„Kovács és kutatási rendszerek” változatai közötti eltérés
Nincs szerkesztési összefoglaló |
|||
(6 közbenső módosítás, amit 2 másik szerkesztő végzett, nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
''' | |||
A kovácsműhelyben tudod kifejleszteni és erősíteni a fegyvereid és így az egységeid. A fegyverkovács fejlesztésével a kutatási idő csökken. A fegyverkovács maximális szintje: 20. ''' | |||
== '''Követelmények''' == | |||
<ul><li>[[Főhadiszállás]] (5-ös szint) | <ul><li>[[Főhadiszállás]] (5-ös szint) | ||
</li><li>[[Barakk]] (1-es szint) <br /> | </li><li>[[Barakk]] (1-es szint) <br /> | ||
</li></ul> | </li></ul> | ||
Az épület képe a különböző fejlesztési szintek szerint: | |||
<div class="GroundColoredImages">[[Fájl:épület6.png|link=]]</div> <br /> | <div class="GroundColoredImages">[[Fájl:épület6.png|link=]]</div> <br /> | ||
<br style="clear: both; height: 0px;" /> | <br style="clear: both; height: 0px;" /> | ||
</p><p>< | |||
< | == '''Fejlesztési/kutatási rendszerek típusai''' == | ||
< | Három különböző fejlesztési/kutatási mód állítható be a Klánháború világain. Hogy melyik érhető el az adott világon, a világok ismertetőjében jelezzük, itt és most az a cél, hogy bemutassuk őket. A fejlesztési vagy más néven kutatási rendszereket a játékosok a kovácsműhelyen keresztül használhatják. Mindhárom fajtának vannak előnyei és hátrányai, ezeket mutatjuk be. | ||
< | <p>Három fejlesztési/kutatási rendszer van:</p> | ||
*1. Egyszerű fejlesztési/kutatási rendszer | |||
*2. 3 szintes fejlesztési/kutatási rendszer | |||
*3. 10 szintes (klasszikus) fejlesztési/kutatási rendszer | |||
* A fejlesztési/kutatási rendszerek a következőképp működnek: | |||
Minden faluban van kovács, ahol az adott értékeket be lehet állítani, és az egységeket a kiválasztott szintre lehet kiképezni. | |||
<p>Támadáskor a falu kutatási szintje az </p> | |||
* onnan indított | |||
* az ott képzett katonákra vonatkozik a csata pillanatában | |||
<p> Védekezéskor a falu kutatási szintje </p> | |||
* a faluban állomásozó, támogatásban lévő egységekre is hatással van - azaz: '''védekezéskor annak a falunak a fejlesztési szintje lesz hatással a védekező és támogató egységekre ahol éppen tartózkodnak.''' | |||
== '''Egyszerű fejlesztési/kutatási rendszer''' == | |||
Az egyszerű fejlesztési rendszer esetén az egységet a faluban csak ki kell fejleszteni az előfeltételek alapján, és utána már csak gyártani, használni. A kifejlesztett egységek ekkor azonnal a maximális támadó és védekező tudással rendelkeznek. | |||
<h3>Előnyök és hátrányok</h3> | |||
*Ezzel a rendszerrel minden egység kifejleszthető a maximális szintre, minden faluban. Ez azt eredményezi, hogy nagyon könnyen lehet a faluk funkcióit megváltoztatni, így egy falu lehet védekező, támadó, vagy vegyes használatú is, különösebb tervezés vagy előkészület nélkül. | |||
*A szimulátor is nagyon könnyen kezelhető, ha a játékos tudja, milyen egységei vannak ellenfele falujában; egyszerűen csak beüti a mennyiségeket, és máris kész a csata kimenetelére vonatkozó szimuláció. Nincs arra szükség, hogy az ember azon gondolkodjon, az egységek vajon milyen fejlesztési szinten állnak. | |||
*A kutatási költségek relatív alacsonyak, lehetővé téve azt, hogy minden faluban minden egység kiképezhető legyen. | |||
== '''3 szintes fejlesztési/kutatási rendszer''' == | |||
Az egységeket először ki kell fejleszteni a faluban. Az ezt követő fejlesztési szintek az egység harci erejét növelik. Minden falu 15 fejlesztési szintet birtokol, ezeket lehet elosztani az egységek között. Ezt a rendszert nevezik még 4 lépcsős fejlesztési szintnek is (0, 1, 2, 3). | |||
