„Csaták” változatai közötti eltérés

Innen: Tribalwars Wiki HU
Jump to navigation
 
(18 közbenső módosítás, amit 3 másik szerkesztő végzett, nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
= Alapok =
'''Itt minden alap információt megtalálsz, ami támadással, támogatással és védekezéssel kapcsolatos.'''


Itt mindent megtalálsz ami támadással, támogatással és védekezéssel kapcsolatos.
== Kiképzés ==


== Gyülekezőhely ==
A falu katonái közül az alapegységet (lándzsás) nem kell kifejleszteni, amint megvan a barakk, azonnal gyárthatod is az egységeket belőle.
Amint felépíted a kovácsműhelyt, azonnal tudsz majd a barakkban kardos egységet is gyártani.
A többi egységet viszont fejlesztened kell, mégpedig a kovácsműhelyben. A fejlesztés feltétele, hogy legyen elég nyersanyagod, amit erre tudsz költeni, valamint a fejlettebb egységeknél a kovácsműhelynek is el kell érnie bizonyos szintet.
Ezek pontos adatait a kovácsműhelyben, az adott egység ikonja mellett láthatod felsorolva.
Tehát az épületek építési sorrendje, hogy katonáid legyenek: Főépület > Barakk > Kovácsműhely > Istálló


[[File:place1.png|left]]
== Gyülekezőhely==
A gyülekezőhely az a hely, ahonnan a falu seregeit irányítani tudod. A "parancsok" alatt ki tudod választani melyik, és mennyi egységed szeretnéd elküldeni támadni, vagy támogatni.
 
Amennyiben hibáztál, a seregeket vissza tudod hívni, a világ beállításaiban megtalálható időn belül.
[[File:place1.png|left|link=]]
A gyülekezőhely az a hely, ahonnan a falu seregeit irányítani tudod.
A '''Parancsok''' alatt ki tudod választani melyik, és mennyi egységed szeretnéd elküldeni támadni, vagy támogatni (erősítésben).
A Gyülekezőhelyen a kiválasztott falut megadhatod koordináta, vagy falunév alapján, de a játékos neve alapján is választhatsz célpontot mind támadásra, mind támogatásra.
Amennyiben van aktivált felületed, a térképen is ki tudod választani a célpontod, és a felugró pop-up ablakból el tudod indítani a seregeid - ugyanúgy, mintha a Gyülekezőhelyről indítottad volna.
Amennyiben hibáztál, a seregeket vissza tudod hívni, a világ beállításaiban megtalálható időn belül (általában 5-10 perc között).


== Támadás ==
== Támadás ==


Ha a legyártott egységeiddel támadni szeretnél, akkor menj a térképre, klikkelj a kiválasztott falura. Ezek után válaszd ki az "egységek küldése" parancsot.
Ha a legyártott egységeiddel támadni szeretnél, akkor vagy a gyülekezőhelyen írd be a célfalu koordinátáit, vagy menj a térképre, klikkelj a kiválasztott falura.  
Ezek után kattints a kardocskára a támadó ablak megjelenítéséhez (ha aktiválva van, akkor a térkép felületéről azonnal küldheted az egységeket, olvass tovább: [[Térkép]])
Nagyon fontos: Soha ne feledd, hogy a megtámadott faluban lehetnek katonák, védekező egységek.
Nagyon fontos: Soha ne feledd, hogy a megtámadott faluban lehetnek katonák, védekező egységek.
Minden egységnek más és más a védekező és támadó ereje, így ahhoz hogy kiválaszd melyik egység mire jó, kérlek nézd meg az [[Egységek|egységismertetőt]].
Minden egységnek más és más a védekező és támadó ereje, így ahhoz hogy kiválaszd melyik egység mire jó, kérlek nézd meg az [[Egységek|egységismertetőt]].


[[File:gyüli.png|center]]
[[File:gyüli.jpg|center|link=]]


== Védekezés ==
== Védekezés ==
28. sor: 38. sor:
Azt hogy az egységeid közül melyik való inkább védekezni és melyik támadni, az [[Egységek|egységáttekintésben]] találod.
Azt hogy az egységeid közül melyik való inkább védekezni és melyik támadni, az [[Egységek|egységáttekintésben]] találod.


A játék kezdetekor a lovag remek védekezőegység, majd a hasznossága fokozódik, ahogy halad előre a játék. Később a játékostársaiddal együtt a lovagokat támogatásba is tudjátok küldeni.  
[[File:Rejtekhely2.png|center|link=]]


[[File:Rejtekhely2.png|center]]


== Támogatás ==
== Támogatás ==


Sokszor előfordul, hogy a klántagok, vagy a barátaid segítségre szorulnak. A nyersanyagok mellett egységeket is küldhetsz nekik. Ehhez menj a gyülekezőhelyre, add meg a célkoordinátákat és hogy hány egységet akarsz küldeni. Utána az erősítésre, majd az OK-ra kattintva már el is indultak.
Sokszor előfordul, hogy a klántagok, vagy a barátaid segítségre szorulnak. A nyersanyagok mellett egységeket is küldhetsz nekik. Ehhez menj a gyülekezőhelyre (vagy a térképre), add meg a célkoordinátákat és hogy hány egységet akarsz küldeni. Utána az erősítésre, majd az '''Erősítés indítása'''-ra kattintva már el is indultak.


