„A kosok használata, képletek” változatai közötti eltérés
(Új oldal, tartalma: „==Faltörő kosok használata== A kosokat úgy tervezték, hogy támadásuk során a falat támadják, ne az egységeket. A támadás során a kosok csökkentik a fal …”) |
|||
(2 közbenső módosítás, amit 2 másik szerkesztő végzett, nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
==Faltörő kosok használata== | ==Faltörő kosok használata== | ||
A | A harci gépek, különösen a faltörő kos, döntő mértékben befolyásolja a játékot. Sokak szerint nem jelentenek nagy előnyt, de egy gyengébb fal a védőnek sokkal kevesebb bónuszt ad, ami a támadónak egy nagyobb seregnél a veszteségeit döntő mértékben csökkentheti. | ||
A faltörő kosoknak két előnye van: | |||
* Ha egy játékos kosokkal támad, akkor a védő pontjai nem feltétlenül a támadó egységekre hatnak, hanem a kosokra, így a támadónak kevesebb lesz a vesztesége | |||
* Ha egy játékos kosokkal támad, akkor a fal meggyengül, és az elkövetkező támadásoknál a védőnek kevesebb lesz a védelmi bónusza. | |||
Viszont ha a védő városban nagyon sok a katona, akkor a fal is kisebb mértékben rombolódik. Az alábbi táblázat segít megmutatni, hogy hány katapult kell a fal szintjeinek csökkentéséhez, ám ez a táblázat azt feltételezi, hogy a városban nincsenek védő egységek.<br /><br /> | |||
{| | {| | ||
45. sor: | 52. sor: | ||
{| | {| | ||
|align="center" |[[Fájl: | |align="center" |[[Fájl:Rams_f10.png]] | ||
|} | |} | ||
Ha megnyerte a csatát. <br /><br /> | Ha megnyerte a csatát. <br /><br /> | ||
{| | {| | ||
|align="center" |[[Fájl: | |align="center" |[[Fájl:Rams_f11.png]] | ||
|} | |} | ||
Ha elvesztette a csatát. <br /><br /> | Ha elvesztette a csatát. <br /><br /> | ||
== Áttekintés a kosok működéséről == | == Áttekintés a kosok működéséről == |
A lap jelenlegi, 2014. július 25., 09:14-kori változata
Faltörő kosok használata
A harci gépek, különösen a faltörő kos, döntő mértékben befolyásolja a játékot. Sokak szerint nem jelentenek nagy előnyt, de egy gyengébb fal a védőnek sokkal kevesebb bónuszt ad, ami a támadónak egy nagyobb seregnél a veszteségeit döntő mértékben csökkentheti.
A faltörő kosoknak két előnye van:
- Ha egy játékos kosokkal támad, akkor a védő pontjai nem feltétlenül a támadó egységekre hatnak, hanem a kosokra, így a támadónak kevesebb lesz a vesztesége
- Ha egy játékos kosokkal támad, akkor a fal meggyengül, és az elkövetkező támadásoknál a védőnek kevesebb lesz a védelmi bónusza.
Viszont ha a védő városban nagyon sok a katona, akkor a fal is kisebb mértékben rombolódik. Az alábbi táblázat segít megmutatni, hogy hány katapult kell a fal szintjeinek csökkentéséhez, ám ez a táblázat azt feltételezi, hogy a városban nincsenek védő egységek.
Egység | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Faltörő Kos. Követelmény az egység kifejlesztéséhez: Műhely (1. szint) Faltörő kos | 300 | 200 | 200 | 5 | 2 | 20 | 50 | 20 | 30 | 0 |
A kos célja, hogy a legnagyobb mértékben csökkentse az ellenség falujának a fal szintjét.
Ha egy sereg nélküli ellenségedet támadod meg, akkor egy minimális sereg elég lesz ahhoz, hogy a falat teljesen lebontsd. Ebben az esetben a kosok a katapultáláshoz hasonló műveletet hajtanak végre, úgy hogy sorozatos támadásokat tudnak indítani 66 kossal, ahelyett, hogy egy nagyot indítanának 219 kossal, annak érdekében, hogy a falat 20-as szintről teljesen a 0-ra lebontsák..