<h3> Előnyök és hátrányok</h3> | |||
*Ez a rendszer rákényszeríti a játékosokat arra, hogy kialakítsák saját stratégiájukat, a falvakat specializálják valamely feladatra. | |||
*Ez a rendszer nagyobb stratégiai érzéket és odafigyelést igényel, mint az egyszerű és a 10 szintes kutatási rendszer, hiszen a játékosnak döntenie kell, milyen célra kívánja használni a faluját. | |||
*Ez magával vonja azt is, hogy a kiválasztott falukban más-más szintre kell képezni a különböző egységeket, és el kell tudni dönteni, melyiket fejlesztik és melyiket nem. | |||
*A legműködőképesebb stratégia az ilyen világokon, ha a falvakat védő és támadó kategóriába sorolják a játékosok, mert akkor lehetőségük van arra, hogy a védő és támadó egységeiket maximálisra fejlesszék minden falujukban. | |||
*Ez megnehezíti a váltást a falukban, mert ha a faluban minden ki van fejlesztve, és valami mást szeretnénk fejleszteni, ahhoz egy régebben kifejlesztett egységet kell visszafejleszteni. A fejlesztési költségeket a rendszer nem téríti vissza, ha az egységet visszafejlesztjük, hogy egy másik egységet tudjunk fejleszteni. | |||
*Ez a megoldás nagyobb bizonytalanságot rejt a szimulátor használatakor, mert pontos eredményhez pontosan kell tudni, hogy melyik egység hányas szintre lett kifejlesztve. Minden fejlesztési szint egyre növekvő védelmi és támadó erőt jelent az egységek számára. | |||
*Sokakban felmerült a kérdés, hogy mi a különbség a 0 és az 1 szint között? Az egységképzés csak 1-es szinten lehetséges, nincs lényegi különbség a két szint között, a szimulátor 1-es szinten számol akkor is, ha valaki az egységét 0-ás szintre csökkenti. | |||
*Ha egy egységet magasabb szintre emelnek mint 1, akkor a legyártott egységnek a technikai fejlettsége csak akkor fog csökkenni, ha a játékos visszafejleszti azt. A kovácsműhely rombolása és így épületszintjének csökkentése a magasabb szinten álló, már leképzett egységek tech szintjét nem befolyásolja. | |||
*A kovácsműhely rombolásakor a régi egységek a régi szinten maradnak, újat csak az épületszintnek megfelelően lehet képezni; a technológiai szintek visszafejlesztéskor pedig azonnal minden érintett egység gyengébb lesz. | |||
* A rendszer a technológiai szinteket érkezéskor, a csata pillanatában számolja, és nem indításkor. | |||
További érdekesség, hogy ehhez a fejlesztési rendszerhez speciális kémlelési beállítás is tartozik: | |||
A kém a fejlesztési szintjétől függően lát falun belüli egységeket, nyersanyagokat, az épületek információit, falun kívüli egységeket. | |||
A kifejlesztett kém a következőképpen tud kémlelni: | |||
* 0: Falun belüli egységek | |||
* 1: Falun belüli egységek, nyersanyagok | |||
* 2: Falun belüli egységek, nyersanyagok, épületek információi | |||
* 3: Falun belüli egységek, nyersanyagok, épületek információi, falun kívüli egységek | |||
== '''10 szintes (klasszikus) fejlesztési/kutatási rendszer''' == | |||
A klasszikus kutatási rendszerben minden egység maximum 10-es szintig képezhető ki. Ugyanúgy, ahogy az egyszerű fejlesztésnél, itt sincs limit arra vonatkozóan, hogy hány egységet lehessen a maximum szintig kifejleszteni. | |||
<h3>Előnyök és hátrányok</h3> | |||
*A kutatási költségek szintenként növekednek, de ezzel párhuzamosan az egységek védekező és támadó ereje is nő. | |||
*Ez a kutatási rendszer lehetővé teszi, hogy a játékos az egységeit maximális szintre fejlessze ki. Ez ugyan hasonlít az egyszerű fejlesztési rendszerre, azonban a költségek lényegesen magasabbak. | |||
*A stratégia itt is nagyobb szerepet kap, mint az egyszerű kutatási rendszerben, hiszen a játékosnak el kell tudni döntenie, mikor éri meg a magas költségeket az egységek fejlesztésére fordítani. | |||