Ha a lovagot is elküldöd a erősítésnek szánt csapatoddal, akkor az abban lévő egységek felgyorsulnak a lovag sebességére.
Ha a lovagot is elküldöd a erősítésnek szánt csapatoddal, akkor az abban lévő egységek felgyorsulnak a lovag sebességére.
40. sor: 49. sor:
Ha az erősítésben lévő egységeidet a másik játékosnál megtámadják, akkor megtudod, mennyi veszteséged volt, de azt nem, hogy mivel támadtak meg. Ha már nincs szükség az erősítésre, akkor visszarendelheted őket. Ehhez menj ismét a gyülekezőhelyre, ott a csapatokra, és aszerint, hogy mennyit akarsz visszahívni, az összes egységre, vagy válaszd ki, hogy melyeket szeretnéd.
Ha az erősítésben lévő egységeidet a másik játékosnál megtámadják, akkor megtudod, mennyi veszteséged volt, de azt nem, hogy mivel támadtak meg. Ha már nincs szükség az erősítésre, akkor visszarendelheted őket. Ehhez menj ismét a gyülekezőhelyre, ott a csapatokra, és aszerint, hogy mennyit akarsz visszahívni, az összes egységre, vagy válaszd ki, hogy melyeket szeretnéd.


[[File:Támogatás.png|center|]]
[[File:Erősítés.jpg|center|link=]]
 


== Sebesség ==
== Sebesség ==
49. sor: 59. sor:


Az egységek mindig a legrövidebb utat választják, tehát egyenesen mennek. Az erdők, tavak és a hegyek nem befolyásolják a sebességüket.
Az egységek mindig a legrövidebb utat választják, tehát egyenesen mennek. Az erdők, tavak és a hegyek nem befolyásolják a sebességüket.
Az, hogy egy világon az egység milyen sebességgel halad, a világ beállításai alatt tudod ellenőrizni.


== A fal ==
== A fal ==


[[File:wall1.png|right]]
[[File:wall1.png|right|link=]]
A fal erősen megnövel egy falu védelmét. Nem csak az alapvédekezésre, hanem a védőegységekre is hatással van.
A fal erősen megnöveli egy falu védelmét. Nem csak az alapvédekezésre, hanem a védőegységekre is hatással van.


Éppen a játék elején hasznos a fal a farmolni próbáló egységek ellen. A fal a hatékony védelem alapja.
Éppen a játék elején hasznos a fal a farmolni próbáló egységek ellen. A fal a hatékony védelem alapja.


== Kémlelés ==  
== Kémlelés ==  


[[File:scouting.jpg|right]]
[[File:scouting.jpg|right|link=]]
A kémekkel információt szerezhetsz az ellenséges faluról. Ehhez csupán a kémekkel meg kell támadnod az ellenfél faluját.
A kémekkel információt szerezhetsz az ellenséges faluról. Ehhez csupán a kémekkel meg kell támadnod az ellenfél faluját.


Úgy védekezhetsz a külső kémtámadások ellen, hogy magad is képzel kémeket. Ha ellenséges kémek támadnak meg, akkor a védekezés közben nem halnak meg kémjeid, csak a támadó kémjei szenvedhetnek veszteségeket.
Úgy védekezhetsz a külső kémtámadások ellen, hogy te magad is képzel kémeket. Ha ellenséges kémek támadnak meg, akkor a védekezés közben nem halnak meg kémeid, csak a támadó kémjei szenvedhetnek veszteségeket.
 
A kémekkel csak azokról a csapatokról szerezhetsz információt, amelyek a kémlelés időpontjában a faluban tartózkodnak.
Egy kémtámadás sikeres visszaveréséhez legalább kétszer annyi kémmel kell rendelkeznie a védekezőnek, mint a támadónak.


Ha a támadó csak kémeket küld, akkor azokat csak a védő kémjei tudják megölni(elfogni). A védekező félnek ez esetben nem lehet vesztesége.
Ha a támadó csak kémeket küld, akkor azokat csak a védő kémjei tudják megölni (elfogni). A védekező félnek ez esetben nem lehet vesztesége.


Azonban ha a támadó seregében nincsenek kémek, vagy a kémeken kívül más egység is van, akkor a védekező fél kémjei is részt vesznek a védekezésben így sebezhetőek is.
Azonban ha a támadó seregében nincsenek kémek, vagy a kémeken kívül más egység is van, akkor a védekező fél kémjei is részt vesznek a védekezésben így sebezhetőek is.
Ezért van feltüntetve a kém védekezőértéke (2).
Ezért van feltüntetve a kém védekezőértéke.


Minden világon a kémlelési támadás sikere a kémek számától függ.
Minden világon a kémlelési támadás sikere a kémek számától függ.
77. sor: 87. sor:
* Ha legalább a kémek fele túléli: Látható mennyi nyersanyag van a faluban.
* Ha legalább a kémek fele túléli: Látható mennyi nyersanyag van a faluban.
* Ha legalább a kémek 70%-a túléli: Láthatóak az épületszintek.
* Ha legalább a kémek 70%-a túléli: Láthatóak az épületszintek.
* Ha legalább a kémek 90%-a túléli: Láthatóak a faluból kiküldött csapatok is.
* Ha legalább a kémek 90%-a túléli: Láthatóak a falun kívül levő egységek is.
 
Természetesen a beállítások világonként eltérhetnek.


