyvet, aminek segítségével a lovag tovább fejleszthető.
- Fontos: minden lovag összesen 30 készségkönyvet kap, tehát gondoljátok meg, hogy mire használjátok fel!
Az áttekintésben van egy mutató, amelyen látszik, mennyi XP szükséges a lovagodnak elérni a következő szintet. A lovag a következő módokon gyűjthet tapasztalatot:
- Támadás
- Védekezés
- Másik játékos támogatása
- A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen támogatja egy másik játékos faluját.
- Az összegyűjtött tapasztalat támogatásban eltöltött időtartamtól, az összes, támogatásba vele küldött egységszámtól (azonos faluból indítva), és az ott legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ.
- A tapasztalat jóváírása naponta történik meg, amikor a lovagod csatázik, és amikor a támogatás mértéke változik.
- A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadás kivédésével.
- A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.
- Faluépítés
- Egy lovag képes felügyelni a saját falvakban az építkezéseket.
- Akkor gyűjt tapasztalatot, ha a faluban tartózkodik az adott építés megkezdésekor és ott marad annak végéig.
- A kapott tapasztalati pont a felépített épület értékétől függ.
- A kapott tapasztalati érték nem változik akkor, ha az épület prémium pontért gyorsítva került megépítésre.
- Nem jár tapasztalati pont bontásért.
- A lovag nem szerez tapasztalati pontot akkor, ha támogatásban van, és az adott faluban egy építkezés befejeződik.
- Gyakorlás XP-ért
- Amíg gyakorol, a lovag nem tud csatázni, és nem ad bónuszokat.
- A gyakorlás nyersanyagba kerül, amit ha megszakítasz, nem kapod mind vissza, csak a nyersanyag 90%-át.
- Ha a gyakorlási idő alatt a falut elfoglalják ahol tartózkodik, a lovag meghal, és a gyakorlásért járó bónuszokat nem fogja megkapni.
A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a támadó csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
A lovag tapasztalatot szerez, ha személyesen vezeti a védekező csapatot a csatába. Az összegyűjtött tapasztalat a legyőzött támadó egységek mennyiségétől függ. A lovagod nem szerez tapasztalatot öntámadással.
A lovagot speciális tréninggel is lehet képezni.
Képességek, a Képesség-fa
Amikor a lovag elér egy bizonyos tapasztalati pont mennyiséget, szintet ugrik. Minden ilyen alkalommal kap egy képesség könyvet. A képesség könyv segít a lovagban a képesség-fán előre jutni. Ezek a könyvek a három fő képességen alapulnak: Falu, Védekezés, Támadás. Minden lovag maximum a 30. szintig képes fejlődni, tehát egyik sem lesz egy készség mestere - így válassz okosan a képességek kiosztásakor!
A lovag 12 különböző képességet tud megtanulni, és mindegyiket 4 szinten (összesen 48 szint). A képességeket három részre osztottuk, és mindegyik rész 4 szintes. Ahhoz, hogy a következő képesség szint elérhető legyen, a lovagnak teljesítenie kell a következő szinteket:
Lovagok képességszint fejlődése | |
---|---|
Képesség szint | Feltétel |
Képesség szint: 1 | A lovagnak el kell érnie az 1-es szintet |
Képesség szint: 2 | A lovagnak el kell érnie az 8-as szintet |
Képesség szint: 3 | A lovagnak el kell érnie az 16-os szintet |
Képesség szint: 4 | A lovagnak el kell érnie az 24-es szintet |
Támadó
Falu
- FONTOS: A termelés/építkezés/seregképzés gyorsítás csak akkor van hatással a falura, ha a lovag otthon tartózkodik. Ha farmolni/támadni/támogatni megy, akkor a képzési/építési idő és a nyersanyag termelés azonnal visszaáll a bónusz nélküli értékekre! (Amint a lovag hazaér, újra lerövidülnek az idők)
Védekezés
- Amikor a lovag eléri a következő szintet, a készségkönyv bekerül a leltárba, ahol fel lehet használni.
- Tehát a lovagnak teljesítenie kell a szükséges követelményeket ahhoz, hogy tanuljon és fejlődjön, még akkor is, ha van egy könyve!
- Amikor a lovag teljesíti a feltételeket, a leltárban található készségkönyv felhasználható közvetlenül a Lovag Áttekintés felületen.
- a készségkönyveket kétféleképp lehet használni: a képességfán kattintva a megfelelő sorban, VAGY a leltárban ki kell választani a megfelelő könyvet, amit fel szeretnél használni.
- Egy villogó ikon fogja jelezni, ha a kiválasztott lovag teljesítette a könyv felhasználásához szükséges feltételeket.
Készségkönyv újrahasznosítása
Az újrahasznosítás azt jelenti, hogy a képesség könyv, amely a leltáradban található, számodra nem megfelelő valamilyen okból kifolyólag. Ilyenkor prémium pontért el tudod cserélni egy azonos szintű, vagy egy magasabb szintű könyvre. A magasabb szintű könyv több prémium pontba kerül, a kapott könyvek véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra, azt a játékos nem tudja befolyásolni.
Átképzés
Át tudod képezni a lovagod. Ekkor minden felhasznált készségkönyv és képesség-pont visszakerül, és újra fel tudod őket használni. Mivel ez prémium pontba kerül, ezért érdemes megfontolni a stratégiát már a játék elején!
Áthelyezés
A lovag áthelyezhető egy másik faluba, ha van benne szobor, és elég a tanyahely a lovag számára. Az áthelyezés időbe telik. Az áthelyezés után a lovag bónuszai már az új faluban hatnak.
Felélesztés
- Ha a lovag meghal egy csatában, bármely faluban, a szobornál feléleszthető. Rá kell kattintani az engedélyezésre egy új ablakban (megerősítés), hogy hol legyen az "új" otthona a lovagnak.
- A felélesztés 6 órába telik, 1-es sebességű világon. Ez az idő prémium pontért megfelezhető. Amikor a lovag meghal, minden tudása elvész, vigyázz rá!
FONTOS információk
- Ha egy faluban több, azonos képességű lovag állomásozik, a képességeik nem adódnak össze, hanem a legmagasabb bónusz fog csak hatni.
- A falu elfoglalásakor, újrakezdéskor a lovag képességei megmaradnak, csak egy új szobor kell, ahol feléleszthető.
- A szobor lerombolása nincs hatással a lovag fejlesztésére. A szobor nélkül nem kelthető életre a lovag, így javasoljuk, hogy erre figyeljetek oda!