*Ha a játékos úgy dönt, megváltoztatja a falu szerepét, és ehhez más egységeket kell kifejlesztenie, ezt könnyen megteheti, hiszen nem kell a már kifejlesztetteket visszafejleszteni, mert minden egység fejleszthető. | |||
*A szimulátor használatának ennél a kutatási rendszernél van a legnagyobb rizikója, hiszen itt a legnehezebb kitalálni, melyik egység milyen szinten állhat a fejlesztési sorban. Ez a rendszer teljesen szükségtelenné teszi a specializálódott falvakat, hiszen a rendszer engedi a könnyű és gyors váltást. | |||
== '''Kovácsműhely fejlesztési táblázata''' == | |||
<table border="1" cellpadding="4" cellspacing="0" style="margin: 1em 1em 1em 0; background: #f9f9f9; border: 1px #aaa solid; border-collapse: collapse; font-size: 95%;"> | <table border="1" cellpadding="4" cellspacing="0" style="margin: 1em 1em 1em 0; background: #f9f9f9; border: 1px #aaa solid; border-collapse: collapse; font-size: 95%;"> | ||
<tr> | <tr> | ||
276. sor: | 345. sor: | ||
[[Kezdőlap | Vissza a kezdőlapra.]] | |||
A lap jelenlegi, 2015. július 24., 14:03-kori változata
A kovácsműhelyben tudod kifejleszteni és erősíteni a fegyvereid és így az egységeid. A fegyverkovács fejlesztésével a kutatási idő csökken. A fegyverkovács maximális szintje: 20.
Követelmények
- Főhadiszállás (5-ös szint)
- Barakk (1-es szint)
Az épület képe a különböző fejlesztési szintek szerint:
Fejlesztési/kutatási rendszerek típusai
Három különböző fejlesztési/kutatási mód állítható be a Klánháború világain. Hogy melyik érhető el az adott világon, a világok ismertetőjében jelezzük, itt és most az a cél, hogy bemutassuk őket. A fejlesztési vagy más néven kutatási rendszereket a játékosok a kovácsműhelyen keresztül használhatják. Mindhárom fajtának vannak előnyei és hátrányai, ezeket mutatjuk be.
Három fejlesztési/kutatási rendszer van:
- 1. Egyszerű fejlesztési/kutatási rendszer
- 2. 3 szintes fejlesztési/kutatási rendszer
- 3. 10 szintes (klasszikus) fejlesztési/kutatási rendszer
- A fejlesztési/kutatási rendszerek a következőképp működnek:
Minden faluban van kovács, ahol az adott értékeket be lehet állítani, és az egységeket a kiválasztott szintre lehet kiképezni.
Támadáskor a falu kutatási szintje az
- onnan indított
- az ott képzett katonákra vonatkozik a csata pillanatában
Védekezéskor a falu kutatási szintje
- a faluban állomásozó, támogatásban lévő egységekre is hatással van - azaz: védekezéskor annak a falunak a fejlesztési szintje lesz hatással a védekező és támogató egységekre ahol éppen tartózkodnak.
Egyszerű fejlesztési/kutatási rendszer
Az egyszerű fejlesztési rendszer esetén az egységet a faluban csak ki kell fejleszteni az előfeltételek alapján, és utána már csak gyártani, használni. A kifejlesztett egységek ekkor azonnal a maximális támadó és védekező tudással rendelkeznek.
Előnyök és hátrányok
- Ezzel a rendszerrel minden egység kifejleszthető a maximális szintre, minden faluban. Ez azt eredményezi, hogy nagyon könnyen lehet a faluk funkcióit megváltoztatni, így egy falu lehet védekező, támadó, vagy vegyes használatú is, különösebb tervezés vagy előkészület nélkül.
- A szimulátor is nagyon könnyen kezelhető, ha a játékos tudja, milyen egységei vannak ellenfele falujában; egyszerűen csak beüti a mennyiségeket, és máris kész a csata kimenetelére vonatkozó szimuláció. Nincs arra szükség, hogy az ember azon gondolkodjon, az egységek vajon milyen fejlesztési szinten állnak.
- A kutatási költségek relatív alacsonyak, lehetővé téve azt, hogy minden faluban minden egység kiképezhető legyen.