* A világok beállításai néha nem teszik lehetővé, hogy a kémek a falun kívüli egységeket lássák. Ebben az esetben az egyetlen megoldás, hogy ezeket az egységeket is lássa a támadó fél, ha a lovag használja Kalid távcsövét.
Egyszerű vagy klasszikus fejlesztési rendszer esetén, ha a lovag nem aktív, vagy képességei vannak, a kémek minden esetben úgy viselkednek, mintha 3-as szintre lennének kifejlesztve, azaz látják a nyersanyagot, épületeket, és faluk kívül állomásozó egységeket.


* Ha a három szintes fejlesztési rendszer elérhető:
Ha a három szintes fejlesztési rendszer elérhető:
** Az 1-es szintű kémek látják a faluban lévő nyersanyagot.
** Az 1-es szintű kémek látják a faluban lévő nyersanyagot.
** A 2-es szintű kémek látják a faluban lévő épületeket.
** A 2-es szintű kémek látják a faluban lévő épületeket.
** A 3-es szintű kémek látják a faluban és a falun kívül állomásozó egységeket.
** A 3-es szintű kémek látják a faluban és a falun kívül állomásozó egységeket.


[[File:kém_jelentés.png|center]]
''Természetesen a beállítások világonként eltérhetnek. Amennyiben ez történik, külön jelezzük a világ beállításainál.''
 
[[File:Kémkedés.jpg|center|link=]]


== Lovag ==
== Lovag ==


[[Fájl:Ridderitem zwaard.jpg|200px|right]]
Minden játékosnak lehet lovagja. A lovagot a szoborra kattintva lehet elérni.  
Minden játékosnak lehet lovagja. A lovagot a szoborra kattintva lehet elérni. A lovag neve módosítható, és ha meghal, lehet újat képezni.
 
A lovag remek lehetőség arra, hogy fosztogass a játék elején. Csökkenti a veszteségeid, és képes nyersanyagot is cipelni. Ha megtámadnak, a védekezésben is a segítségedre lehet. Akkor a leghatékonyabb, ha más támogató egységek, és lovagok csoportjában harcolhat.
 
A lovag a védekező egységek sebességét is megnöveli. Minden támogatás, amit lovag kísér, olyan gyorssá válik, mint maga a lovag.
 
Amennyiben a falvaidban megépíted a szobrot, a lovag átküldhető ezekbe a falukba, és ott saját egységként indítható harcba, nem mint támogatás.
 
== Fegyverterem ==
 
[[File:weapon_chamber.jpg|right]]
 
A fegyverteremben találhatóak azok a fegyverek, amelyekkel a lovagodat felszerelheted. A lovagod tapasztalatszerzéssel jut fegyverekhez. A tapasztalatszerzés folyamatos, de ha a lovagod csatában vesz részt, akkor jelentősen nő a tapasztalatszerzés mértéke.
 
Ahhoz, hogy felszereld a lovagod bármelyik fegyverrel, csupán rá kell kattintanod az adott fegyverre a fegyverteremben. Ezután a lovag teljes dicsőségében megtekinthető a szoborban, a kép mellett pedig megtalálod az adott fegyver leírását.


A megtalált lovagi tárgyak nagyon jól védettek a fegyverteremben, más játékos nem tudja ellopni őket. Ugyancsak, ha a lovagod meghal a csatában, az új lovag ugyanúgy felszerelheti magát az összes fegyverrel.
A lovag remek lehetőség arra, hogy fosztogass a játék elején. Csökkenti a veszteségeid, és képes nyersanyagot is cipelni. Ha megtámadnak, a védekezésben is a segítségedre lehet.  


= Haladó szint =
A lovag a védekező egységek sebességét is megnöveli. Minden támogatás, amit lovag kísér, olyan gyorssá válik, mint maga a lovag (a támadásokra ez nem érvényes).


A Klánháború harcrendszere tartalmaz néhány speciális elemet, amit itt fogunk ismertetni. Ezen a felsoroláson kívül kérjük nézzétek meg a Morál, Templom címszavakat kiegészítésképp.
Amennyiben a falvaidban megépíted a szobrot, a lovag áthelyezhető ezekbe a falvakba, és ott saját egységként indítható harcba, nem mint támogatás.  




119. sor: 114. sor:


Minden falunak van alapvédelme. Ez azt jelenti, hogy védi magát, még ha nincsenek is benne egységek. Tehát ha csak egy lándzsást küldesz egy üres faluba, akkor meg fog halni. Az alap védelmet a fal erősíti.
Minden falunak van alapvédelme. Ez azt jelenti, hogy védi magát, még ha nincsenek is benne egységek. Tehát ha csak egy lándzsást küldesz egy üres faluba, akkor meg fog halni. Az alap védelmet a fal erősíti.


== Szerencse ==
== Szerencse ==
124. sor: 120. sor:
A szerencse, ahogy azt a neve is mutatja, a véletlen faktor a csatáknál. -25 és +25 közötti értékeket vehet fel. Mindig a támadó fél szempontjából van megadva. Ha támadóként +25% a szerencsénk, azt azt jelenti, hogy a támadóerő 25%-kal nő.
A szerencse, ahogy azt a neve is mutatja, a véletlen faktor a csatáknál. -25 és +25 közötti értékeket vehet fel. Mindig a támadó fél szempontjából van megadva. Ha támadóként +25% a szerencsénk, azt azt jelenti, hogy a támadóerő 25%-kal nő.