Ha csekély sereggel rendelkező ellenségedet támadod, és el tudod képzelni azt, hogy rövid időn belül ledől a fal, akkor ne használj túl sok kost, mert lesz, amit értelmetlenül elveszthetsz..
Ha megtámadsz egy olyan falut, amiben sereg van és nem sikerül megtisztítanod egy támadással, emlékezz arra, hogy a cél az, hogy a falakat a lehető legkisebb szintre bontsd le. Próbáld meg mérlegelni a bent lévő sereget, mert a bónusz a bent levő sereg erejétől és a fal lebontásának mértékétől függ..
A kosok száma eltávolítja a fal bónuszát, ami nem lehet alacsonyabb, mint a fele.
Látható, illetve a táblázatból egyértelműen kitűnik, hogy 10-es falszintnél legalább 213 kosra van szükség a romboláshoz. Nem lehetséges, hogy a felénél többet egyszerre csökkentsen..
A támadás után a fal megsérült.
Ha megnyerte a csatát.
Ha elvesztette a csatát.
Áttekintés a kosok működéséről
Képzési idő (másodpercekben) = 3200/[világ sebessége] * 1.06^(-[műhely szint])
Fal bónusz
A kosok rombolják a falat, és csökkentik a bónuszt, amelyet a fal ad harc közben a seregeknek.
Ha a csata kezdetén a falad 20-as szintű, akkor megduplázza a seregek védelmi erejét. (2.07 – 207% bónuszt ad)
Ez a bónusz a következő egyenletből számítható ki (az ellenfélnek 0 kosa van jelen esetben)
bónusz = 1.037^[fal szintje]
Ez a bónusz csökken, amennyiben az ellenfél kosokkal is támad.
Akkor, ha a [fal szint] csökken a fenti képlet nem használható. Az a szint, amellyel a fal lerombolódott, nem a szimuláció végső állása. Hívjuk ezt a szintet bónusz-falnak.
max = [támadó kosok] * [támadó érték egy egyes szintű kosnál] * [támadó vallásosság]/(8*1.09^[fal szint])
Információ a vallásossághoz: ha a seregek vallásosak, akkor az érték 1, ha nem akkor 0.5.
Ha a világon nincs templom, az érték szintén 1.
Információ a kosok támadó értékéhez: alap esetben lehet 2 (buzogány nélkül) vagy 4 (buzogánnyal)
bónusz-fal = [fal szintje]-kör[max]
most már felírhatjuk az első formula értékét a kosokkal is:
bónusz = 1.037^[bónusz-fal]
Példa:
támadó: 1000 bárdos, 100 kos || védő: 500 lándzsás, 15-ös fal
mind a kettő vallásos
max = 100 * 2 * 1/(8 * 1.09^15) = 6.863451033
bónusz-fal = 15-7 = 8
bónusz = 1.037^8 = 1.33730372
Fontos megjegyezni, hogy a bónusz-fal nem lehet kisebb a kezdeti szint felénél vagy a negyedénél, ha van buzogány. Ekkor:
min = kör(1/2(vagy 1/4) * [fal szintje])
illetve
ha bónusz-fal < min akkor bónusz-fal=min
Példa:
támadó: 1000 bárdos, 100 kos || védő: 500 lándzsás, 15ös fal
mind a kettő vallásos, van a lovagnál buzogány
max = 300 * 4 * 1/(8 * 1,09^19) = 29.17345048
bónusz-fal = 19-29 = -10
min = kör(1/4*19) = 5
bónusz-fal < min , vagyis --> bónusz-fal = 5
bónusz = 1.037^5 = 1.19920597
Fal szint csökkenése
Nézzük, hány szinttel csökken a fal a csata végén abban az esetben, ha a védő nyer vagy veszít:
Ha a támadó nyer
Lerombolt szint = [fal szintje] – kör(max * (2 - szerencse))
Ahol szerencse = legyőzött támadó egységek / összes támadó egység Íjászos világban,
Szerencse = (támadó pont/védő pont)^1.5 íjász nélküli világokon
Ha a védő nyer
Lerombolt-szint = [fal szintje] – kör(max * szerencse)
Ahol szerencse = legyőzött védő egységek / összes védő egység íjászos világon,
Szerencse = (támadó pont / védő pont)^1.5 íjász nélküli világon