3 szintes fejlesztési/kutatási rendszer
Az egységeket először ki kell fejleszteni a faluban. Az ezt követő fejlesztési szintek az egység harci erejét növelik. Minden falu 15 fejlesztési szintet birtokol, ezeket lehet elosztani az egységek között. Ezt a rendszert nevezik még 4 lépcsős fejlesztési szintnek is (0, 1, 2, 3).
Előnyök és hátrányok
- Ez a rendszer rákényszeríti a játékosokat arra, hogy kialakítsák saját stratégiájukat, a falvakat specializálják valamely feladatra.
- Ez a rendszer nagyobb stratégiai érzéket és odafigyelést igényel, mint az egyszerű és a 10 szintes kutatási rendszer, hiszen a játékosnak döntenie kell, milyen célra kívánja használni a faluját.
- Ez magával vonja azt is, hogy a kiválasztott falukban más-más szintre kell képezni a különböző egységeket, és el kell tudni dönteni, melyiket fejlesztik és melyiket nem.
- A legműködőképesebb stratégia az ilyen világokon, ha a falvakat védő és támadó kategóriába sorolják a játékosok, mert akkor lehetőségük van arra, hogy a védő és támadó egységeiket maximálisra fejlesszék minden falujukban.
- Ez megnehezíti a váltást a falukban, mert ha a faluban minden ki van fejlesztve, és valami mást szeretnénk fejleszteni, ahhoz egy régebben kifejlesztett egységet kell visszafejleszteni. A fejlesztési költségeket a rendszer nem téríti vissza, ha az egységet visszafejlesztjük, hogy egy másik egységet tudjunk fejleszteni.
- Ez a megoldás nagyobb bizonytalanságot rejt a szimulátor használatakor, mert pontos eredményhez pontosan kell tudni, hogy melyik egység hányas szintre lett kifejlesztve. Minden fejlesztési szint egyre növekvő védelmi és támadó erőt jelent az egységek számára.
- Sokakban felmerült a kérdés, hogy mi a különbség a 0 és az 1 szint között? Az egységképzés csak 1-es szinten lehetséges, nincs lényegi különbség a két szint között, a szimulátor 1-es szinten számol akkor is, ha valaki az egységét 0-ás szintre csökkenti.
- Ha egy egységet magasabb szintre emelnek mint 1, akkor a legyártott egységnek a technikai fejlettsége csak akkor fog csökkenni, ha a játékos visszafejleszti azt. A kovácsműhely rombolása és így épületszintjének csökkentése a magasabb szinten álló, már leképzett egységek tech szintjét nem befolyásolja.
- A kovácsműhely rombolásakor a régi egységek a régi szinten maradnak, újat csak az épületszintnek megfelelően lehet képezni; a technológiai szintek visszafejlesztéskor pedig azonnal minden érintett egység gyengébb lesz.
- A rendszer a technológiai szinteket érkezéskor, a csata pillanatában számolja, és nem indításkor.
További érdekesség, hogy ehhez a fejlesztési rendszerhez speciális kémlelési beállítás is tartozik:
A kém a fejlesztési szintjétől függően lát falun belüli egységeket, nyersanyagokat, az épületek információit, falun kívüli egységeket.
A kifejlesztett kém a következőképpen tud kémlelni:
- 0: Falun belüli egységek
- 1: Falun belüli egységek, nyersanyagok
- 2: Falun belüli egységek, nyersanyagok, épületek információi
- 3: Falun belüli egységek, nyersanyagok, épületek információi, falun kívüli egységek
10 szintes (klasszikus) fejlesztési/kutatási rendszer
A klasszikus kutatási rendszerben minden egység maximum 10-es szintig képezhető ki. Ugyanúgy, ahogy az egyszerű fejlesztésnél, itt sincs limit arra vonatkozóan, hogy hány egységet lehessen a maximum szintig kifejleszteni.
Előnyök és hátrányok
- A kutatási költségek szintenként növekednek, de ezzel párhuzamosan az egységek védekező és támadó ereje is nő.
- Ez a kutatási rendszer lehetővé teszi, hogy a játékos az egységeit maximális szintre fejlessze ki. Ez ugyan hasonlít az egyszerű fejlesztési rendszerre, azonban a költségek lényegesen magasabbak.
- A stratégia itt is nagyobb szerepet kap, mint az egyszerű kutatási rendszerben, hiszen a játékosnak el kell tudni döntenie, mikor éri meg a magas költségeket az egységek fejlesztésére fordítani.