[[File:szerencse2.png|center]]
[[File:szerencse2.png|center|link=]]
 


== Barbár faluk ==
== Barbár faluk ==


Az elhagyott falvakat a Barbár falu név alapján ismerheted fel. Ugyanúgy viselkednek mint az összes többi falu. Mivel nincs tulajdonosuk, a moráljuk mindig 100%. Az éjszakai bónusz sem vonatkozik rájuk. Ezeket a falvakat is el lehet foglalni. Ezek a falvak maguktól fejlődnek.
Az elhagyott falvakat a Barbár falu név alapján ismerheted fel. Ugyanúgy viselkednek mint az összes többi falu.  
Mivel nincs tulajdonosuk, a moráljuk mindig 100%.  
Az éjszakai bónusz sem vonatkozik rájuk.  
Ezeket a falvakat is el lehet foglalni.  
Ezek a falvak maguktól fejlődnek.
 
Ha játékosok törlésre kerülnek inaktivitás vagy szabálysértés miatt, akkor is kialakulnak elhagyott falvak.
A falvakban megmarad a sereg amellyel rendelkezett a törlődött játékos.
Természetesen elhagyatott falvak, azaz a barbár falvak, generálódnak is, a szerverbeállítástól függően, amely megadja hány barbár falu/játékos (pl. 1 barbár falu/játékos).


Ha játékosok törlésre kerülnek szabálysértés miatt, akkor alakulnak ki elhagyott falvak. Vannak azonban helyzetek, amikor a törölt játékos falvai a környezetében lévőknek komoly előnyt jelentenének. Ebben az esetben egységek kerülnek az elhagyott falvakba.


== Katapultok ==
== Katapultok ==


Egy műhelyben képezhető egység, mellyel támadások során az ellenfél épületeinek szintjét lehet lerombolni. Sebessége 30 perc mezőnként.
Egy műhelyben képezhető egység, mellyel támadások során az ellenfél épületeinek szintjét lehet lerombolni.


Amikor sereged elküldöd támadni, és katapultokat is küldesz, akkor ki tudod választani, melyik épületet támadod katapultjaiddal.  
Amikor sereged elküldöd támadni, és katapultokat is küldesz, akkor ki tudod választani, melyik épületet támadod katapultjaiddal.  
144. sor: 148. sor:
A Rejtekhelyet nem lehet katapultokkal lerombolni.
A Rejtekhelyet nem lehet katapultokkal lerombolni.


[[File:katapult_célpont.png]]
[[File:katapult_célpont.png|link=]]
 


== Szimulátor ==  
== Szimulátor ==  


[[File:szimulátor.png|right]]
[[File:szimulátor.png|right|link=]]


A szimulátort a Gyülekezőhely -> Szimulátor menüpont alatt éred el. Használata egyszerű: meg kell adnod mind a támadó mind a védő által használni kívánt egységek számát, a fal szintjét, valamint ha lovagok is részt vesznek a szimulálni kívánt csatában, akkor az általuk használt fegyvereket. Templomos világ esetén a vallásosságot is meg kell jelölni.
A szimulátort a Gyülekezőhely -> Szimulátor menüpont alatt éred el. Használata egyszerű: meg kell adnod mind a támadó mind a védő által használni kívánt egységek számát, a fal szintjét, valamint ha lovagok is részt vesznek a szimulálni kívánt csatában, akkor az általuk használt fegyvereket. Templomos világ esetén a vallásosságot is meg kell jelölni. A zászlós világokon természetesen ezeket is be lehet állítani.


Amennyiben katapultokat is küldesz, akkor meg kell adnod a rombolni kívánt épület szintjét. Ha a templomot támadod, azt külön be kell jelölni, ugyanis arra más rombolási szabályok vonatkoznak. Ezeken kívül megadhatod a morált is, ha meg nem ismered, akkor a beépített morálkalkulátorral is kiszámolhatod. Ezen kívül megadhatod, hogy a szimulálni kívánt csata normál körülmények, vagy éjszakai bónusz alatt zajlik-e.
Amennyiben katapultokat is küldesz, akkor meg kell adnod a rombolni kívánt épület szintjét. Ha a templomot támadod, azt külön be kell jelölni, ugyanis arra más rombolási szabályok vonatkoznak. Ezeken kívül megadhatod a morált is, ha meg nem ismered, akkor a beépített morálkalkulátorral is kiszámolhatod. Ezen kívül megadhatod, hogy a szimulálni kívánt csata normál körülmények, vagy éjszakai bónusz alatt zajlik-e.


A legutolsó megadható érték a szerencse, ez lényegében arra jó, hogy kiszámold a legjobb vagy legrosszabb eshetőségeit a csatának, hiszen előre nem tudod megmondani, hogy a valódi ütközetben mekkora lesz a szerencse.
A legutolsó megadható érték a szerencse, ez lényegében arra jó, hogy kiszámold a legjobb vagy legrosszabb eshetőségeit a csatának, hiszen előre nem tudod megmondani, hogy a valódi ütközetben mekkora lesz a szerencse.


== Alvás üzemmód ==
== Alvás üzemmód ==


Alvás üzemmódban a falvaidat ért támadások nem járnak semmilyen hatással. Ugyanakkor, ezalatt az idő alatt ugyancsak minden "áll" a fiókodban. A bányák nem termelnek, a sereg nem képződik, stb.  
A Classic és Speed világokban elérhető alvás üzemmódban a falvaidat ért támadások nem járnak semmilyen hatással. Ugyanakkor, ezalatt az idő alatt ugyancsak minden "áll" a fiókodban. A bányák nem termelnek, a sereg nem képződik, stb.  


Egy bizonyos idő után, ha nem aktiválod, az alvás üzemmód automatikusan bekapcsol. Ez az időpont szerverről szerverre változik. Ezen funkció által a játék kiegyensúlyozottabb lesz, hiszen a játékosok nem tudnak 24/7-ben itt lenni egyetlen játékos esetén.
Egy bizonyos idő után, ha nem aktiválod, az alvás üzemmód automatikusan bekapcsol. Ez az időpont szerverről szerverre változik. Ezen funkció által a játék kiegyensúlyozottabb lesz, hiszen a játékosok nem tudnak 24/7-ben itt lenni egyetlen játékos esetén.


== Éjszakai bónusz ==
Olvass tovább: [[Alvás üzemmód]]
 
 
== Éjszakai bónusz ==
 
Az éjszakai bónusz világonként eltérő. Célja főként a játékosok nyugodt, és békés pihenését segíti elő, hogy éjszaka ne kelljen aggódjanak a bejövő támadásokért.
 
Éjszakai bónusz a védekező fél számára 100%-os bónusz védelmet jelent. A barbár falvakra és a felderítőkre az éjszakai bónusz nincs hatással. A jelentésben megjelenik, ha az éjszakai bónusz aktív volt.


Az éjszakai bónusz 0-8 óra között van érvényben, bár ez a világok beállításai szerint változhat.  
Az éjszakai bónusz az '''Aktív bónusz csomag'''-nál is megjelenik, amikor aktív.  


Éjszakai bónusz a védekező fél számára 100%-os bónusz védelmet jelent. A barbár falvakra és a felderítőkre az éjaszakai bónusz nincs hatással. A jelentésben megjelenik, ha az éjszakai bónusz aktív volt.


= Falvak elfoglalása =
= Falvak elfoglalása =
172. sor: 184. sor:
== Falufoglalás ==
== Falufoglalás ==


A főnemessel való falufoglalás az egyetlen lehetőség, hogy más falvakat elfoglalj. Ehhez először is kell egy főnemes, majd meg kell támadd az elfoglalandó falut (és nyerned). A főnemessel csökkentheted a támadott falu hűségét, ami általában 100-on van. Minden támadással csökken a hűség 25-40, Ez esetben mindegy, hogy 1, 2 vagy több főnemest küldesz egy támadással. A foglaláshoz a hűséget 0 alá kell csökkentened. Ez általában 4 vagy 5 támadással sikerül. Nagyon ritkán elegendő 3 is.
A főnemessel való falufoglalás az egyetlen lehetőség, hogy más falvakat elfoglalj. Ehhez először is kell egy főnemes, majd meg kell támadd az elfoglalandó falut (és nyerned). A főnemessel csökkentheted a támadott falu hűségét, ami alapértéken 100-on van (kivétel ha valaki foglalja éppen, vagy nemrégiben foglalt falu). Minden támadással csökken a hűség a szerveren beállított értékkel (általában 20-35%). Támadási parancsonként 1 nemest kell küldeni, több nemes nem vesz több hűséget le. A hűséget 0-ra vagy az alá kell csökkentened. Ez általában 4 vagy 5 támadással sikerül. Nagyon ritkán elegendő 3 is.


Egy főnemes egyedül még a támadott falu alapvédelmétől is meghal, szóval küldj vele mindig egységeket.
Egy főnemes egyedül még a támadott falu alapvédelmétől is meghal, szóval küldj vele mindig egységeket.


Miután a főnemes a hűséget 0 alá csökkentette, tovább irányítja a falut, és nem használható ezután.
Miután a főnemes a hűséget 0 alá csökkentette, tovább irányítja a falut, és nem használható ezután.
Olvass tovább: [[Nemes]] és [[Falufoglalás]]


== Hűség ==
== Hűség ==


A falu hűsége azt mutatja, hogy a játékos milyen mértékben birtokolja a falut.
A falu hűsége azt mutatja, hogy a játékos milyen mértékben birtokolja a falut.
Normál esetben ez 100, ennél magasabb nem lehet.  
Normál esetben ez 100, ennél magasabb nem lehet.  
Amennyiben a falut nemessel sikeresen támadják (tehát a támadó csapat több mint fele túléli a támadást) akkor a falu hűsége 25-35-al csökken. Amint a falu hűsége 0 alá zuhan, a támadó átveszi a falu feletti felügyeletet és a falu hűsége 25-re ugrik.
Amennyiben a falut nemessel sikeresen támadják akkor a falu hűsége csökken.
 
Amikor a falu hűsége 100 alá csökken, a főépületben nem tudsz bontási parancsot kiadni.
A hűség óránként 1-el emelkedik, az általános világbeállítások szerint. Ettől való eltérést a világok ismertetőjénél lehet találni.
Amint a falu hűsége 0 alá zuhan, a támadó átveszi a falu feletti felügyeletet és a falu hűsége 25-re ugrik.  


A hűség óránként általában a világ sebességével megegyező értékkel nő.