- Ha a játékos úgy dönt, megváltoztatja a falu szerepét, és ehhez más egységeket kell kifejlesztenie, ezt könnyen megteheti, hiszen nem kell a már kifejlesztetteket visszafejleszteni, mert minden egység fejleszthető.
- A szimulátor használatának ennél a kutatási rendszernél van a legnagyobb rizikója, hiszen itt a legnehezebb kitalálni, melyik egység milyen szinten állhat a fejlesztési sorban. Ez a rendszer teljesen szükségtelenné teszi a specializálódott falvakat, hiszen a rendszer engedi a könnyű és gyors váltást.
Kovácsműhely fejlesztési táblázata
Szint | Pontok | Költség | Népesség | Építési idő
(alapért.) | Hatás |
---|---|---|---|---|---|
Fejlesztés az 1-es szintre | 19 | 20 | Fájl:Clock.png 1:40:00 | A kutatási idő 9.09%-al csökken. | |
Fejlesztés a 2-es szintre | 23 (+4) | 23 (+3) | Fájl:Clock.png 2:00:00 | A kutatási idő 17.36%-al csökken. | |
Fejlesztés a 3-as szintre | 27 (+5) | 27 (+4) | Fájl:Clock.png 2:24:00 | A kutatási idő 27.87%-al csökken. | |
Fejlesztés a 4-es szintre | 33 (+5) | 32 (+5) | Fájl:Clock.png 2:52:48 | A kutatási idő 31.7%-al csökken. | |
Fejlesztés az 5-ös szintre | 39 (+7) | 37 (+5) | Fájl:Clock.png 3:27:22 | A kutatási idő 37.91%-al csökken. | |
Fejlesztés a 6-os szintre | 47 (+8) | 44 (+6) | Fájl:Clock.png 4:08:50 | A kutatási idő 43.55%-al csökken. | |
Fejlesztés a 7-es szintre | 57 (+9) | 51 (+7) | Fájl:Clock.png 4:58:36 | A kutatási idő 48.68%-al csökken. | |
Fejlesztés a 8-as szintre | 68 (+11) | 60 (+9) | Fájl:Clock.png 5:58:19 | A kutatási idő 53.35%-al csökken. | |
Fejlesztés a 9-es szintre | 82 (+14) | 70 (+10) | Fájl:Clock.png 7:09:59 | A kutatási idő 57.59%-al csökken. | |
Fejlesztés a 10-es szintre | 98 (+16) | 82 (+12) | Fájl:Clock.png 8:35:59 | A kutatási idő 61.45%-al csökken. | |
Fejlesztés a 11-es szintre | 118 (+20) | 96 (+14) | Fájl:Clock.png 10:19:10 | A kutatási idő 64.95%-al csökken. | |
Fejlesztés a 12-es szintre | 141 (+24) | 112 (+16) | Fájl:Clock.png 12:23:01 | A kutatási idő 68.14%-al csökken. | |
Fejlesztés a 13-as szintre | 169 (+28) | 132 (+19) | Fájl:Clock.png 14:51:37 | A kutatási idő 71.03%-al csökken. | |
Fejlesztés a 14-es szintre | 203 (+34) | 154 (+22) | Fájl:Clock.png 17:49:56 | A kutatási idő 73.67%-al csökken. | |
Fejlesztés a 15-ös szintre | 244 (+41) | 180 (+26) | Fájl:Clock.png 21:23:55 | A kutatási idő 76.06%-al csökken. | |
Fejlesztés a 16-os szintre | 293 (+49) | 211 (+31) | Fájl:Clock.png 25:40:42 | A kutatási idő 79.24%-al csökken. | |
Fejlesztés a 17-es szintre | 351 (+59) | 247 (+36) | Fájl:Clock.png 30:48:51 | A kutatási idő 80.22%-al csökken. | |
Fejlesztés a 18-as szintre | 422 (+70) | 289 (+42) | Fájl:Clock.png 36:58:37 | A kutatási idő 82.01%-al csökken. | |
Fejlesztés a 19-es szintre | 506 (+84) | 338 (+49) | Fájl:Clock.png 44:22:20 | A kutatási idő 83.65%-al csökken. | |
Fejlesztés a 20-as szintre | 607 (+101) | 395 (+57) | Fájl:Clock.png 53:14:48 | A kutatási idő 85.14%-al csökken. |