== Ha elfoglalták a falud ==
== Ha elfoglalták a falud ==


Ha elfoglalnak, az bizony kellemetlen, de nincs ok a kétségbeesésre. Ezután egy új faluban indulsz más játékosok közt, akiket szintén elfoglaltak, vagy csak most kapcsolódtak be. Így jó esélyed van az újraépülésre és a sikerre. A játék szakaszának megfelelően kicsit nagyobb faluval is indulsz újra, mint az első kezdésnél.
Ha elfoglalnak, az bizony kellemetlen, de nincs ok a kétségbeesésre. Ezután egy új faluban indulsz más játékosok közt, akiket szintén elfoglaltak, vagy csak most kapcsolódtak be. Így jó esélyed van az újraépülésre és a sikerre.


Kérd hogy a klánod segítsen nyersanyagokkal, csapatokkal a gyors növekedéshez.
Kérd hogy a klánod segítsen nyersanyagokkal, csapatokkal a gyors növekedéshez.
<br><br>
[[Kezdőlap|Vissza a kezdőlapra]]
 
= Haladó szint =
 
A Klánháború harcrendszere tartalmaz néhány speciális elemet, amit itt fogunk ismertetni. Ezen a felsoroláson kívül kérjük nézzétek meg a Morál, Templom címszavakat kiegészítésképp.

A lap jelenlegi, 2018. január 31., 15:49-kori változata

Itt minden alap információt megtalálsz, ami támadással, támogatással és védekezéssel kapcsolatos.

Kiképzés

A falu katonái közül az alapegységet (lándzsás) nem kell kifejleszteni, amint megvan a barakk, azonnal gyárthatod is az egységeket belőle. Amint felépíted a kovácsműhelyt, azonnal tudsz majd a barakkban kardos egységet is gyártani. A többi egységet viszont fejlesztened kell, mégpedig a kovácsműhelyben. A fejlesztés feltétele, hogy legyen elég nyersanyagod, amit erre tudsz költeni, valamint a fejlettebb egységeknél a kovácsműhelynek is el kell érnie bizonyos szintet. Ezek pontos adatait a kovácsműhelyben, az adott egység ikonja mellett láthatod felsorolva. Tehát az épületek építési sorrendje, hogy katonáid legyenek: Főépület > Barakk > Kovácsműhely > Istálló

Gyülekezőhely

Place1.png

A gyülekezőhely az a hely, ahonnan a falu seregeit irányítani tudod. A Parancsok alatt ki tudod választani melyik, és mennyi egységed szeretnéd elküldeni támadni, vagy támogatni (erősítésben). A Gyülekezőhelyen a kiválasztott falut megadhatod koordináta, vagy falunév alapján, de a játékos neve alapján is választhatsz célpontot mind támadásra, mind támogatásra. Amennyiben van aktivált felületed, a térképen is ki tudod választani a célpontod, és a felugró pop-up ablakból el tudod indítani a seregeid - ugyanúgy, mintha a Gyülekezőhelyről indítottad volna. Amennyiben hibáztál, a seregeket vissza tudod hívni, a világ beállításaiban megtalálható időn belül (általában 5-10 perc között).

Támadás

Ha a legyártott egységeiddel támadni szeretnél, akkor vagy a gyülekezőhelyen írd be a célfalu koordinátáit, vagy menj a térképre, klikkelj a kiválasztott falura. Ezek után kattints a kardocskára a támadó ablak megjelenítéséhez (ha aktiválva van, akkor a térkép felületéről azonnal küldheted az egységeket, olvass tovább: Térkép) Nagyon fontos: Soha ne feledd, hogy a megtámadott faluban lehetnek katonák, védekező egységek. Minden egységnek más és más a védekező és támadó ereje, így ahhoz hogy kiválaszd melyik egység mire jó, kérlek nézd meg az egységismertetőt.

Gyüli.jpg

Védekezés

Ha rendszeresen támadás alatt állsz, akkor a támadódnak vagy a nyersanyagodra, vagy a faludra fáj a foga. Ha a támadásban nem küldtek nemest, akkor ki akarnak fosztani. Ilyen esetekben a következőket tudod tenni:

  • Kérj segítséget a klánodtól
  • Költsd el a nyersanyagod
  • Építsd ki a falad és a rejtekhelyed

Azt hogy az egységeid közül melyik való inkább védekezni és melyik támadni, az egységáttekintésben találod.

Rejtekhely2.png


Támogatás

Sokszor előfordul, hogy a klántagok, vagy a barátaid segítségre szorulnak. A nyersanyagok mellett egységeket is küldhetsz nekik. Ehhez menj a gyülekezőhelyre (vagy a térképre), add meg a célkoordinátákat és hogy hány egységet akarsz küldeni. Utána az erősítésre, majd az Erősítés indítása-ra kattintva már el is indultak.

Ha a lovagot is elküldöd a erősítésnek szánt csapatoddal, akkor az abban lévő egységek felgyorsulnak a lovag sebességére.

Ha az erősítésben lévő egységeidet a másik játékosnál megtámadják, akkor megtudod, mennyi veszteséged volt, de azt nem, hogy mivel támadtak meg. Ha már nincs szükség az erősítésre, akkor visszarendelheted őket. Ehhez menj ismét a gyülekezőhelyre, ott a csapatokra, és aszerint, hogy mennyit akarsz visszahívni, az összes egységre, vagy válaszd ki, hogy melyeket szeretnéd.

Erősítés.jpg


Sebesség

Az egységek sebességét az egység áttekintésben találhatod. Ha több egységet küldesz együtt, a sebességük a leglassabb egység sebességéhez igazodik.

Kivétel ez alól a lovag. Ha olyan sereget küldesz erősítésként, amelynek a lovagod is tagja, a többiek felveszik az ő sebességét.

Az egységek mindig a legrövidebb utat választják, tehát egyenesen mennek. Az erdők, tavak és a hegyek nem befolyásolják a sebességüket.

Az, hogy egy világon az egység milyen sebességgel halad, a világ beállításai alatt tudod ellenőrizni.

A fal

Wall1.png

A fal erősen megnöveli egy falu védelmét. Nem csak az alapvédekezésre, hanem a védőegységekre is hatással van.

Éppen a játék elején hasznos a fal a farmolni próbáló egységek ellen. A fal a hatékony védelem alapja.


Kémlelés

Scouting.jpg

A kémekkel információt szerezhetsz az ellenséges faluról. Ehhez csupán a kémekkel meg kell támadnod az ellenfél faluját.

Úgy védekezhetsz a külső kémtámadások ellen, hogy te magad is képzel kémeket. Ha ellenséges kémek támadnak meg, akkor a védekezés közben nem halnak meg kémeid, csak a támadó kémjei szenvedhetnek veszteségeket.

Ha a támadó csak kémeket küld, akkor azokat csak a védő kémjei tudják megölni (elfogni). A védekező félnek ez esetben nem lehet vesztesége.

Azonban ha a támadó seregében nincsenek kémek, vagy a kémeken kívül más egység is van, akkor a védekező fél kémjei is részt vesznek a védekezésben így sebezhetőek is. Ezért van feltüntetve a kém védekezőértéke.

Minden világon a kémlelési támadás sikere a kémek számától függ.

  • Ha legalább egy kém túléli: Látod milyen egységek állomásoznak a faluban.
  • Ha legalább a kémek fele túléli: Látható mennyi nyersanyag van a faluban.
  • Ha legalább a kémek 70%-a túléli: Láthatóak az épületszintek.
  • Ha legalább a kémek 90%-a túléli: Láthatóak a falun kívül levő egységek is.

Egyszerű vagy klasszikus fejlesztési rendszer esetén, ha a lovag nem aktív, vagy képességei vannak, a kémek minden esetben úgy viselkednek, mintha 3-as szintre lennének kifejlesztve, azaz látják a nyersanyagot, épületeket, és faluk kívül állomásozó egységeket.

Ha a három szintes fejlesztési rendszer elérhető:

    • Az 1-es szintű kémek látják a faluban lévő nyersanyagot.
    • A 2-es szintű kémek látják a faluban lévő épületeket.
    • A 3-es szintű kémek látják a faluban és a falun kívül állomásozó egységeket.

Természetesen a beállítások világonként eltérhetnek. Amennyiben ez történik, külön jelezzük a világ beállításainál.

Kémkedés.jpg

Lovag

Minden játékosnak lehet lovagja. A lovagot a szoborra kattintva lehet elérni.

A lovag remek lehetőség arra, hogy fosztogass a játék elején. Csökkenti a veszteségeid, és képes nyersanyagot is cipelni. Ha megtámadnak, a védekezésben is a segítségedre lehet.

A lovag a védekező egységek sebességét is megnöveli. Minden támogatás, amit lovag kísér, olyan gyorssá válik, mint maga a lovag (a támadásokra ez nem érvényes).

Amennyiben a falvaidban megépíted a szobrot, a lovag áthelyezhető ezekbe a falvakba, és ott saját egységként indítható harcba, nem mint támogatás.


Alapvédelem

Minden falunak van alapvédelme. Ez azt jelenti, hogy védi magát, még ha nincsenek is benne egységek. Tehát ha csak egy lándzsást küldesz egy üres faluba, akkor meg fog halni. Az alap védelmet a fal erősíti.


Szerencse

A szerencse, ahogy azt a neve is mutatja, a véletlen faktor a csatáknál. -25 és +25 közötti értékeket vehet fel. Mindig a támadó fél szempontjából van megadva. Ha támadóként +25% a szerencsénk, azt azt jelenti, hogy a támadóerő 25%-kal nő.

Szerencse2.png


Barbár faluk

Az elhagyott falvakat a Barbár falu név alapján ismerheted fel. Ugyanúgy viselkednek mint az összes többi falu. Mivel nincs tulajdonosuk, a moráljuk mindig 100%. Az éjszakai bónusz sem vonatkozik rájuk. Ezeket a falvakat is el lehet foglalni. Ezek a falvak maguktól fejlődnek.

Ha játékosok törlésre kerülnek inaktivitás vagy szabálysértés miatt, akkor is kialakulnak elhagyott falvak. A falvakban megmarad a sereg amellyel rendelkezett a törlődött játékos. Természetesen elhagyatott falvak, azaz a barbár falvak, generálódnak is, a szerverbeállítástól függően, amely megadja hány barbár falu/játékos (pl. 1 barbár falu/játékos).


Katapultok

Egy műhelyben képezhető egység, mellyel támadások során az ellenfél épületeinek szintjét lehet lerombolni.

Amikor sereged elküldöd támadni, és katapultokat is küldesz, akkor ki tudod választani, melyik épületet támadod katapultjaiddal.

A szimulátorban ki tudod számolni, hogy mennyi katapultra van szükség egy épület teljes vagy részbeni megbontásához. Nem számít, melyik épület a cél, csak a szintje. Ez azt jelenti, hogy ha le szeretnéd bontani mondjuk az 1-es szintű akadémiát, akkor annyi katapultra van szükséged, mint egy 1-es szintű kovácsműhely bontásához.

A következő épületeket lehet maximum első szintre lerombolni: Főhadiszállás, Tanya, és a Raktár.

A Rejtekhelyet nem lehet katapultokkal lerombolni.

Katapult célpont.png


Szimulátor

Szimulátor.png

A szimulátort a Gyülekezőhely -> Szimulátor menüpont alatt éred el. Használata egyszerű: meg kell adnod mind a támadó mind a védő által használni kívánt egységek számát, a fal szintjét, valamint ha lovagok is részt vesznek a szimulálni kívánt csatában, akkor az általuk használt fegyvereket. Templomos világ esetén a vallásosságot is meg kell jelölni. A zászlós világokon természetesen ezeket is be lehet állítani.

Amennyiben katapultokat is küldesz, akkor meg kell adnod a rombolni kívánt épület szintjét. Ha a templomot támadod, azt külön be kell jelölni, ugyanis arra más rombolási szabályok vonatkoznak. Ezeken kívül megadhatod a morált is, ha meg nem ismered, akkor a beépített morálkalkulátorral is kiszámolhatod. Ezen kívül megadhatod, hogy a szimulálni kívánt csata normál körülmények, vagy éjszakai bónusz alatt zajlik-e.

A legutolsó megadható érték a szerencse, ez lényegében arra jó, hogy kiszámold a legjobb vagy legrosszabb eshetőségeit a csatának, hiszen előre nem tudod megmondani, hogy a valódi ütközetben mekkora lesz a szerencse.


Alvás üzemmód

A Classic és Speed világokban elérhető alvás üzemmódban a falvaidat ért támadások nem járnak semmilyen hatással. Ugyanakkor, ezalatt az idő alatt ugyancsak minden "áll" a fiókodban. A bányák nem termelnek, a sereg nem képződik, stb.

Egy bizonyos idő után, ha nem aktiválod, az alvás üzemmód automatikusan bekapcsol. Ez az időpont szerverről szerverre változik. Ezen funkció által a játék kiegyensúlyozottabb lesz, hiszen a játékosok nem tudnak 24/7-ben itt lenni egyetlen játékos esetén.

Olvass tovább: Alvás üzemmód


Éjszakai bónusz

Az éjszakai bónusz világonként eltérő. Célja főként a játékosok nyugodt, és békés pihenését segíti elő, hogy éjszaka ne kelljen aggódjanak a bejövő támadásokért.

Éjszakai bónusz a védekező fél számára 100%-os bónusz védelmet jelent. A barbár falvakra és a felderítőkre az éjszakai bónusz nincs hatással. A jelentésben megjelenik, ha az éjszakai bónusz aktív volt.

Az éjszakai bónusz az Aktív bónusz csomag-nál is megjelenik, amikor aktív.


Falvak elfoglalása

Falufoglalás

A főnemessel való falufoglalás az egyetlen lehetőség, hogy más falvakat elfoglalj. Ehhez először is kell egy főnemes, majd meg kell támadd az elfoglalandó falut (és nyerned). A főnemessel csökkentheted a támadott falu hűségét, ami alapértéken 100-on van (kivétel ha valaki foglalja éppen, vagy nemrégiben foglalt falu). Minden támadással csökken a hűség a szerveren beállított értékkel (általában 20-35%). Támadási parancsonként 1 nemest kell küldeni, több nemes nem vesz több hűséget le. A hűséget 0-ra vagy az alá kell csökkentened. Ez általában 4 vagy 5 támadással sikerül. Nagyon ritkán elegendő 3 is.

Egy főnemes egyedül még a támadott falu alapvédelmétől is meghal, szóval küldj vele mindig egységeket.

Miután a főnemes a hűséget 0 alá csökkentette, tovább irányítja a falut, és nem használható ezután.

Olvass tovább: Nemes és Falufoglalás


Hűség

A falu hűsége azt mutatja, hogy a játékos milyen mértékben birtokolja a falut. Normál esetben ez 100, ennél magasabb nem lehet. Amennyiben a falut nemessel sikeresen támadják akkor a falu hűsége csökken. Amikor a falu hűsége 100 alá csökken, a főépületben nem tudsz bontási parancsot kiadni. Amint a falu hűsége 0 alá zuhan, a támadó átveszi a falu feletti felügyeletet és a falu hűsége 25-re ugrik.

A hűség óránként általában a világ sebességével megegyező értékkel nő.

Ha elfoglalták a falud

Ha elfoglalnak, az bizony kellemetlen, de nincs ok a kétségbeesésre. Ezután egy új faluban indulsz más játékosok közt, akiket szintén elfoglaltak, vagy csak most kapcsolódtak be. Így jó esélyed van az újraépülésre és a sikerre.

Kérd hogy a klánod segítsen nyersanyagokkal, csapatokkal a gyors növekedéshez.


Haladó szint

A Klánháború harcrendszere tartalmaz néhány speciális elemet, amit itt fogunk ismertetni. Ezen a felsoroláson kívül kérjük nézzétek meg a Morál, Templom címszavakat kiegészítésképp.